دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

روش هایی برای تمیز کردن کابینت های آشپزخانه

روش هایی برای تمیز کردن کابینت های آشپزخانه

logo
Sakhtemoon
روش هایی برای تمیز کردن کابینت های آشپزخانه

کابینت های آشپزخانه ها نیز همچون سایر قسمت های آشپزخانه نیاز به تمیز کردن و لکه گیری دارند که این عمل باید متناسب با جنس و مدل کابینت ها انجام بگیرد.


با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، بازار خانه تکانی هم داغ می شود و همه وقت زیادی را برای تمیز کردن قسمت های مختلف خانه شان صرف می کنند تا با این کار خانه را برای آمدن بهار و فصل نو مهیا کنند. دانستن نکات کلیدی در هنگام خانه تکانی ها به صرفه جویی در وقت و هزینه کمک زیادی می کند. هر کاری راهی دارد که اگر آن را بدانیم می توانیم با صرف مدت زمانی معقول خانه را به اصطلاح از این رو به آن رو کنیم. یکی از قسمت های کلیدی خانه که زیبایی آن تاثیر زیادی روی مهمانان خواهد داشت آشپزخانه است. اگرچه تمیزی و پاکیزگی همه قسمت های آشپزخانه از قبیل پرده های آشپزخانه (پرده زبرا، پرده کرکره)، پنجره ها (پنجره UPVC) و کفپوش های آن نیز حائز اهمیت می باشند اما کابینت ها به دلیل این که فضای زیادی را اشغال می کنند باید به طور ویژه تمیز شوند. به همین دلیل در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی روش های آسان برای تمیز کردن کابینت ها پرداخته ایم.

5810

جنس کابینت ها

جنس کابینت هایی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد بیشتر چوب و ام دی اف است اما هنوز هم در برخی خانه ها کابینت های فلزی در آشپزخانه ها وجود دارد.

تمیز کردن کابینت فلزی

اگر کابینت های خانه شما فلزی است به راحتی می توانید با کمک آب و یک پاک کننده آن ها را مثل روز اول شان کنید و برق بیاندازید. گام اول این است که آشغال های ریخته شده در آن ها را تمیز کنید. برای این کار از جارو برقی با نازل مناسب استفاده کنید و دور و اطراف و داخل آن را جارو برقی بکشید. به این ترتیب اگر خرده های آشغال ریخته شده باشد به بهترین شکل تمیز می شود. ب علاوه این روش خاک و گرد و غبار را هم به خوبی پاک می کند. اگر قسمتی از کابینت زنگ زدگی دارد می توانید به کمک سیم ظرف شویی آن را پاک کنید. در غیر این صورت در مرحله بعدی مقداری مایع ظرف شویی یا پودر لباسشویی را با آب مخلوط کنید و به کمک یک اسکاچ که چندان زبر هم نباشد روی کابینت و قسمت های مختلف را از آلودگی و چربی پاک کنید. اگر لکه ها خیلی قوی باشند می توانید برای از بین بردن آن ها از الکل هم استفاده کنید. در مرحله بعدی یک دستمال که آغشته به آب است را روی کف های ایجاد شده بکشید. این مرحله را دو بار تکرار کنید. در آخر هم به کمک یک دستمال خشک سطح کابینت را کاملا تمیز کنید.

5811

تمیز کردن کابینت چوبی و ام دی اف

برای تمیز کردن مدل های چوبی به اندازه انواع فلزی دست مان باز نیست و باید بیشتر رعایت آن ها را بکنیم. از طرف دیگر لکه های چربی گاهی آن قدر عمیق می شوند که پاک کردن شان سخت می شود. در مرحله اول برای پاک کردن گرد و غبار و آشغال های ریخته شده از جاروبرقی با نازل مناسب استفاده کنید. برای تمیز کردن این کابینت ها به جای اسکاچ و سیم ظرف شویی باید از یک اسفنج نرم و مناسب استفاده کرد تا از ایجاد خش روی آن ها جلوگیری کنیم. پاک کننده های چند منطوره و شیمیایی هم خیلی برای پاک کردن این جنس مناسب نیست. وایتکس و الکل هم به طور مستقیم اگر استفاده شوند به کابینت ها آسیب می رسانند. اگر استفاده از آن ها برای از بین بردن لکه های چربی الزامی باشد بایستی با آب رقیق شوند و بعد مورد استفاده قرار بگیرند. دستمال نرم یا اسفنج را اغشته به مواد شوینده نظیر مایع ظرف شویی و یا کف شامپو فرش کنید و به آرامی روی سطح مورد نظر بکشید. بعد با یک دستمال نم دار کف حاصل را پاک کرده و در مرحله آخر با دستمال خشک آن قدر پاک کنید که اثری از آن کف یا رطوبت باقی نماند. هرگز از آب زیاد برای تمیز کردن کابینت های چوبی و ام دی اف استفاده نکنید. برای از بین بردن لکه ها اگر این محلول ها کافی نبود می توانید یک فنجان سرکه را با مقدار مساوی آب ترکیب کنید و با دستمال روی لکه ها بکشید. خب یک محلول معجزه آسای دیگر هم هست که بسته به سلیقه و موجود بودن در خانه می توانید از آن استفاده کنید و آن محلول جوش شیرین و آب است.  یک نکته مهم در تمیز کاری آن ها این است که لکه ها عمر طولانی نداشته باشند. اگر به محض این که لکه چربی روی کابینت ایجاد شد برای تمیز کردن آن اقدام کنید لکه آسان تر پاک خواهد شد اما هرچه که بماند مسلما تمیز کردن آن سخت تر خواهد شد و حتی ممکن است مجبور به استفاده از موادی شویم که به سطح کابینت آسیب جدی وارد کند.

این نکته را در نظر داشته باشید که استفاده از آب زیاد برای تمیز کردن مدل های چوبی سبب باد کردگی آن ها خواهد شد. حتما پس از تمیز کاری سطح کابینت و داخل آن را خوب خشک کنید.

البته مرغوبیت کابینت ها هم در تمیز کاری آن ها بسیار حائز اهمیت است. کابینت های چوبی و ام دی اف ای که پایین ترین کیفیت را دارند ممکن است حتی با چند بار تمیز کاری معمولی دچار آسییب شوند. پس از همان ابتدا بودجه بیشتری برای خرید آن کنار بگذارید تا در آینده دچار دردسر تعویض نشوید.

5812
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
دیدگاه ها و سوالات
avatar
فرزاد ۱۵-۱۲-۹۷ ساعت ۱۸:۱۸

ممنون. مطلب خوبی بود. مخصوصا شب عید به درد میخوره

avatar
بهزاد بیهقی ۱۵-۱۲-۹۷ ساعت ۱۸:۲۲

خواهش می کنم .خوشحالیم که براتون مفید بوده .

ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
۵ امتیاز از ۲ رای