دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

گرانیت متریالی جذاب برای کانتر آشپزخانه شما

logo
Sakhtemoon
گرانیت متریالی جذاب برای کانتر آشپزخانه شما

سنگ گرانیت مقاومتی عالی در برابر رطوبت و خط و خش دارد. گرانیت با داشتن رنگ ها و طرح های گوناگون، می تواند انتخابی جذاب برای کانتر آشپزخانه باشد.


صفحاتی که روی کابینت هایی که در طبقه پایین آشپزخانه هستند و روی زمین قرار می گیرند نصب می شوند تاثیر زیادی چه از نظر زیبایی و چه از نظر کاربرد روی فضای آشپزخانه می گذارند که این صفحات به کانتر های آشپزخانه نیز معروف هستند. خیلی از امور آشپزخانه و پخت و پز بدون وجود این کانتر ها که همان میز های کاربردی هستند امکان پذیر نخواهد بود. خیلی اوقات ریختن غذا روی این میز ها دردسر ساز می شود و نیازمند صرف وقت زیادی است. به همین دلیل باید برای انتخاب کانتر آشپزخانه نهایت دقت را به خرج دهید تا در آینده و حین کار با مشکلات کمتری مواجه شوید. در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی سنگ های گرانیتی به عنوان یک گزینه مناسب برای ساخت کانتر روی کابینت پرداخته ایم.

6496

انواع متریال مورد استفاده برای کانتر کابینت ها

برای انتخاب این صفحات شما مختارید بین صفحات ام دی اف، صفحات فلزی و سنگ های گرانیتی هر کدام را انتخاب کنید. کانتر ام دی اف که بسیار مقرون به صرفه و ارزان است، مزایا و معایب خاص خودش را دارد. جنس کانتر های فلزی هم از فولاد زنگ نزن است که بتوانند در شرایط محیطی و رطوبت آشپزخانه دوام بیاورند. کانتر های فلزی نسبت به ام دی اف ها، دارای قیمت تمام شده بیش تری می باشند. در مورد سنگ های گرانیتی در ادامه به بررسی مزایای استفاده از آن ها به عنوان کانتر آشپزخانه می پردازیم.

مقاومت چشم گیر کانتر آشپزخانه گرانیتی

یکی از ویژگی های مهم سنگ های گرانیتی مقاومت و سختی آن ها است. این سنگ ها چگالی بالایی دارند و جز با دوام ترین مصالح ساختمانی قرار می گیرند که مقاومت شان در برابر ضربه هم زیاد است. سنگ های گرانیتی فاقد رشته های آهکی می باشند و به همین دلیل تهدیدی برای شکستن آن ها وجود ندارد. بهترین حالت سنگ های گرانیتی نوع صیقلی آن ها می باشد که در آشپزخانه هم از همین نوع سنگ استفاده می شود که براقیت خیره کننده ای دارد و توجه بیننده را به زیبایی خود جلب می کند. سنگی که برای قرار دادن روی کابینت های آشپزخانه و یا اپن استفاده می شود باید مقاومت بالایی هم در برابر رطوبت داشته باشد. فضای آشپزخانه فضایی مرطوب است و همین موضوع باعث می شود که اگر از متریال خوب استفاده نکنیم پس از گذشت مدت کوتاهی مجبور به تعویض سطوح شویم. خوشبختانه سنگ های گرانیتی مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت دارند و در نتیجه می توان با خیال آسوده از این سنگ ها برای کانتر آشپزخانه استفاده نمود.

6497

کانتر آشپزخانه گرانیتی مقاوم در برابر آب

یکی از مواد پر استفاده در آشپزخانه آب است. مگر می شود در حین انجام امور آشپزخانه آب روی سطوح کابینت یا حتی روی اپن نریزد؟ خب اگر قرار باشد جنس این سطوح در برابر آب مقاوم نباشد که حسابی دچار مشکل می شویم. خوبی سنگ های گرانیتی این است که می توان به راحتی آن ها را حتی با یک ابر آغشته به کف و صابون شست و تمیز نمود. این سنگ ها نه تنها آسیبی نمی بینند بلکه شفاف تر و تمیز تر هم می شوند. روغن هم از دیگر موادی است که هنگام طبخ غذا به وفور مورد استفاده است و اصلا بعید نیست گاهی چند قطره از آن روی سطوح بریزد. اگر سطوح از جنس سنگ گرانیت باشند حتی برای ریختن روغن هم دلهره و نگرانی نخواهید داشت چرا که می توانید به راحتی و به کمک یک دستمال، لکه را برداشته و سطح را حسابی تمیز کنید. به علاوه این مزایا و ویژگی های گرانیت، آن را به گزینه ای جذاب برای کانتر آشپزخانه تبدیل می کند.

کانتری با رنگ ها و طرح های متنوع با استفاده از گرانیت

مسلما یکی از عناصر انتخاب متریال کانتر آشپزخانه زیبایی آن است. هر چقدر هم که بخواهیم از کاربرد و ویژگی های کیفی بگوییم ولی باز هم زیبایی برای همه ما اهمیت زیادی دارد و معمولا جز اولین فاکتور هایی است که به آن فکر می کنیم. سنگ های گرانیتی دارای رنگ های متنوع و زیادی هستند که می توانید به راحتی آن ها را با دیگر ابزار و وسایل آشپزخانه هماهنگ کنید. اصلا نگران طراحی دکوراسیون آشپزخانه نباشید. علاوه بر رنگ، این سنگ های پر کاربرد طرح های گوناگونی هم دارند. طرح ها و رگه هایی روی سطح سنگ ایجاد وجود دارد که این طرح های روی سنگ بستگی به محلی دارند که از آن استخراج شده اند. البته برخی از آن ها هم ساده و بدون طرح هستند که باز هم زیبایی خاص خودشان را دارند.

6498

گرانیت متریالی عالی با مقاومت بالا در برابر خط و خش

افتادن خط و خش روی سطوح، تاثیر زیادی روی زیبایی آن ها خواهد گذاشت. اگر سطح کانتر های آشپزخانه قابلیت مقاومت در برابر خش را نداشته باشند پس از گذشت چند سال آن قدر زیبایی خود را از دست می دهند که باید رویشان را با پلاستیک های آشپزخانه پوشاند. پس حتما این ویژگی را هنگام انتخاب کانتر آشپزخانه در نظر بگیرید. سنگ های گرانیتی مقاومت بسیار بالایی در برابر خط و خش دارند.

سنگ های گرانیتی نمایی پر زرق و برق به آشپزخانه می دهند. اگرچه انواع متریال های دیگر مصرفی برای کانتر آشپزخانه هم زیبایی خودشان را دارند و می توانند در زیبایی آشپزخانه تاثیر بگذارند اما سنگ های گرانیتی نمای آشپزخانه را فاخر و مجلل می کنند، در عین حال که خیال مان بابت دوام و عمر آن ها نیز راحت است.

6499

وبسایت ساختمون با ارایه مطالب تخصصی در زمینه طراحی، ساخت و تغییرات ساختمان ها یکی از مراجع مفید در حیطه ساختمان سازی است. این مطالب با گرفتن مشاوره از کارشناسان خبره و بر اساس متد های روز دنیا تهیه شده است. برای ایجاد هر گونه تغییر در ساختمان خود پیش از هر کاری به وبسایت ساختمون سری بزنید چرا که در این جا مطالب متناسب با سلایق مختلف افراد ارایه شده است. همچنین می توانید با مراجعه به وبسایت ساختمن از انواع متریال مصرفی برای کانتر آشپزخانه و محصولاتی دیگری مثل کفپوش های مختلف (کفپوش اپوکسی، پارکت، کاشی، لمینت و ...)، پارتیشن بندی های گوناگون، کرکره های برقی، پنجره های دو جداره و سه جداره، پله گرد ها و موارد دیگر نیز دیدن فرمایید.

6500
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای