دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

دکوراسیون آشپزخانه های کوچک و انواع مدل‌های چیدمان

logo
Sakhtemoon
دکوراسیون آشپزخانه های کوچک و انواع مدل‌های چیدمان

یکی از چالش برانگیزترین عناصر دکوراسیون داخلی، دکوراسیون آشپزخانه است. در این مقاله به معرفی اصول چیدمان آشپزخانه پرداخته ایم.


یکی از مهم ترین قسمت های ساختمان، آشپزخانه آن می باشد. شاید شنیده باشید که می‌گویند، آشپزخانه قلب خانه است. دکوراسیون و چیدمان آشپزخانه، می تواند تاثیر بسزایی در زیبایی و جلوه ساختمان داشته باشد. به همین علت، آشپزخانه باید با توجه به اندازه و مشخصه های دیگر آن، دکوراسیون مخصوص به خود را داشته باشد. یکی از مواردی که در دکوراسیون آشپزخانه ها باید به آن توجه شود، نحوه قرار گرفتن وسایل پر اهمیتی مانند گاز، سینک آشپزخانه و یخچال می باشد. همچنین این نحوه قرار گیری در هر مدل از دکوراسیون، در عین متفاوت بودن از یک قاعده خاصی پیروی می کند. در این مقاله ساختمون قصد داریم دکورهایی متناسب با آشپزخانه های کوچک را معرفی کنیم پس با ما همراه باشید.

انواع دکوراسیون آشپزخانه متناسب با شکل ظاهری آن

به صورت کلی شش مدل دکوراسیون مخصوص آشپزخانه وجود دارد. شایان ذکر است که این شش مدل متناسب با اضلاع دیوار آشپزخانه، ابعاد آن و نوع سبک آشپزخانه قابل تغییر هستند. مدل های دکور آشپزخانه شامل مدل جزیره، شبه جزیره، L شکل، U شکل، گالری و راهرویی می باشند. توصیه متخصصان دکوراسیون داخلی ساختمان این است که حتما امر دکوراسیون آشپزخانه را خصوصا برای آشپزخانه های کوچک جدی بگیرید، در این صورت شما وسایل آشپزخانه از قبیل گاز، یخچال و سایر وسایل مورد نیازتان را متناسب با اندازه آشپزخانه خریداری خواهید کرد. در نتیجه فضای آشپزخانه با انتخاب نامناسب تجهیزات آشپزخانه محدود نمی شود و فضای کافی برای باز و بسته شدن درب این وسایل از جمله یخچال، فر و ... و تردد در این فضا وجود دارد.

4214

دکوراسیون آشپزخانه های کوچک مدل راهرویی

یکی از چالش برانگیزترین دکوراسیون های آشپزخانه، چیدمان آشپزخانه‌های کوچک و باریک یا همان مدل راهرویی است. در این مدل دکوراسیون آشپزخانه همه تجهیزات مهم آشپزخانه اعم از یخچال، فرگاز و ... در یک سمت قرار می گیرند. در مدل راهرویی مسیری باریکی برای تردد در آشپزخانه وجود دارد. که به همین علت این مدل به نام دکوراسیون راهرویی معروف شده است. شما می توانید از انواع کانتر و سایر وسایل با رنگ های دلخواه در این مدل استفاده نمایید.

مدل جزیره در دکوراسیون آشپزخانه های کوچک

از آن جایی که ما در آشپزخانه های کوچک با مشکل کمبود فضا مواجه هستیم، انتخاب مدل دکوراسیون آشپزخانه جزیره نیز مانند مدل راهرویی، می تواند یکی دیگر از بهترین گزینه های انتخابی برای این نوع آشپزخانه‌ها باشد. به این علت که تنها با قرار گرفتن یک جزیره در وسط آشپزخانه شما هم می توانید یک دکور شیک داشته باشد و هم می توانید از این جزیره استفاده ‌های دیگری از جمله، استفاده از آن به عنوان میز غذا خوری، قرار دادن گاز بر روی جزیره، قرار دادن سینک بر روی جزیره و مصارف دیگر داشته باشید.
مدل های دکوراسیون های جزیره و راهرویی مدل هایی هستند که بیشتر برای دکوراسیون آشپزخانه های کوچک مورد استفاده قرار می گیرند. اما این موضوع بدین معنا نیست که از دیگر مدل ها نمی توان برای دکوراسیون آشپزخانه های کوچک استفاده کرد. اما نکته قابل توجه این است که مدل های دیگر فضای بیشتری را در آشپزخانه تصرف کرده و فضای آزاد باقی مانده نسبت به مدل های راهرویی و جزیره کمتر می باشد.

4217

سایر مدل‌های آشپزخانه از جمله L شکل و U شکل

مدلهای دیگر چیدمان آشپزخانه از جمله L شکل و U شکل عموما برای آشپزخانه‌های کوچک مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. با این حال انتخاب دکوراسیون آشپرخانه مانند دکوراسیون داخلی سایر اجزای خانه، امری سلیقه ای است. نکته حائز اهمیت در دکوراسیون آشپزخانه، توجه به مثلث کارایی در آشپزخانه است. یعنی ارتباط بین محیط آماده سازی غذا، محل شستشو یا همان سینک و محل طبخ. در شکل زیر ابعاد مثلث کارایی در هریک از مدل‌های دکوراسیون آشپزخانه نشان داده شده است.

4216

با خدمات "ساختمون" آشنا شوید:

وب‌سایت ساختمون مختص تبلیغ انواع کالاهای ساختمانی اعم از کالاهای دکوراسیون داخلی (مانند انواع شومینه و انواع پرده)، انواع درب‌ها (مانند انواع درب ضد سرقت یا درب‌ اتوماتیک شیشه ای و درب داخلی)، انواع پنجره و توری پنجره (مانند پنجره دوجداره یا پنجره UPVC)، انواع مصالح ساختمانی (مانند چوب، گچ و سیمان، شیشه ساختمانی و ...)، انواع سقف (مانند سقف عرشه فولادی و سقف کاذب)، انواع ابزار و یراق و ماشین آلات و دوربین مداربسته (ابزار آلات برقی و دستی، قفل، کلید و پیچ و مهره و ...)، انواع کفپوش‌ها (مانند کفپوش بتنی، پارکت و ...)، انواع پارتیشن، شومینه، پله پیش ساخته، پله گرد، انواع نمای ساختمان (مانند نمای کامپوزیت) و انواع سازه‌های پیش ساخته از جمله سازه LSF است. شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون با انواع اقلام ساختمانی مورد نظرتون و با فعالان در این زمینه‌ها آشنا شوید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای