دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

استفاده از رنگ طلایی برای دکوراسیون داخلی اتاق خواب های لاکچری

logo
Sakhtemoon
استفاده از رنگ طلایی برای دکوراسیون داخلی اتاق خواب های لاکچری

رنگ طلایی، رنگی خاص و لوکس است و استفاده از آن در دکوراسیون داخلی اتاق خواب نمایی اشرافی و منحصر به فرد به آن فضا می دهد.


طلا یک فلز بسیار گران قیمت در جهان است به همین دلیل رنگ طلایی هم جز رنگ های لوکس به حساب می آید و در هر قسمتی از دکوراسیون داخلی که به کار رود نشان دهنده تجمل است. تعداد اندکی از افراد به سراغ استفاده از این رنگ می روند شاید به این دلیل که خیلی ها قدرت این رنگ در ایجاد دکوراسیون داخلی های مجلل و خلاقانه و مدرن را نمی شناسد. اما روانشناسی رنگ ها بسیار اهمیت دارد و از قدیم الایام رنگ طلایی نشان دهنده زرق و برق بوده علاوه بر اینکه یک رنگ گرم است و حس مثبت به بیننده منتقل می کند. لوسترها، وسایل لوکس طلایی رنگی که در بازار وجود دارد به ما برای طراحی یک دکوراسیون داخلی جذاب و منحصر به فرد کمک زیادی می کند. به همین دلیل در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی رنگ طلایی و نحوه استفاده از آن برای طراحی داخلی اتاق خواب می پردازیم.

5151

کاغذ دیواری طلایی نمای خاص در دکوراسیون داخلی

یکی از المان های تاثیر گذار بر زیبایی فضا کاغذ دیواری ها هستند. استفاده از کاغذ دیواری های طلایی رنگ که با رنگ هایی چون سفید، مشکی، قرمز، کرم یا قهوه ای ترکیب شده است زیبایی خیره کننده و بسیار مجللی را به دکوراسیون داخلی اتاق خواهد بخشید. حتی بسته به سلیقه شخصی می توانید از انواع گل برجسته هم استفاده کنید. رنگ زمینه را که قرار است گل های طلایی کاغذ دیواری روی آن بنشیند را مطابق با سرویس خواب و دیگر وسایل اتاق انتخاب کنید. فقط توجه کنید که رنگ زمینه را بر اساس اندازه اتاق تعیین کنید. مثلا استفاده از رنگ مشکی برای اتاقی با متراژ پایین مناسب نخواهد بود و فضا را کوچک تر نشان خواهد داد.

تاثیر استفاده از تخت خواب طلایی در طراحی داخلی

استفاده از یک تخت خواب طلایی رنگ خیلی مرسوم نیست ولی تخت خواب هایی که با تزییناتی به رنگ طلایی مزین شده اند در بازار وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. اگر هم می خواهید تخت خواب تان ساده باشد تا بتوانید هنگام تغییر دکوراسیون داخلی باز هم از آن استفاده کنید می توانید از روتختی طلایی، یا کوسن های طلایی لوکس استفاده کنید.

5153

آباژور طلایی المانی چشم گیر در دکوراسیون داخلی اتاق خواب

آباژور یکی از اجزای لاینفک اتاق خواب است. خوشبختانه آباژور های طلایی رنگ متنوعی در بازار هست که می توانید مطابق با سلیقه و هماهنگ با سرویس خواب از بین آن ها استفاده کنید. اگر آباژور با شید طلایی انتخاب کرده اید از یک میز ساده برای قرار دادن آن استفاده کنید. یک میز ساده سفید یا مشکی که هماهنگ با سرویس خواب انتخاب شده است. البته یک راه دیگر هم رنگ کردن پایه های میز است. چه میز چوبی باشد چه شیشه ای زدن رنگ طلایی روی پایه های آن هارمونی خوبی ایجاد خواهد کرد. چه آباژور در اتاق باشد چه خیر وجود لامپ، ضروری است و برای چنین اتاق خواب لوکسی لوستر های تجملی هم نیاز است. لوستر های آویزان طلایی تاثیر زیادی روی دکوراسیون داخلی فضای اتاق خواب خواهند داشت. به جز لوستر های آویزان، انواع دیواری آن ها را هم می توانید در دو طرف تخت استفاده کنید.

با آینه طلایی جلوه خاصی به طراحی داخلی اتاق خواب بدهید

آینه و میز آن بخشی دیگر از وسایل اتاق خواب هستند که می توان با ایجاد تغییر در آن ها زیبایی را چند برابر کرد. استفاده از یک آینه با قاب طلایی با دکوراسیون طلایی اتاق هم خوانی خواهد داشت. میز آینه هم باید با آن آینه طلایی هماهنگ شود. استفاده از یک میز ساده که با تزیینات طلایی مزین شده است ایده خوبی برای داشتن یک دکوراسیون داخلی خاص خواهد بود.

5155

استفاده از پرده طلایی در دکوراسیون داخلی اتاق خواب

پارچه های طلاکوب ضخیمی که در بازار وجود دارد و برای پرده استفاده می شود به شما کمک می کند تا یک اتاق تاریک مناسب خواب و استراحت داشته باشید. این پارچه ها که اغلب گران قیمت هستند دارای طرح ها و نقش های طلایی روی زمینه سفید، مشکی یا کرم هستند. این پرده ها برای این که جلوه داشته باشند باید بلند انتخاب شوند پس حتی اگر پنجره (پنجره UPVC) هم کوتاه باشد، ولی پرده (پرده زبرا، پرده کرکره) را بلند انتخاب کنید.

در مورد پرده های اتاق یک راه دیگر هم وجود دارد. اگر استفاده از پرده های طلایی رنگ باب سلیقه شما نیست و پرده های حریر ساده که نور  به اتاق راه می دهند را ترجیح می دهید می توانید از یک چوب پرده طلایی رنگ سلطنتی استفاده کنید. با این کار هم به هدف خود رسیده اید و ایده دکوراسیون داخلی با رنگ طلایی را اجرا کرده اید و هم این که هزینه کمتری متحمل خواهید شد. اتفاقا استفاده از پرده ای که نور را به اتاق راه دهد باعث برخورد نور در روز به اجسام طلایی می شود که درخشش و زیبایی خیره کننده ای به اتاق خواهد بخشید.

استفاده از مبلمان طلایی در طراحی داخلی اتاق خواب

اگر فضای اتاق به اندازه کافی بزرگ باشد یک دست مبلمان طلایی با میزی کوچکی که پایه های طلایی دارد در گوشه اتاق قرار دهید. وجود مبلمان در طراحی داخلی اتاق باعث می شود فضا لوکس تر نشان داده شود.

5157

استفاده از قاب عکس طلایی در دکوراسیون داخلی اتاق خواب

هرچه هم که بخواهیم دیوار های اتاق خواب ساده باشند ولی وجود یک یا دو قاب عکس در دکوراسیون داخلی الزامی است. قاب عکس ها حس خوبی به بیننده منتقل می کنند. برای این منظور از قاب های سلطنتی طلایی رنگ استفاده کنید. اگر هم تمایلی به نصب قاب ها به دیوار ندارید می توانید از قاب های کوچک استفاده کنید و چند تا از آن ها را روی میز پاتختی یا میز آینه قرار دهید.

دکوراسیون داخلی رمانتیک با استفاده از شمع طلایی

چند شمع طلایی در اندازه های مختلف تهیه کنید و روی میز قرار دهید. شمع ها تاثیر زیادی در انتقال آرامش دارند و فضا را رمانتیک تر خواهند کرد.

دستگیره درب ورودی اتاق و دستگیره کمد ها

شاید به نظر بیاید که تاثیر چندانی ندارد اما عوض کردن دستگیره درب اتاق خواب یا درب های کمد با انواع طلایی رنگ هم هارمونی جالبی ایجاد خواهد کرد. پس تا جایی که امکان تعویض وجود دارد دستگیره ها را هم طلایی رنگ کنید.

5159
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای