دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

باید ها و نباید های دکوراسیون داخلی خانه های نقلی

logo
Sakhtemoon
باید ها و نباید های دکوراسیون داخلی خانه های نقلی

در دکوراسیون داخلی خانه های نقلی تمام تلاش بر این است که بتوان با رعایت یکسری نکات بهترین استفاده را از فضای کم این خانه ها داشت.


خانه های امروزی، مخصوصا در شهر های صنعتی و مدرن، مانند گذشته دارای فضا و مساحت بسیار زیادی نیستند. این خانه های نقلی رو به افزایش با محدودیت فضایی که دارند، نیازمند طراحی و دکوراسیون داخلی مختص به خود هستند که می توانند سبب بهینه سازی فضا، افزایش فضای مفید، کاهش هدر رفت فضای غیر قابل استفاده, فراهم سازی شرایط و فضا سازی مناسب برای یک شرایط زندگی مطلوب بشوند. در این مقاله وبسایت ساختمون می توانید راهکار هایی برای دکوراسیون خانه های نقلی را مشاهده کنید. این ترفند های به ظاهر کم هزینه و ساده، تاثیر بسیار زیادی بر روی محیط خانه تان می گذارند.

5063

رنگ مناسب دکوراسیون داخلی خانه های نقلی

اهمیت رنگ در هر دکوراسیونی غیر قابل انکار است. بهتر است برای دیوار و کف تا جای ممکن از رنگ های روشن و خنثی استفاده کنید که علاوه بر روشن تر نشان دادن و بزرگ تر نشان دادن فضا، می تواند با اکثر رنگ های وسایل موجود در آن نیز هماهنگ باشند. علاوه بر این سعی کنید وسایل به کار رفته و همچنین رنگ های سقف، کف و دیوار ها از یک خانواده و در کل حداکثر سه رنگ را در بر بگیرند. غالب بودن رنگ خنثی در دکوراسیون داخلی را فراموش نکنید.

ابعاد وسایل انتخاب شده برای دکوراسیون داخلی خانه

ابعاد وسایل یکی از ابتدایی ترین مواردی است که باید در دکوراسیون داخلی به آن توجه کنید. انتخاب مبلمان برای اتاق پذیرایی و یا سرویس خوابی برای اتاق خواب که بیش از اندازه بزرگ باشند، همه فضای موجود را از بین می برند و صرفا فضای اتاق را به یک انباری بلا استفاده شبیه می کنند. سعی کنید سرویس های انتخابی تان جای کمی اشغال کنند و در انتخاب مدل حتما به معماری موجود توجه داشته باشید. مدل های متناسب با سبک معماری موجود می توانند در فضا های بلا استفاده قرار بگیرند و از این طریق، فضای مفید بیشتری در اختیار تان قرار دهند.

نورپردازی هوشمندانه دکوراسیون داخلی

نورپردازی کم، محدود و متمرکز، هر فضایی را کوچک نشان می دهند. سعی کنید با استفاده از نورپردازی غیر واحد و در موقعیت های مناسب، این مشکل را برطرف کنید. با این روش علاوه بر روشن تر نشان دادن فضای مورد نظر، تمرکز بصری را به موارد دیگر نیز هدایت می کنید و می توانید زیبایی وسایل تزیینی موجود در دکوراسیون داخلی تان را بیشتر در معرض دید و نمایش قرار دهید.

5065

ابعاد فرش را در نظر داشته باشید

انتخاب فرش و یا قالیچه با ابعاد متناسب، در دکوراسیون داخلی اهمیت زیادی دارد. فرش های بزرگ که گوشه های آن کاملا به دیوار چسبیده باشد و کنار دیوار باشد، فضا را کوچک تر نشان می دهد. سعی کنید به جای این کار از قالیچه های کوچک استفاده کنید که کامل سطح را نپوشاند. علاوه بر این تناسب ابعاد فرش با وسایل موجود و نحوه قرار گیری آن ها نیز اهمیت زیادی دارد. بهتر است پایه های مبل در اتاق پذیرایی و یا تخت در اتاق خواب، بر روی قالیچه (قالیچه های کوچک) قرار نگیرند و به میزان بسیار کمی با هم فاصله داشته باشند.

کمترین الگو و پترن را در دکوراسیون داخلی به کار ببرید

در انتخاب مبلمان، طرح کاغذ دیواری، طرح پرده (پرده زبرا، پرده کرکره)، طرح روتختی، فرش یا قالیچه، و مواردی از این نظیر، حتما سعی کنید تا جای ممکن از نمونه های بدون الگو های پیچیده استفاده کنید. در نظر داشته باشید ترکیب نهایی دکوراسیون داخلی و چیدمان شما برای خانه نقلی تان باید دارای حداکثر یک الگو و پترن و آن هم در ابعاد و مساحتی محدود باشد. الگو های متعدد و پیچیده اصلا مناسب فضا های محدود نیستند. از سوی دیگر سعی کنید از الگو ها و طرح های استفاده کنید که برای مثال به بلند تر نشان داده دیوار ها و یا کف فضا از طریق خطای بصری، کمک کنند.

آینه ایده ای عالی برای بزرگ تر نشان دادن فضای دکوراسیون داخلی

انعکاس تصویر و فضا در سطح آینه، از لحاظ بصری فضا را بزرگ تر نشان می دهد. بهتر است از نمونه های عمودی و چسبیده به سطح دیوار استفاده کنید. همچنین این آینه ها می توانند بر روی درب کمد ها نیز قرار بگیرند و علاوه بر زیبایی، کاربردی نیز باشند.

5067

اکسسوری و وسایل تزیینی کم

بهتر است در انتخاب اکسسوری و وسایل تزیینی وسواس و دقت بیشتری به خرج دهید. سعی کنید تا جای ممکن اکسسوری های شما اندک و بدون اشغال فضای جانبی باشند. اگر نمی توانید فضای زیادی به اکسسوری های دکوراسیون داخلی و چیدمان فضا تخصیص دهید، سعی کنید موارد صرفا غیر تزیینی مانند وسایل نورپردازی، میز و موارد دیگر را به گونه ای انتخاب کنید که از لحاظ زیبایی نیز جلب توجه کنند. به طور کلی در مورد خانه های نقلی رعایت اصل هر چه کمتر بهتر، کاملا صادق است.

پارتیشن بندی مناسب فضا های بزرگ تر

می توانید بدون استفاده از ابزار های جدا سازی ماند سطوح پارتیشن، دیوار های کاذب و موارد مشابه، با استفاده از چیدمان مناسب و تقسیم بندی رنگ های مناسب برای هر فضا، در جهت فضا سازی قدم بردارید. این روش علاوه بر کاهش هزینه استفاده از وسایل پارتیشن بندی، فضای مفید بیشتری در اختیار تان قرار می دهد. از این طریق چندین کاربرد را برای یک فضای واحد فراهم کرده اید.

5069

استفاده از وسایل چندکاره و کم جا

سرویس خواب کم جا، مبلمان های چند کاره، میز و صندلی های کم جا و دارای طراحی در هم فرو رونده، همگی علاوه بر ایجاد شرایط کاربردی و استفاده عمده ای که دارند، می توانند فضای بیشتری برای شما فراهم کنند و متناسب با دکوراسیون داخلی و معماری فضای موجود در اتاق ها، طراحی شوند.

چیدمان مناسب با توجه به سبک معماری و وسایل

هر فضایی مطمئنا دارای چند گزینه برای چیدن وسایل است. سعی کنید در چیدن وسایل ابتدا فضای اصلی برای وسایل بزرگتر را در نظر بگیرید و در انتخاب فضا برای قرار دادن این وسایل، حتما نوع معماری و دکوراسیون داخلی فضا را نیز در نظر بگیرید. فضاهای فرو رفته دیوارها را در نظر داشته باشید و وسایل مناسب برای این فضا را در این محل ها قرار دهید. سپس سراغ وسایل کوچکتر بروید و در فضاهای ما بین وسایل بزرگتر و سایر قسمت ها، موقعیت مناسب برای قرار گیری آن ها را انتخاب کنید.

ساماندهی محیط برای ایجاد فضای نگه داری وسایل

بهتر است با استفاده از قفسه سازی داخل کمد ها و روی دیوارها، استفاده از فضاهای بلا استفاده زیر تخت و موارد مشابه، فضای مناسبی برای نگه داری وسایل تان فراهم کنید. با این روش فضای مناسبی برای نگه داری بدون اتلاف فضای بیرونی فراهم کرده اید و در عین حال، از شلوغ شدن فضا و در معرض دید قرار گرفتن وسایل، نیز جلوگیری نموده اید

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای