دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

تاثیر رنگ های مختلف بر دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن

logo
Sakhtemoon
تاثیر رنگ های مختلف بر دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن

در دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن می توان از رنگ های گوناگون استفاده کرد که هر کدام از آن ها تاثیری خاص و شگرف بر روی حال و هوای اتاق نشمین می گذارند.


رنگ ها دارای تاثیری شگفت انگیز و منحصر به فرد در دکوراسیون داخلی می باشند. این ویژگی رنگ ها در دکوراسیون فضا های داخلی به خصوص در اتاق پذیرایی بسیار مهم و کلیدی است. هر رنگی دارای تاثیر خاص و متفاوتی است و نمای ایجاد شده آن بر روی یک محیط ثابت، متفاوت از دیگری می باشد. دانستن این تاثیرات و ویژگی ها می تواند به ایجاد و طراحی دکوراسیونی اصولی، حرفه ای و متناسب با نیاز ها و انتظارات شما کمک زیادی بکند. در این مقاله وبسایت ساختمون می توانید رنگ های مختلف و تاثیر آن ها بر روی دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن را مشاهده کنید.

5854

رنگ قرمز، پر انرژی در دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن

این رنگ جسورانه، انرژی و هیجان زیادی را به اتاق نشیمن منتقل می کند. رنگ قرمز بیشتر در دکوراسیون های مدرن و با هم نشینی با رنگ هایی از قبیل طیف خاکستری و سفید و مشکی دیده می شود، اما ترکیب های دیگری نیز قابل اجرا است که نیاز به دقت نظر بیشتری دارد. به علت قدرت بالای تاثیر گذاری رنگ قرمز، توصیه می شود حجم زیادی از رنگ دکوراسیون اتاق نشیمن به آن اختصاص داده نشود و حد و مرز میزان استفاده از این رنگ جذاب حتما رعایت گردد.

صورتی، رنگی متفاوت و زیبا برای طراحی داخلی

صورتی از ترکیب رنگ سفید با قرمز به وجود می آید و بر خلاف رنگ قرمز، می تواند آرامش بخش بوده و دکوراسیونی ملایم ایجاد کند. رنگ صورتی با وجود زیبایی خاصی که دارد، زیاد برای طراحی داخلی اتاق نشیمن استفاده نمی شود. اما ترکیب رنگ صورتی روشن و چرک در کنار رنگ کرم برای شما دکوراسیونی لوکس، منحصر به فرد و استثنایی ایجاد می کند که تا مدت ها در ذهن مخاطب می ماند.

دکوراسیون داخلی درخشنده مانند خورشید با رنگ زرد

رنگ زرد نشاط فراوانی به همراه دارد و انرژی و نور بیشتری را به فضا می دهد. این رنگ در دکوراسیون های غیر رسمی و شاد بیشتر به چشم می خورد. رنگ زرد نیز مانند رنگ قرمز بهتر است به صورت گسترده استفاده نشود. ترکیب رنگ زرد با رنگ های خنثی و به خصوص خاکستری، جلوه زیادی دارد و زیبایی آن را بیش از پیش به نمایش می گذارد.

5855

طراحی داخلی انرژی دهنده و روحیه بخش با رنگ نارنجی

رنگ نارنجی می تواند انرژی و شور و هیجان زیادی به فضای داخلی خانه تان بیاورد. به علت میزان تاثیر بسیار بالای این رنگ گرم، توصیه می شود از حجم بالایی از رنگ های سرد و خنثی در کنار حجم کمی از رنگ نارنجی در اتاق نشیمن استفاده شود. اگر تمایل دارید از رنگ نارنجی در طراحی داخلی اتاق نشیمن استفاده کنید، کوسن ها، اکسسوری های محدود و یا مبلمان چرمی به رنگ نارنجی-آجری گزینه ای مناسب خواهد بود. از این رنگ می توان برای ایجاد دکوراسیونی با ویژگی هایی مثل ضد افسردگی و خمودگی استفاده کرد و مطمئن بود که دکوراسیون داخلی شما همیشه طراوت و سر زندگی را به مخاطب القا می کند.

سبز، زیبایی بدون محدودیت در دکوراسیون داخلی

این رنگ جزء رنگ هایی است که می توان بدون نگرانی آن را در هر فضایی به کار برد. این رنگ برای ایجاد فضایی آرامش بخش و طراوت دهنده، بسیار مناسب است. رنگ های طیف تیره سبز مانند سبز زمردی، استایلی اشرافی و کلاسیک به فضا می دهند و برای سرویس مبلمان و یا پرده ها (پرده زبرا، پرده کرکره)، بسیار مناسب می باشند. رنگ سبز را می توان بدون نگرانی از میزان حجم مورد استفاده، در فضای موجود به کار برد. پالت های رنگی قابل اجرا با رنگ سبز بسیار متنوع و زیبا است و می توان آن ها را برای هر دکوراسیونی از مدرن تا سنتی و کلاسیک به کار برد.

آبی آرامش بخش برای طراحی داخلی فضا های مختلف

آبی از آرامش بخش ترین رنگ ها برای دکوراسیون داخلی فضا های خانه و اتاق نشیمن به شمار می رود. طیف تیره و روشن این رنگ با توجه به هم نشینی با رنگ های دیگر، می تواند تمی رسمی و یا صمیمی به اتاق نشیمن بدهد. اگر قصد ایجاد فضایی آرامش بخش برای حضور و دورهمی های خانوادگی دارید، استفاده از این رنگ را به شما توصیه می کنیم. این رنگ حس امنیت و تازگی را در صورت حضور در فضایی با این رنگ، به مخاطب می دهد و سبب القای حس آرامش به او نیز می شود.

بهتر است در صورت استفاده از آبی تیره، به علت سنگینی رنگ و تاثیر زیادی که در میزان تیرگی و روشنایی تم موجود دارد، از رنگ های روشن و متناسب با آن نیز در دکوراسیون داخلی استفاده کنید تا ترکیب رنگ موجود از نظر تیرگی و روشن بودن، به تعادل برسد.

5856

بنفش، رنگی مناسب برای دکوراسیون داخلی اشرافی و لوکس

این رنگ از دسته رنگ هایی است که در کنار رنگ طلایی تمی اشرافی، لوکس و کلاسیک را به خاطر می آورد. از رنگ بنفش می توان برای به تعادل رساندن میزان و نسبت سرد و گرم بودن رنگ های موجود در دکوراسیون داخلی استفاده کرد چرا که این رنگ از ترکیب رنگ سرد آبی و رنگ گرم قرمز است و با تغییر نسبت این دو رنگ پایه، رنگ بنفش در دسته رنگ های سرد و یا گرم قرار می گیرد. این رنگ آرامش بخش است و در عین حال مانند رنگ آبی تم خواب آلودگی و خستگی ایجاد نمی کند.

طراحی داخلی منحصر به فرد با رنگ سیاه

رنگ سیاه قدرت تاثیر بالایی بر دکوراسیون داخلی دارد و علاوه بر این، حجم موجود را کمتر نشان می دهد. این رنگ حس قدرت، لوکس بودن و در عین حال اطمینان خاطر را القا می کند. رنگ سیاه در ترکیب با تمامی رنگ ها بسیار قوی عمل می کند و رنگ دیگر را به خوبی به جلوه و نمای متناسب آن، می رساند. در صورت استفاده از رنگ سیاه به نورپردازی کافی محیط، استفاده از رنگ های دیگر و تناسب تیرگی و روشنی رنگ ها توجه داشته باشید.

جلوه رنگ سفید در دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن

رنگ سفید در دکوراسیون اتاق نشیمن نشان دهنده اطمینان، لوکس بودن و آرامش است. این رنگ خنثی در ترکیب با سایر رنگ ها جلوه ای بسیار عالی دارد و رنگ های مجاور را به خوبی نشان می دهد. از رنگ سفید می توان برای روشن نشان دادن فضا و سبک های مختلف دکوراسیون ها استفاده کرد. (رنگ سفید برای استفاده در سقف یا سقف کاذب اتاق نشیمن نیز بسیار مناسب می باشد به این دلیل که می تواند به زیبایی با بقیه رنگ ها ست شود و نمای خاص برای فضای مورد نظر شما ایجاد نماید.)

5857

رنگ های طیف خاکستری در طراحی داخلی اتاق نشیمن

رنگ خنثی خاکستری نماینده ای از مدرنیته و دکوراسیون های امروزی است. این رنگ را می توان بستری برای جلوه دهی رنگ های دیگر به شمار آورد. حس اطمینان، سکون و آرامش از ویژگی های این رنگ است. در صورت استفاده از دکوراسیونی تک رنگ با رنگ خاکستری، بکارگیری طیف های تیره تا روشن و بافت های مختلف و مات و یا براق آن، کمک زیادی به ایجاد طراحی داخلی غیر یکنواخت می کند.

قهوه ای، بژ و کرم در دکوراسیون داخلی

این رنگ ها جزء متداول ترین انتخاب های افراد برای دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن هستند. اگر فردی اهل ریسک نیستید و می خواهید پالت رنگی بدون ریسک و رایجی را مورد استفاده قرار دهید، این رنگ ها می توانند کمک زیادی به شما بکنند. رنگ های طیف تیره تا روشن کرم، قهوه ای و بژ را می توان در حجمی بالا در دکوراسیون داخلی و برای هر المانی مورد استفاده قرار داد و از احساس امنیت و آرامش و یکنواختی آن لذت برد. از این رنگ ها می توان برای انواع سبک دکوراسیون داخلی از سنتی و کلاسیک تا مدرن و سبک های امروزی استفاده کرد.

5858
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای