دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

ایده هایی خاص برای دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت

logo
Sakhtemoon
ایده هایی خاص برای دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت

اتاق مدیریت یکی از مهم ترین بخش های هر ساختمان اداری است و المان های درون دکوراسیون داخلی آن از قبیل میز، صندلی و اکسسوری ها باید متناسب با آن فضا باشد.


دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت نیازمند طراحی و ساختاری خاص و منحصر به فرد است. این فضا جایی است که باید در اولین لحظات ورود بر روی بیننده تاثیر خود را بگذارد و نمایانگر فعالیت شرکت یا نهاد، موقعیت و قدرت فرد صاحب اتاق باشد. دکوراسیون اصولی این فضا می تواند تاثیر غیر قابل انکاری بر روی حفظ تم رسمی اتاق و معتبر به نظر رسیدن شرکت یا نهاد، کاربردی بودن فضا برای نشست ها و قرار های اداری و فعالیت مدیر و افراد داخل آن بگذارد، البته جدا از موقعیت اتاق نسبت به کل ساختمان و سایر اتاق ها، ابعاد و معماری اتاق مدیریت، بدون شک دکوراسیون این فضا نقش بسیار کلیدی در القای موارد ذکر شده دارد. در این مقاله وبسایت ساختمون می توانید ایده ها و نکاتی برای داشتن یک دکوراسیون داخلی حرفه ای، اصولی و خاص برای اتاق مدیریت را مشاهده کنید.

5136

رنگ در دکوراسیون داخلی اتاق های مدیریتی

رنگ همواره یکی از مهم ترین و تاثیر گذار ترین موارد در فضا سازی و دکوراسیون های داخلی و خارجی محسوب می شود. رنگ غالب انتخابی برای اتاق مدیریت باید بیشتر در دسته رنگ های روشن و خنثی باشد. امروزه برای دکوراسیون داخلی اتاق های مدیریتی مدرن، از ترکیب رنگ های خنثی و طیف خاکستری با یک رنگ رسمی دیگر مانند مشکی، سفید، آبی، قرمز تیره و رنگ های سرد و تیره استفاده می شود. این ترکیب رنگ زیبا در عین در برداشتن رنگ خنثی به عنوان رنگ اصلی، تا مدت ها می تواند در ذهن بیننده جایگاه خود را حفظ کند. درصد رنگ های به کار رفته در کنار رنگ غالب می توانند بسیار کم و محدود باشد و در عین حال، جلوه زیبا و تاثیر گذاری داشته باشد.

رنگ کلی برای دکوراسیون داخلی اتاق هایی با تم کلاسیک می تواند طیف روشن کرم و برای اتاق هایی با تم مدرن می تواند طیف خاکستری و یا کرم با تناژ سرد تر باشد. توصیه می شود رنگ ثانویه انتخابی، از سری رنگ های نشان دهنده برند شرکت باشد، می توان از رنگ های به کار رفته برای لوگوی شرکت یا نهاد نیز الهام گرفت، اما به هیچ وجه نباید رنگ های فانتزی را در دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت مورد استفاده قرار داد.

5138

نورپردازی مناسب دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت

نورپردازی اتاق مدیریت باید به نحوی باشد که استفاده از نور طبیعی را به حداکثر برساند و در عین حال بتوان شدت و زاویه تابش آن را تا جای ممکن کنترل کرد. توصیه می شود از پرده های شید و یا نمونه های کرکره ای (پرده زبرا، پرده کرکره) برای این فضا استفاده شود که در عین حفظ فرم رسمی برای فضا، شدت نور کنترل شود تا مانعی برای فعالیت افراد نباشد. کمبود نور با توجه به ماهیت فعالیت کاری در مکان مورد نظر به هیچ وجه قابل قبول نیست. در کنار نور طبیعی و نور کلی و عمومی، بهتر است یک یا دو نور کاری و مختص فعالیت برای میز مدیریت و میز اجتماعات وجود داشته باشد، همچنین امکان کنترل و افزایش و یا کاهش این نور ها نیز وجود داشته باشد.

با استفاده از نورپردازی مناسب می توان به خوبی تمرکز بصری را بر روی میز مدیریت متمرکز کرد و به حفظ موقعیت این بخش و برتری آن نسبت به سایر فضا و المان های موجود کمک کرد. استفاده از اکسسوری های نوردهی مینیمال، ساده، مناسب و همگون با تم رسمی اتاق نیز می تواند دکوراسیون داخلی متفاوت و زیبایی پدید بیاورد.

5140

نقش میز و صندلی مدیریت و مدعوین در دکوراسیون داخلی

معمولا توصیه می شود اجزای دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت از یک سبک باشد تا نمای یکدست و رسمی تری داشته باشد. اما می توان در صورت وجود فضای کافی، کمی تنوع ایجاد کرد و از فرم های مشابه اما کمی متفاوت استفاده نمود که بتوان به راحتی از لحاظ ظاهری میز و صندلی مدیریت را از سایر میز و صندلی و یا مبلمان موجود تشخیص داد. بهتر است رنگ مورد استفاده برای صندلی مدیریت از دسته رنگ های خنثی و یا رنگ های تیره و سنگین مانند قهوه ای سوخته و یا قرمز بسیار تیره باشد و ابعاد آن به صورت غیر مستقیم برتری موقعیت شغلی مدیریت را نشان دهد.

میز مدیریت می تواند کمی بزرگ تر از ابعاد ممکن باشد اما برای سایر میز های موجود، باید از نمونه های بسیار ساده و جمع و جور استفاده کرد که بتوانند به خوبی کارایی و سادگی را در کنار هم داشته باشند. این تفاوت ساده از لحاظ بصری به فضا سازی بین بخش مدیریت و سایرین کمک زیادی می کند. در صورت وجود میز و صندلی دیگری برای جلسات و یا مبلمان راحتی دیگر، این تفاوت های جزئی و یا چیدمان های متمرکز از الزامات اصولی در این زمینه محسوب می شود.

5142

قفسه ها و فضا سازی برای نگه داری فایل ها و اسناد

با توجه به ماهیت کار در این اتاق، وجود فضایی برای نگه داری و دور از دید نگه داشتن اسناد، مدارک و سایر نوشته ‌ها و فایل های اداری اهمیت دارد. این قسمت ها و قفسه ها باید تا حد امکان نزدیک به میز مدیریت و در دسترس فرد پشت میز باشد.

5144

اکسسوری های مناسب دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت

وسایلی مانند جای خودکار و مداد، جای کاغذ، جا کارتی و موارد مشابه، از اکسسوری های بسیار کاربردی برای میز مدیریتی محسوب می شوند. این وسایل می توانند به خوبی نظم و استایل مورد نیاز برای دکوراسیون داخلی این فضا را فراهم کنند و به آن جنبه رسمی ببخشند. بهتر است تمامی وسایل روی میز مدیریت از یک نمونه و ست باشند. می توان رنگ ثانویه ذکر شده برای دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت را از طریق رنگ انتخابی برای این وسایل، به فضا اضافه کرد که در این صورت، جلوه زیبا و منحصر به فردی ایجاد می کند.
وجود یک عنصر گیاهی مانند یک گیاه مناسب برای فضای آپارتمانی نیز گزینه مناسبی برای ایجاد سرزندگی در اتاق است. توصیه می شود گلدان گیاه نیز متناسب با تم موجود باشد و تا جای ممکن از گیاهان برگی و بدون گل و همیشه سبز استفاده شود. وجود یک ساعت با فرم ساده و متناسب با سبک دکوراسیون بر روی یکی از وجه های دیوار در معرض دید و یک ساعت کوچک رومیزی نیز از مواردی است که باید در هر اتاق مدیریتی وجود داشته باشد.

5146

چیدمان المان های اتاق مدیریتی

عمده المان های موجود در یک اتاق مدیریتی را میز و صندلی مدیر، مبلمان راحتی برای مراجعین، میز و صندلی برای افراد دیگر، قفسه های وسایل و فایل ها و یک یا دو المان دیگر مانند گلدان گیاه و یا المان نشان دهنده برند شرکت تشکیل می دهد. برای داشتن یک دکوراسیون داخلی اصولی برای اتاق مدیریت، باید توجه داشت محور اصلی و هدایت بصری چیدمان به سمت میز مدیریتی باشد. پس بهتر است در ابتدای کار موقعیت این المان را مشخص کرد. این عنصر باید در بهترین، در دسترس ترین و در عین حال محوری ترین موقعیت قرار گیرد. معمولا باید پنجره (پنجره UPVC) و یا منبع نور طبیعی اتاق در پشت موقعیت این میز باشد. میز و صندلی مدعوین و یا مبلمان راحتی تعبیه شده باید در معرض دامنه دید بخش مدیریتی و تا حد ممکن نزدیک به آن باشد. سایر المان ها بعد از قرارگیری این دو مورد جای دهی می شوند.

5148

نکاتی در مورد دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت

در کل و برای جمع بندی می توان گفت برای یک دکوراسیون داخلی اصولی برای اتاق مدیریت، در مرحله اول رنگ و مبلمان اداری و در مرحله دوم نوع چیدمان و نورپردازی این فضا باید مورد بررسی قرار بگیرد و در نهایت اینکه تمامی این موارد با تم رسمی و یا کلاسیک انتخابی برای این فضا، همخوانی داشته باشند. در نظر داشته باشید کلیه وسایل، اکسسوری ها، رنگ ها و المان های به کار رفته در اتاق باید با هدف خاص و در مرحله اول بر اساس کاربردی بودن و نه صرفا زیبا بودن در محیط قرار بگیرند. تمامی مجموعه وسایل به کار رفته باید بتوانند به خوبی انعکاس دهنده موقعیت فرد در اتاق، نسبت افراد حاضر به مدیریت و در نهایت ابهت و موقعیت خاص مدیریت را به خوبی نشان دهند.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای