دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

استفاده از پترن راه راه در دکوراسیون داخلی

logo
Sakhtemoon
استفاده از پترن راه راه در دکوراسیون داخلی

پترن ها جایگاه ویژه ای در دکوراسیون داخلی دارند. پترن راه راه یکی از پر کاربرد ترین پترن هاست که می تواند در هر فضایی جلوه بصری خارق العاده ای ایجاد نماید.


پترن راه راه از آن الگو های خاص است که به کارگیری درست آن می تواند زیبایی دکوراسیون داخلی فضا را چند برابر کند و خانه را از شکل و شمایل ساده و بی روح دربیاورد. خوبی این ایده آن است که به راحتی هم در فضا های سنتی و هم مدرن قابل اجرا می باشد. با پترن راه راه می توان طرح های متنوع زیادی ایجاد کرد. چه راه راه عمودی و چه افقی در رنگ های مختلف تیره و روشن به راحتی قابل استفاده است. این پترن قابل استفاده در اکسسوری های مختلف، قسمت ها و دیوار های مختلف خانه مثل دیوار اتاق خواب، پذیرایی، راه پله ها (پله گرد ها) و سایر موارد می باشد. در این مقاله وبسایت ساختمون تاثیر و نحوه استفاده از پترن راه راه در دکوراسیون داخلی را بیان می کنیم.

5530

موارد استفاده از پترن راه راه در دکوراسیون داخلی

پترن راه راه علاوه بر اجرا روی دیوار، روی وسایل خانه هم قابل استفاده است.

نکات استفاده از راه راه های افقی و عمودی در طراحی داخلی

نوار های افقی و عمودی هر کدام باعث خطای دید می شوند و برای رسیدن به اهداف مختلف در دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرند. مثلا راه راه عمودی اگر روی دیوار کار شود باعث بلند تر نشان داده شدن دیوار می شود. سقف بلند شکوه و زیبایی خوبی به فضا می بخشد. برعکس، راه راه افقی باعث عریض تر نشان دادن فضا می شود. مثلا به کار بردن راه راه افقی روی دیوار های یک اتاق کوچک باعث بزرگ تر نشان دادن آن می شود. پترن های راه راه به اندازه کافی خلاقانه هستند و تنوع لازم را در طراحی داخلی ایجاد می کنند. پس نیازی نیست که با اضافه کردن طرح های دیگر زمینه را شلوغ کنید. شاید گاهی چند گل ساده روی زمینه راه راه جلوه های بصری خاص ایجاد کند اما این کار فقط برای یک سری رنگ های خنثی و کم رنگ نظیر خاکستری، کرم، صورتی و... مناسب است و همیشه قابل استفاده نیست.

رنگ های راه راه به سلیقه اعضای خانواده بستگی دارد اما رعایت چند نکته هم ضروری است. مثلا برای فضا های کوچک اگر به سراغ رنگ های خنثی بروید دکوراسیون داخلی محیط را کسالت بار خواهید کرد لذا برای این قسمت های خانه استفاده از رنگ های تند و براق مناسب تر خواهد بود. هرچه اتاق بزرگ تر باشد می توانید راه راه های دیوار را عریض تر انتخاب کنید ولی برای محیط های کوچک بایستی عرض راه راه ها کوچک باشد تا تاثیر خودش را بگذارد. حتی گاهی ترکیب راه راه هایی با عرض کم و زیاد هم باعث ایجاد طرح های منحصر به فرد و زیبایی در دکوراسیون داخلی می شود.

اگر دیوار های خانه را با استفاده از کاغذ دیواری های راه راه تزیین کرده اید، بایستی هنگام انتخاب مبل ها از الگو های ساده پیروی کنید. نمی شود طرح را روی همه وسایل خانه اجرا کرد. یک مبل ساده با رنگی که با رنگ دیوار هم خوانی دارد باعث می شود زیبایی دیوار های راه راه هم بیشتر به چشم بیاید. ولی مثلا استفاده از مبل هایی که طرح دار باشند یا راه راه حس شلوغی و آشفتگی به بیننده منتقل خواهد کرد.

5533

دکوراسیون داخلی خاص با مبلمان راه راه

اگر فکر می کنید دیوار های راه راه بعد از گذشت مدتی شما را خسته می کنند می توانید از این الگو در وسایل دیگر خانه مثلا مبلمان راه راه استفاده کنید. بدیهی است که تعویض مبلمان راحت تر و کم هزینه تر از تعویض رنگ و یا کاغذ دیواری می باشد. امروزه در بازار مبلمان زیادی با الگوی راه راه وجود دارد که می توان بسته به سلیقه و رنگ های مورد علاقه تان از بین آن ها انتخاب کنید.

تاثیر استفاده از کوسن های راه راه در طراحی داخلی

راه راحت تر از استفاده از مبلمان راه راه کوسن ها و بالشتک های راه راه است. این کوسن ها هم با قرار گرفتن روی مبل هایی با رنگ های ساده زیبایی شان را نشان می دهند.

دکوراسیون داخلی جذاب با فرش و گلیم راه راه

فرش ها و گلیم های زیادی هم هستند که با استفاده از پترن راه راه طراحی شده اند و ترکیب رنگ های شاد درکنار یکدیگر جلوه خاصی به آن ها بخشیده است. استفاده از این فرش ها و گلیم ها هم یکی دیگر از راه های به کارگیری پترن راه راه در طراحی داخلی خانه است.

5535

طراحی داخلی منحصر به فرد با ملافه های راه راه

ملافه های راه راه هم یکی دیگر از ابزاری هستند که در استفاده از این الگو به کمک ما می آیند. اگر برای اتاق خواب تان هدف استفاده از کاغذ دیواری های راه راه را دارید می توانید با به کار بردن ملافه های با این طرح هماهنگی خاصی با دیوارها ایجاد کنید.

پترن راه راه به مواردی که ذکر کردیم خلاصه نمی شود. روی هر کدام از وسایل خانه از قاب عکس ها گرفته تا آباژور و پرده (پرده زبرا، پرده کرکره) و دیگر وسایل تزیینی قابل استفاده است. الگوی راه راه به ما امکان قرار دادن رنگ های مختلف را در کنار یکدیگر می دهد که می توان با استفاده از این شیوه جلوه های بصری خاصی را در طراحی داخلی ایجاد کرد.

هنرمندان و کسانی که رنگ ها را به خوبی می شناسند با استفاده از این الگو طرح های هنری و خاصی را روی اشیا مختلف و حتی دیوار ها ایجاد می کنند که می توان از آن ها الهام گرفت و مناسب با دکوراسیون داخلی خانه طراحی کرد.

5534
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای