دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

ایجاد بافت روی دیوار

logo
Sakhtemoon
ایجاد بافت روی دیوار

دیوارها از با اهمیت ترین عوامل ایجاد فضا در معماری و معماری داخلی هستند که بیشترین بار دراماتیک فضا را متحمل می شوند.



بهره گیری از بافت های مختلف به عنوان پرکننده ی فضا از روش هایی است که در طراحی دیوار های داخلی برای هماهنگی با سبک دکوراسیون و معماری داخلی فضا مورد استفاده قرار می گیرد. بافت ها را می توان از طریق مواد طبیعی، مواد مصنوعی، رنگ ها و متریال های جدید، هنرهایی نظیر موزائیک کاری در فضای ایجاد کرد .

در کنار استفاده از مواد طبیعی مانند سنگ و چوب، مدل های پیش ساخته مصنوعی این مواد نیز با جلوه ها و بافت های بسیار طبیعی در بازار موجود هستند. مزیت بزرگ این پنل های مصنوعی در سبکی و راحتی نصب و اجرای آن هاست. سطوح پیش ساخته را به دلیل خواصی مانند ضدحریق، ضدخوردگی و فرسایش سریع بودن می توانید با اطمینان درفضای داخلی منزل استفاده کنید.

مواد طبیعی مثل خرده سنگ ها یا خرده کاشی ها، سرامیک ها یا شیشه های رنگی، از دیگر مواردی هستند که به راحتی می توانید آن ها را بر روی دیوار اجرا کنید. این مواد طبیعی مثل خرده سنگ ها را می توان در بستری از سیمان یا چسب بتن که بر روی دیوار کشیده شده با طرح های متفاوت اجرا کرد. سنگ ها با وزن کمی که دارند در داخل سیمان و چسب بتن می چسبند و نمایی متنوع به وجود می آورند، می توان برای پرداخت نهایی و ایجاد جلوه ای براق بر روی سنگ ها از اسپری کیلر استفاده نمود.

علاوه بر این مواد، رنگ های فانتزی و خمیرهایی که دانه های شن یا تکه های مواد رنگین با فرم ها و طرح های متفاوت دارند، نیز می توانند به ایجاد طرح روی دیوار شما کمک کنند. موزائیک کاری و استفاده از سرامیک های کوچک و بزرگ هم می تواند شیوه دیگری برای ایجاد بافت برروی دیوارها باشد.

شاید بهتر باشد در نصب موزائیک های خرد و کوچک و قطعات شیشه و کاشی برروی دیوار، به جای چسب های رایج موزائیک یا کاشی، از چسب بتن استفاده نمایید. این حالت وقتی بیشتر حائز اهمیت می شود که مورد استفاده برای دیوارهایی باشد که در معرض ریسک بالایی قرار دارند. 
مواد طبیعی خاص تر، نظیر سنگ های تراورتن که اصطلاحا" آنتیک نامیده می شوند، نیز گزینه دیگری برای دیزاین دیوارها محسوب می شوند. این سنگ ها از این جهت آنتیک خوانده می شوند که رنگ و جلوه صیقل نیافته آنان حالتی قدیمی به آن ها داده و در بعضی موارد پس از نصب این سنگ ها، بازپرداخت هایی دیگر در بند کشی و ورودی سنگ ها صورت می گیرد که بازهم آن ها را کهنه تر جلوه دهد.

نورپردازی
اهمیت نورپردازی بر روی بافت به اندازه اجرای آن می باشد و در واقع از مراحل اجرای بافت محسوب می شود. حتما در بالا یا رو به روی دیواری که به آن بافت داده اید، از نورهای نقطه ای هالوژن یا بازویی متحرک که قابلیت تنظیم نور را در جهتی خاص دارند، استفاده نمایید. نورپردازی صحیح، فرورفتگی ها و برجستگی های بافت را نمود می دهد.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای