دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

دکوراسیون دیوار

logo
Sakhtemoon
دکوراسیون دیوار

یکی از رازهای مهم موفقیت یک دکوراسیون، رسیدگی به جزئیات دکوراسیون دیوارها است. کاغذ دیواری، قاب ها و حتی کاشی کاری و دیگر تکنیک های روی دیوار می تواند به مقدار زیاد جذابیت و گیرایی را به دکوراسیون فضا اضافه کند.



چوب های دکوراتیو
یکی دیگر از عناصر دکوراتیوی که می تواند جلوه دیوارها و دکوراسیون اتاق را بافت دار و بسیار شیک کند، تخته های چوبی است که هم می توان به شکل طبیعی با همان گره های طبیعی و به صورت رنگ شده از آن ها استفاده کرد و هم می توان انواع طرح دار آن ها را به کار برد. تخته های چوبی دکوراتیو بر دیوار به خاطر طبیعی بودن، احساسی لطیف را در کنار زیبایی به دیوارها به دکوراسیون اتاق می بخشند. یکی دیگر از عناصر دکوراتیوی که می تواند جلوه دیوارها و دکوراسیون اتاق را بافت دار و بسیار شیک کند، تخته های چوبی است که هم می توان به شکل طبیعی با همان گره های طبیعی و به صورت رنگ شده از آن ها استفاده کرد و هم می توان انواع طرح دار آن ها را به کار برد.

طیف های رنگ آبی
کاشی کاری بر دیوار با کاشی های آبی در فضاهایی چون سرویس بهداشتی و رختشوی خانه می تواند جلوه تسکین دهنده و لطیفی خلق کند. این کار بسیار شکیل است و جلوه ای کلاسیک و اصیل به فضا می دهد.
اگر پارچه ای را خیلی دوست دارید و با دیدن و لمس آن احساس خوشایندی به شما دست می دهد هیچ اشکالی ندارد که به جای کاغذ و رنگ، دیوار خود را با آن پارچه پوشش دهید. این کار نه تنها عجیب و دور از ذهن نیست، بلکه بسیار هنرمندانه و مبتکرانه است.

دیوار آشپزخانه
دکوراسیون قسمتی از دیوار آشپزخانه که در حد فاصل کابینت های بالایی و پایینی قرار دارد از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا نقش موثر و تعیین کننده ای بر دکوراسیون آشپزخانه دارد. نکته مهم این که دکوراسیونی که برای این قسمت از دیوار انتخاب می کنید باید متناسب با سبک دکوراسیون آشپزخانه باشد.

خطوط پهن و عریض
ایجاد خطوط عریض بر روی دیوار، یکی از راه هایی است که با کمک آن ها به خوبی می توان به یک اتاق ساده هویت و روح داد. این خطوط، جلو ه ای با ثبات و قوی به دکوراسیون می دهند.

سنگ روی دیوار
پیاده کردن انواع سن گها روی دیوار نیز یک ایده زیبا برای دکوراسیون دیوار است. سنگ هایی مانند مرمر، سنگ رودخانه و. .. هر یک احساسی بی نظیر را وارد فضا می کنند و سبب وزین شدن جلوه دیوارها و دکوراسیون فضا می شوند. شما می توانید به تناسب فضا و کاربرد آن، از انواع سنگ ها به صورت کلی یا تنها بر قسمتی از دیوار استفاده کنید.

 پتینه
هنر پتینه کاری از دیگر تکنیک هایی است که از طریق آن می توانید دیوارها را از سادگی و بی روحی نجات دهید و رنگ های متنوع و بافت را به آن ها بیافزایید. این هنر بسیار گسترده و در عین حال ساده است؛ تنها کافیست ابزار لازم آن را فراهم کرده و نکاتی ساده را رعایت کنید.

 موزائیک کاری
استفاده از هنر موزائیک کاری روی دیوار حتی اگر به نصب یک تخته کوچک موزائیک کاری شده روی بخشی از دیوار خلاصه شود می تواند جلوه دکوراسیون دیوار و کل فضا را متحول و دگرگرن سازد. هنر موزائیک کاری به دکوراسیون اصالت و هویت می بخشد و از ارزش و اهمیت زیادی برخوردار است.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای