دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

فضاهایی که باید در دکوراسیون نشیمن دلخواه لحاظ شود

logo
Sakhtemoon
فضاهایی که باید در دکوراسیون نشیمن دلخواه لحاظ شود

برای رسیدن به اتاق نشیمنی ایده آل و فضایی پاسخگوی نیازهایتان نکاتی هست که باید بدانید.


میهمانداری و فعالیت های اجتماعی
در خانه های مهمانپذیر یکی از نکات مهم در این زمینه، چیدن مبلمان به شکلی گرد و دوستانه است، به طوری که افرادی که روی مبل ها می نشینند، جمعی گرم و صمیمی را تجربه کنند، وجود تشکچه های نرم و راحت برای قرار گیری روی زمین و افزایش فضای نشیمن نیز زمانی که به تعداد میهمانان شما افزوده می شود، را فراموش نکنید. معمولا بهترین فرصت برای گفت و گوهای دوستانه زمان صرف غذا به وجود می آید. بنابراین، در خرید میز و صندلی غذاخوری راحت و استاندارد، وقت و هزینه ای بیشتری بگذارید. اگر می خواهید از فضای نشیمن به عنوان فضای استراحت و جایی که بتوانید از دغدغه های زندگی روزمره به آن پناه ببرید، استفاده کنید، موارد زیر را به خاطر بسپارید:

 آرام نگه داشتن فضا
برای به وجود آوردن آرامش بیشتر در محیط از رنگ های ملایم و خنثی و بافت های نرم و لطیف به همراه مواد طبیعی استفاده کنید، دکوراسیون فضای نشیمن را تا حد امکان، ساده و دور از هرگونه هم ریختگی و شلوغی در نظر بگیرید. در انتخاب عناصر برای دکوراسیون این فضا دقت زیادی خرج کنید و به کاربرد اشیاء بیش از زیبایی آنها توجه کنید.

 سر و صداهای آزار دهنده را از بین ببرید
از مواد و وسایلی استفاده کنید که صدا را جذب می کنند. دکوراسیون خلوت مطمئنا زیباتر به نظر می رسد اما انعکاس صدا در آن بیشتر اتفاق می افتد. از این رو سعی کنید حتما از موکت یا قالیچه و همچنین پرده یا شیدهای پارچه ای در دکوراسیون اتاق نشیمن خود استفاده کنید. استفاده از قفسه های پر از کتاب می تواند نقش عایق صوتی را در برابر سروصداهای ناشی از خانه همسایه بازی کند.

 غذا خوردن
شاید شما هم تمایل داشته باشید تا فضای غذاخوری خانه خود را نیز در اتاق نشیمن در نظر بگیرید. در این صورت، شاید ایده های زیر بتوانند به شما کمک کنند:
اگر بتوانید از میز و صندلی غذاخوری با ابعادی بزرگ استفاده کنید، علاوه برکاربرد اصلی، سطحی مناسب برای انجام فعالیت های دیگر هم ایجاد کرده اید. میزهای دایره ای، گزینه های مناسبی هستند که می توانند گفت وگو و هم صحبتی را حین صرف غذا تسهیل کنند. میزهای نیم دایره ای تاشو قابلیت نصب کنار دیوار را دارند، شاید بهترین راه حل برای ایجاد فضای غذاخوری درا تاقهای نشیمن کوچک هستند.

ایجاد فضای کار در اتاق نشیمن
اگر مجبور به داشتن فضای کار در منزل هستید و اتاقی مخصوص برای آن ندارید شاید بهترین فضا را در اتاق نشیمن خواهید یافت. بهتر است این فضا را طوری طراحی شود که کاملا منسجم و تفکیک شده باشد؛ اگر امکانش را دارید بهتر است این فضا را با کمک تفکیک کننده یا قفسه از دیگر قسمتهای اتاق نشیمن جدا کنید. میز کار کشودار و همچنین تعدادی فضای ذخیره سازی مانند فایل و قفسه از جمله نیازهای فضای کار موجود دراتاق نشیمن است.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای