دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

روش هایی جالب برای جایگزینی پرده در دکوراسیون داخلی

logo
Sakhtemoon
روش هایی جالب برای جایگزینی پرده در دکوراسیون داخلی

برای پوشش پنجره الزاما نیازی به استفاده از پرده نیست، المان های جذاب دیگری از قبیل انواع توری، پانل های برش خورده و شیشه های طرح دار نیز قابل استفاده هستند.


از قدیم تا کنون پرده های پارچه ای اولین گزینه برای پوشاندن پنجره های خانه بوده اند. این پرده ها معمولا متناسب با دکوراسیون داخلی خانه انتخاب می شوند. اما برای افرادی که به دنبال طرح های خلاقانه و جدید هستند دیگر پرده های پارچه ای و یا نهایتا پرده های مدرن (مثل پرده زبرا، پرده کرکره، شید رول ها) پاسخ گو نیست. به همین دلیل ایده های جالبی از طرف طراحان دکوراسیون داخلی اجرا شده است که در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی این ایده ها می پردازیم.

5900

توری آلومینیومی

این توری ها که در پشت پنجره ها نصب می شوند زیبایی خاص و مدرنی به فضای خانه می بخشند. نکته قابل توجه در استفاده از این توری ها این است که عبور نور از آن ها باعث ایجاد سایه های بسیار زیبایی می شود. این توری ها را با توری های پشت پنجره که برای ورود حشرات مزاحم نصب می شوند اشتباه نگیرید. این توری ها دارای نقش و نگارهای زیبا هستند و همین باعث ایجاد طرح های خاص می شود.

پانل هایی که با برش لیزری طرح دار شده اند

پانل های چوبی که روی آن ها به وسیله لیزر طرح های خلاقانه ایجاد شده است، هم زیبا هستند و هم نور را به درون خانه راه می دهند. برای خانه هایی که دکوراسیون هنری و یا سنتی دارند استفاده از این پانل ها بسیار مناسب است. خوبی این پانل های چوبی این است که به راحتی با مبل های چوبی هماهنگ می شوند.

پرده های مجسمه وار

مجسمه ها فقط برای تزیین خانه نیستند. شاید در گذشته کاربرد مجسمه ها این بود اما امروزه یکی از کاربرد های آن ها برای تزیین پشت پنجره و جایگزینی پرده است. البته این مجسمه ها ضخامت کمی دارند و با قرار گرفتن و نصب پشت پنجره؛ جای خالی پرده را پر می کنند.

شیشه دارای طرح

استفاده از شیشه های ساده موجب می شود امنیت خانه پایین بیاید. به همین دلیل استفاده از شیشه هایی که طرح دارند دارای چند مزیت است. اول این که استفاده از این شیشه ها موجب می شود فضای پشت پنجره دیده نشود و در نتیجه امنیت بالا رود. این شیشه ها اگر دارای طرح های زیبا باشند نیازی به نصب پرده نخواهند داشت و نور هم به راحتی به داخل تابیده خواهد شد. نوری که به صورت مستقیم به فرش ها و پارکت های چوبی تابیده می شود باعث تغییر رنگ آن ها می شود. اما استفاده از این شیشه های طرح دار از این مشکل هم جلوگیری خواهد کرد.

5899

درب هایی با قاب فلزی خاص

این درب ها که دارای قاب های فلزی مدرن می باشند معمولا نیازی به نصب پرده ندارند. زیرا شکل و شمایل آن ها به اندازه کافی زیبا و مدرن است.

سایه بان به جای پرده

سایه بان ها علاوه بر این که جلوی تابش مستقیم نور را به داخل خانه می گیرند زیبایی منحصر به فردی هم ایجاد می کنند. البته این سایه بان ها برای همه نوع دکوراسیون مناسب نیستند. هماهنگی سایه بان ها را با دکوراسیون داخلی خانه پیش از انتخاب حتما در نظر بگیرید.

پاراوان

در چند سال اخیر پاراوان ها جای خوبی در دکوراسیون داخلی خانه باز کرده اند و استفاده از آن ها رونق بهتری گرفته است. یکی از کاربردهای پاراوان ها قرار دادن آن ها پشت پنجره (پنجره UPVC) می باشد. سوراخ های پاراوان باعث ورود هوا به داخل می شود لذا انتخاب مکان مناسب برای استفاده از آن ها اهمیت زیادی دارد.

شیشه رنگی

شیشه های رنگی همیشه حس خوبی به بیننده منتقل می کنند. این شیشه ها اگر در اشکال مختلف طراحی شوند زیبایی خاصی به خانه تان خواهد بخشید. اگر شما عاشق دنیای رنگ ها هستید استفاده از این شیشه ها می تواند گزینه خوبی باشد. شیشه های رنگی حس صمیمیت را به فضا منتقل می کنند. خوبی این شیشه ها این است که به راحتی می توانید آن ها را با اشیا و وسایل دکوراسیون هماهنگ کنید.

5897

استفاده از برچسب های مخصوص پنجره ها

این برچسب ها روی شیشه نصب می شوند و اغلب دارای طرح های شلوغ هستند. برچسب های مورد نظر طرح های مختلفی دارند و می توان مناسب با سبک خانه طرح آن را انتخاب کرد. به طور مثال طرح سنتی و اصیل، اگر در خانه های با تم سنتی استفاده شود، زیبایی پنجره ها را دو چندان خواهد کرد.

شیشه سربی

استفاده از شیشه های سربی هم یکی دیگر از راه های جایگزین نصب پرده است که به راحتی برای انواع مختلف دکوراسیون قابل استفاده است. شیشه های سربی مات هستند و پشت آن ها مشخص نیست و برای مکان هایی که حفظ امنیت اهمیت دارد مناسب هستند. می توان به راحتی با حفاظ ها و قاب های مختلف این شیشه ها را از حالت سادگی و یکنواختی خارج کرد.

نقاشی روی شیشه ها

اگرچه نقاشی روی شیشه ها به اندازه موارد دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرد، اما برای خانه هایی که دارای دکوراسیون هنری خاص هستند می توان از این ایده خلاقانه استفاده کرد و طرحی جالب و البته منحصر به فرد ایجاد کرد.

5898
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای