دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

اتاق پذیرایی زیبا و جذاب با استفاده از پرده کرکره های مختلف

logo
Sakhtemoon
اتاق پذیرایی زیبا و جذاب با استفاده از پرده کرکره های مختلف

پرده کرکره مدل های متفاوتی از قبیل پرده زبرا، پرده کرکره، شید رول و ...دارد که می تواند انتخابی عالی و مقرون به صرفه برای اتاق پذیرایی باشد.


اتاق پذیرایی برای ما ایرانی ها اهمیت زیادی دارد. طوری که حاضریم برای این قسمت از خانه هر چقدر که در توان داریم هزینه کنیم اما نمایی زیبا و جذاب داشته باشد. اتاق پذیرایی مختص مهمان است و مهم است که در شان پذیرایی از مهمانان ما باشد. پس بی دلیل نیست که تا این اندازه به زیبایی و ظاهر آن اهمیت می دهیم. هرکسی سعی می کند با چیدن بهترین وسایل خانه در اتاق پذیرایی فضا را برای پذیرایی از مهمان ها فراهم کند. همیشه جای بهترین مبلمان در این قست خانه است. قاب عکس ها و تابلو های زیبا را در پذیرایی نصب می کنیم. مجسمه های لوکس و زیبا را در این قسمت خانه قرار می دهیم. پس باید اتاق پذیرایی پرده مناسبی هم داشته باشد. پرده در زیبایی اتاق تاثیر بسزایی دارد و نمای اتاق را تا اندازه زیادی تحت تاثیر خودش قرار می دهد. پرده اتاق پذیرایی را می توانید از جنس های مختلف نظیر حریر، تور و ساتن انتخاب کنید اما یک نوع جدید که امروزه کاربرد زیادی هم دارد پرده کرکره ای است. البته استفاده از پرده کرکره می تواند به صورت تنهایی و همچنین می تواند به صورت ترکیب با پرده های پارچه ای باشد. گاه در دو طرف پرده کرکره ای پرده های پارچه ای را آویزان می کنند که زیبایی آن را چندین برابر نمایند. در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی پرده کرکره مناسب برای اتاق پذیرایی می پردازیم.

7212

کاربرد پرده کرکره های افقی و عمودی

امروزه استفاده از این پرده های افقی به مراتب بیشتر از انواع عمودی و قدیمی آن ها می باشد. به همین دلیل در ادامه به کاربرد های آن ها می پردازیم.

استفاده از پرده کرکره های افقی موجب می شود که بتوان شدت تابش نور را به سادگی تنظیم کرد. این که چه میزان نور به داخل خانه تابیده شود بر زیبایی خانه و جلوه وسایل تاثیر زیادی دارد. پس می توان به کمک یک پرده افقی که میزان باز و بسته بودن کرکره قابل تنظیم است به این هدف رسید.

انواع متفاوت پرده کرکره

پرده کرکره ای چوبی، آلومینیومی، زبرا و شید از انواع مختلف این محصول به شمار می روند.

7213

پرده کرکره ای چوبی

از آن جایی که چوب جز متریال های پر طرفدار به حساب می آید پس پرده کرکره ای های چوبی هم طرفداران خاص خود را دارد. این پرده کرکره ای ها معمولا از چوب های طبیعی نظیر بامبو و افرا ساخته می شوند. پرده کرکره ای های چوبی را می توان به آسانی با سایر وسایل و دکوراسیون چوبی اتاق پذیرایی هماهنگ کرد و حس صمیمیت و سادگی به فضا بخشید. مشکلی که در استفاده از پرده کرکره ای های چوبی وجود دارد این است که این پرده ها دارای قیمت نسبتا بالایی هستند که دلیل آن هم استفاده از چوب های طبیعی است.

پرده کرکره ای آلومینیومی

این پرده کرکره ها از گذشته تا کنون مورد استفاده قرار می گیرند و جز قدیمی ترین انواع پرده کرکره ها به شمار می آیند. که قدیم در کنار آن ها پرده های پارچه ای را هم می آویختند. پرده های آلومینیومی به دلیل این که فلزی هستند مقاومت بالایی هم دارند و در نتیجه طول عمرشان بیشتر است. از لحاظ قیمت هم دارای قیمت پایین تری نسبت به پرده کرکره ای های چوبی می باشند.

7214

پرده کرکره ای زبرا

پرده زبرا از ترکیب دو نوع پارچه ساخته می شوند. معمولا این دو نوع پارچه، تور و پارچه ای کدر می باشد. این تور هایی که در بین لایه های پارچه ای قرار می گیرند باعث می شوند نور داخل خانه شود. پس میزان بزرگی و کوچکی آن ها تعیین کننده میزان نور ورودی به اتاق است. خوبی پرده های زبرا این است که برای تنظیم نور نیازی به بالا و پایین بردن آن ها نیست.

پرده کرکره ای شید

پرده کرکره ای شید مانند یک صفحه در مقابل پنچره شما قرار می گیرد که برای تنظیم نور بایستی پرده را بالا و یا پایین ببرید. جنس پرده کرکره ای شید از پارچه می باشد که ضخامت ای پارچه به این بستگی دارد که می خواهید چقدر نور وارد اتاق پذیرایی تان شود. اگر هدف شما داشتن اتاقی روشن و پر نور است باید از پارچه هایی با ضخامت کم استفاده کنید که نور را به داخل خانه هدایت کنند ولی اگر می خواهید نور به داخل اتاق راهی نداشته باشد بهتر است از پارچه هایی با ضخامت بیشتر استفاده کنید.

7215

به طور کلی انتخاب پرده کرکره مناسب برای اتاق پذیرایی تا اندازه زیادی به سلیقه شما و البته نوع وسایل و دکوراسیون اتاق پذیرایی تان بستگی دارد. هر کدام از انواع پرده کرکره ای ها زیبایی خاص خود شان را دارند که می توانید از آن ها بهره بگیرید. فقط باید در کنار زیبایی به کاربرد های مختلف آن ها هم توجه داشت.

وبسایت ساختمون با ارایه مطالب تخصصی در زمینه طراحی، ساخت و تغییرات ساختمان ها یکی از مراجع مفید در حیطه ساختمان سازی است. این مطالب با گرفتن مشاوره از کارشناسان خبره و بر اساس متد های روز دنیا تهیه شده است. برای ایجاد هر گونه تغییر در ساختمان خود پیش از هر کاری به وبسایت ساختمون سری بزنید چرا که در این جا مطالب متناسب با سلایق مختلف افراد ارایه شده است. همچنین می توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون از سایر محصولات آن مثل انواع کفپوش ها (کفپوش اپوکسی، لمینت، پارکت، سرامیک و ...) شومینه های مختلف و زیبا، پارتیشن بندی های مختلف، سقف های کاذب گوناگون، کرکره های برقی، ساندویچ پنل ها، پله گرد ها و موارد دیگر نیز دیدن فرمایید.

7216
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای