دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با مدل های مناسب پرده برای آشپزخانه ها

logo
Sakhtemoon
آشنایی با مدل های مناسب پرده برای آشپزخانه ها

پرده آشپزخانه المانی تاثیر گذار در زیبایی دکوراسیون آشپزخانه است و می توان متناسب با آن فضا از پرده های مختلف مثل پرده حریر، پرده کرکره و ... استفاده نمود.


پرده ها جز المان های موثر در طراحی دکوراسیون داخلی خانه هستند. آن ها در هر قسمتی از خانه که مورد استفاده واقع شوند اهمیت خاص خودشان را دارند. خواه در اتاق نشیمن و خواه در اتاق خواب یا آشپزخانه نصب شوند. در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی پرده های آشپزخانه و انتخاب مناسب آن ها پرداخته ایم. پرده های آشپزخانه هم مثل هر فضای دیگر اهمیت دارند و مهم است که مدلی مناسب برای این قسمت از خانه انتخاب شود. در مورد آشپزخانه های قدیمی که اپن نبودند شاید این موضوع اهمیت کمتر داشت اما آشپزخانه های امروزی که خودشان گاه حتی جزیی از اتاق پذیرایی هستند اهمیت این موضوع بیش تر از قبل شده است. پس دانستن برخی نکات ضروری است.

6706

نکات مهم در انتخاب پرده آشپزخانه

پرده آشپزخانه برای اهداف مختلف استفاده می شود که هنگام انتخاب آن باید این اهداف را در نظر گرفت. مثلا یکی از اهداف استفاده از آن، جلوگیری از ورود نور و آفتاب است و هدف دیگر زیبا تر ساختن آشپزخانه می باشد. اگر هدف شما این است که آشپزخانه ای نورگیر داشته باشید و آفتاب مهمان فضای داخلی آشپزخانه باشد بهتر است به سراغ پرده های حریر بروید، آن ها علاوه بر زیبایی که هنگام آویزان شدن به دکوراسیون داخلی آشپزخانه می بخشند، نور را هم به بهترین شکل ممکن به داخل خانه هدایت می کنند. در مورد رنگ شان نیز اصولا از رنگ های ملایم استفاده می شود که می توانید متناسب با وسایل داخلی آشپزخانه این کار را انجام دهید. مثلا برای سرویس چوبی آشپزخانه رنگ های نظیر کرم، نارنجی کم رنگ و یا زرد انتخاب مناسبی خواهد بود.

اما گاه هدف پوشاندن نور آفتاب است. در این مورد باید به سراغ پرده های ضخیم رفت. انتخاب نمونه های ضخیم این المان برای آشپزخانه هایی که طراحی کلاسیک دارند مناسب است، زیرا آن ها زیبایی و ابهت خاصی به فضای آشپزخانه می بخشند. همچنین می توانید از والان ها هم برای تزیین آن ها استفاده کنید.

به طور کلی باید جنسی که برای پرده آشپزخانه انتخاب می کنید در برابر نور آفتاب مقاوم باشد و همچنین در برابر شست و شوی زیاد هم مقاومت خوبی داشته باشد. طبیعتا پرده ای که در آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد نسبت به پرده اتاق نشیمن به شستن بیشتری احتیاج دارد. در انتخاب هر نوع پرده حتما هماهنگ بودن رنگ آن را با وسایلی که در آشپزخانه دارید در نظر بگیرید تا زیبایی آشپزخانه تان حفظ شود. نکته ای هم که باید هنگام انتخاب رنگ این محصول در نظر گرفت متراژ آشپزخانه است. برای آشپزخانه هایی با متراژ کم باید از نمونه هایی با رنگ روشن استفاده نمود تا فضا را بزرگ تر از اندازه واقعی نشان دهند. اما برای آشپزخانه های بزرگ محدودیتی وجود ندارد و استفاده از رنگ های تیره هم مشکلی ایجاد نمی کند.

6707

پرده ساده یا طرح دار

پرده ها چه ضخیم باشند و چه حریر می توانند طرح دار یا ساده باشند. اگر دیوار های آشپزخانه دارای کاغذ دیواری طرح دار و یا دیوار پوش های طرح دار است حتما این المان را از انواع ساده و تک رنگ انتخاب کنید ولی اگر رنگ دیوار ها ساده است می توانید از پارچه های طرح دار متناسب با فضا و کاربری آشپزخانه استفاده کنید. به جز دیوار ها، کاشی های کف هم می توانند روی طرح نمونه انتخابی تاثیر گذار باشند. مثلا اگر از کاشی های طرح دار برای کف آشپزخانه استفاده شده است بهتر است پرده ها را ساده انتخاب کنیم تا فضا را شلوغ نشان ندهد.

پرده توری سفید

از قدیم الایام این نوع پرده ها مورد استفاده بوده اند. نه فقط در آشپزخانه بلکه در سایر قسمت های خانه نیز مورد استفاده قرار می گیرند. برای استفاده از این نمونه محدودیت زمانی وجود ندارد و اتفاقا هنوز هم زیبایی خودشان را دارند. می توانید با کمک دو تکه پارچه که از دو طرف پرده توری آویزان شده اند آن ها را نیز زیبا تر هم کنید. فقط این نکته را در نظر داشته باشید که استفاده از پرده توری سفید برای آشپزخانه شاید خیلی مناسب نباشد چون سریع کثیفی را نشان می دهد.

6708

پرده رومی

این مدل یکی از ساده ترین مدل های پرده برای تزیین آشپزخانه به حساب می آید که هزینه نصب آن ها هم بسیار ناچیز است. مدل های رومی معمولا به کمک دو تکه پارچه رو به بالا جمع می شوند.

پرده کرکره ای

نمونه های کرکره ای دارای جنس های مختلفی هستند و این روز ها زیاد مورد استفاده قرار می گیرند. برخی مدل های طرح چوب پرده های کرکره ای به خوبی با وسایل چوبی آشپزخانه نظیر میز نهارخوری هماهنگ می شوند و به همین دلیل پر استفاده هستند. این مدل به کمک نخ هایی که دارد به سمت دو طرف یا از پایین به بالا جمع می شود.

پرده مجلل و گران قیمت

گاه برخی آشپزخانه ها آن قدر لوکس و مجلل هستند که نیاز است از پرده آشپزخانه ای خاص برای پوشاندن پنجره ها استفاده کرد. در مورد چنین آشپزخانه هایی حتما سراغ طراحی های خاص بروید و یا از یک کارشناس طراحی داخلی هم می توانید برای انتخاب پارچه های سلطنتی مناسب کمک بگیرید.

6709

وبسایت ساختمون با ارایه مطالب تخصصی در زمینه طراحی، ساخت و تغییرات ساختمان ها یکی از مراجع مفید در حیطه ساختمان سازی است. این مطالب با گرفتن مشاوره از کارشناسان خبره و بر اساس متد های روز دنیا تهیه شده است. برای ایجاد هر گونه تغییر در ساختمان خود پیش از هر کاری به وبسایت ساختمون سری بزنید چرا که در این جا مطالب متناسب با سلایق مختلف افراد ارایه شده است. همچنین می توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون از محصولات آن مثل انواع کفپوش ها، پارتیشن بندی های مختلف، سازه های پیش ساخته، کرکره برقی، پنجره های دو جداره و سه جداره، مدل های گوناگون سقف کاذب و موارد دیگر نیز دیدن فرمایید.

6710
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای