دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

همه چیز درباره انتخاب پرده برای اتاق خواب ها

logo
Sakhtemoon
همه چیز درباره انتخاب پرده برای اتاق خواب ها

پرده ها تاثیر چشم گیری در زیبایی دکوراسیون داخلی اتاق خواب ها دارند و می توان از انواع مختلف پرده ها مثل پرده زبرا، پرده کرکره، کتیبه ای و ... استفاده نمود.


پرده ها یکی از ارکان اصلی دکوراسیون اتاق خواب ها به شمار می روند و دارای مدل ها و طرح های گوناگونی همچون پرده شید، پرده کرکره ، پرده زبرا، پرده حریری، لوردراپه و ... می باشند که این امکان را میسر میسازند تا متناسب با فضا و نوع دکوراسیون، پرده مورد نظر را انتخاب کرد. همان طور که انتخاب پرده اتاق نشیمن یکی از موضوعات مهم در طراحی دکوراسیون داخلی به حساب می آید، در مورد پرده اتاق خواب هم باید نهایت دقت به کار گرفته شود. این تصور که چون این اتاق مخصوص استفاده خودمان و به اصطلاح خصوصی است، نیازی نیست که اصول به طور کامل در انتخاب های آن رعایت شود، تصور نادرستی است. در انتخاب پرده اتاق خواب علاوه بر زیبایی و سلیقه شخصی که داریم باید به کارایی هم توجه کنیم و بر اساس جمع بندی این موارد بهترین مدل را انتخاب کنیم. در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی نکات لازم هنگام انتخاب پرده مخصوص اتاق خواب در طراحی دکوراسیون داخلی پرداخته ایم.

7445

کارایی پرده اتاق خواب

کارایی مهم پرده ها این است که از ورود نور به خانه جلوگیری می کنند و یا بهتر بگوییم نور ورودی را تنظیم می کنند. در ابتدا باید بدانید چه میزان نور برای شما مناسب خواهد بود تا بر این اساس در مورد جنس پرده اتاق خواب تصمیم گیری کنید. به طور مثال برخی افراد از این که نور زیادی وارد اتاق شود احساس خوبی ندارند و معتقد هستند که اتاق خواب باید تاریک باشد تا بتوانند به راحتی در آن جا استراحت کنند. برای چنین افرادی باید به سراغ نمونه هایی از این محصول برویم که ضخامت شان به گونه ای است که نور را از خودشان عبور نمی دهند. اما برخی دیگر نظر برعکس دارند و دل شان می خواهد با طلوع خورشید و بالا آمدن آفتاب اتاق خواب شان روشن شود. خب مسلما برای این افراد نمی شود از پارچه های ضخیم پرده دوخت. بین این دو حالت هم وجود دارد. یعنی افرادی که میزان متعادلی نور را در اتاق پذیرا هستند. برای این افراد هم باید از پارچه هایی با ضخامت متعادل استفاده کرد.

چوب پرده مناسب پرده اتاق خواب

استفاده از انواع گوناگون چوب پرده ها هم سلیقه ای است ولی به فضای بالای پنجره هم بستگی دارد. مثلا وقتی فضای کمی بالای پنجره وجود داشته باشد بهتر است از چوب های ظریف و ساده استفاده شود تا چوب هایی که ضخامت زیادی دارند. شکل ظاهری چوب پرده را هم باید متناسب با دکوراسیون داخلی اتاق خواب تان انتخاب کنید. مسلما نصب چوب پرده سلطنتی برای اتاق خوابی که دکوراسیون مدرن دارد اصلا مناسب نخواهد بود.

7446

چه نوع پرده ای انتخاب کنیم؟

شکل ظاهری این محصول به سبک دکوراسیون داخلی اتاق خواب تان وابسته است. اگر دکوراسیون مدرن دارید بهتر است مثل همان انتخاب چوب پرده های ساده، در این حالت هم مدل های ساده و تک رنگ این محصول را به کار ببرید و زیبایی را از این طریق تکمیل کنید. دکوراسیون سنتی هم پرده های خاص خودش را می طلبد و یا مثلا برای طراحی های کلاسیک نیاز است به سراغ نمونه های ساتن، چند تکه و پر زرق و برق بروید.

هزینه های پرده اتاق خواب

اگر مشکلی برای صرف هزینه ندارید بهتر است از ست های آماده پرده استفاده کنید که مدل های متنوعی هم دارند و به آسانی با دکوراسیون داخلی اتاق خواب شما هماهنگ می شوند. اما اگر مشکل کمبود بودجه دارید بهتر است پرده مورد نظر تان را بدوزید. برای این کار بایستی پارچه مناسب آن طرحی که مد نظر تان است را تهیه کرده و مدل را اجرا کنید. مسلما استفاده از پرده های آماده دردسر کمتری خواهد داشت ولی به این معنی نیست که دوختن پرده هم کار خیلی دشواری باشد.

7447

رنگ پرده اتاق خواب

برای انتخاب رنگ پرده اتاق خواب محدودیتی وجود ندارد و این موضوع تا اندازه زیادی سلیقه ای است. ولی موضوعی که اهمیت دارد رنگ های به کار رفته در اتاق است. مثلا اگر تم اتاق کرم و قهوه ای باشد نصب کردن یک پرده قرمز رنگ چندان زیبا نخواهد بود بلکه چشم را هم می زند. برای همین سعی کنید با توجه به رنگ دکوراسیون اتاق خواب رنگ پرده را هم انتخاب کنید. رنگ های ملایم انتخاب بهتر و معمول تری برای اتاق خواب هستند، چرا که باعث می شوند احساس آرامش به شخص منتقل شود. اتاق خواب جایی است که قرار است پس از سپری کردن یک روز شلوغ آن جا به آرامش برسیم. رنگ های مثل سفید ساده و یا کرم، آبی و سبز کم رنگ همه پیشنهاد های خوبی هستند. با همه این ها در مورد انتخاب شما هیچ قاعده و قانونی وجود دارد و هر رنگی که فکر می کنید با دیدن آن حال تان خوب می شود را می توانید استفاده کنید. در انخاب درب اتاقی نیز می توانید از بین این رنگ ها انتخاب نمایید.

در مجموع علاوه بر سلیقه و علایق خودتان بهتر است هنگام طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب برای انتخاب پرده هم با طراحان و کارشناسان این زمینه مشورت کنید. گاهی ما خیلی از پارچه ها و مدل های مناسب تر را نمی شناسیم که پس از مشاوره متوجه می شویم چه انتخاب خوبی بوده است. پس حتما مواظب باشید که در این مورد به تنهایی و با استناد به اطلاعات خودتان تصمیم گیری نکنید. چون مطمئنا راه های بهتری وجود خواهد داشت.

7448

وبسایت ساختمون با ارایه مطالب تخصصی در زمینه طراحی، ساخت و تغییرات ساختمان ها یکی از مراجع مفید در حیطه ساختمان سازی است. این مطالب با گرفتن مشاوره از کارشناسان خبره و بر اساس متد های روز دنیا تهیه شده است. برای ایجاد هر گونه تغییر در ساختمان خود پیش از هر کاری به وبسایت ساختمون سری بزنید چرا که در این جا مطالب متناسب با سلایق مختلف افراد ارایه شده است. همچنین می توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون از محصولات آن مثل انواع کفپوش ها (کفپوش اپوکسی، لمینت، پارکت و...)، پارتیشن بندی های گوناگون، سقف های کاذب، پنجره های دوجداره، ساندویچ پنل ها، شومینه های متفاوت و موارد دیگر نیز دیدن نمایید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای