دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با اشتباهات متداول در دکوراسیون داخلی

logo
Sakhtemoon
آشنایی با اشتباهات متداول در دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی بی نقص یکی از عوامل مهم در زیبایی هر فضایی است. اما در صورت عدم قوانین و نکات اجرایی آن، نتیجه پایانی قطعا معکوس خواهد بود.


دکوراسیون داخلی از شریان های حیاتی برای هر فضایی محسوب می شود که متاسفانه حتی اگر توسط بهترین افراد طراحی و اجرا شده باشد، در صورت عدم رعایت برخی نکات، می تواند نتیجه ای منفی و عکس داشته باشد. این اشتباهات که ممکن است در هر چیدمانی وجود داشته باشد، گاها با یک بررسی و تغییراتی کوچک قابل برطرف کردن می باشند. باید دقت نظر داشت که المان هایی مصرفی در دکوراسیون داخلی از قبیل وسایل گرمایشی (شومینه)، کف پوش ها (کفپوش اپوکسی)، پرده ها (پرده زبرا)، مبلمان و سایر موراد متناسب با نوع سبک دکوراسیون انتخاب گردند، تا زیبایی و جلوه ظاهری فضای مورد نظر را دو چندان نمایند. در این مقاله وبسایت ساختمون می توانید رایج ترین اشتباهات مربوط به دکوراسیون داخلی و نحوه برطرف کردن آن ها را مشاهده فرمایید.

4995

نورپردازی اشتباه در دکوراسیون داخلی

اشتباهات نورپردازی در دکوراسیون داخلی دارای مباحثی طولانی هستند. اشتباهاتی مانند انتخاب منابع نور نامناسب، تعداد کم و ناکافی منبع های نور، ترکیب نور های نادرست، اکسسوری های نادرست و مواردی از این قبیل، در دسته اشتباهات رایج در نورپردازی قرار می گیرند. این اشتباهات می توانند سبب شوند دکوراسیون شما نامتناسب، خسته کننده، بدون تعادل، بدون هدایت بصری مناسب و در نهایت غیر اصولی به نظر برسد.

استفاده بیش از حد از پترن و الگو ها در دکوراسیون داخلی

استفاده و به‌کارگیری الگو های مختلف در کنار هم و یا حجم به کارگیری یک الگوی واحد در تمامی فضای مورد نظر، از مواردی است که همیشه طراحان دکوراسیون داخلی را به چالش می کشد. البته دکوراسیون های امروزی و مدرن تر نشان داده اند که می توان با در نظر داشتن جنبه های مختلف، دو الگوی متفاوت را با تناسب حجم مورد نظر، نسبت به هم و فضای مذکور، با یک دیگر ترکیب کرد و استفاده نمود. پترن ها به تنهایی می توانند تم دکوراسیون داخلی شما را تعیین کنند، از این رو باید در به کارگیری آن ها دقت بیشتری به خرج داد. نباید الگو هایی با ابعاد نامتناسب، بیش از دو الگو و الگو هایی با طرح های پیچیده را در کنار هم قرار داد. این کار تنها باعث می شود فضای مورد نظر تان نمایی شلوغ و بدون دکوراسیون و جلوه مشخصی باشد و بیننده را پس از چند دقیق حضور، از این همه طرح و الگو و رنگ کلافه و سردرگم کند.

4993

عدم تناسب الگوها و پترن ها در دکوراسیون داخلی

اگر دوست دارید الگو و پترن را در دکوراسیون داخی تان جای دهید، سعی کنید طرح ها و الگو های ساده و هندسی را با الگو هایی از همین دسته انتخاب کنید و این کار را برای الگو ها و پترن های کلاسیک و غیر هندسی نیز رعایت کنید. این رعایت تناسب در موارد دیگری مانند ابعاد الگو ها، میزان شدت رنگ، وضوح الگو ها، محل و موقعیت به کار گیری نیز باید رعایت شود.

رنگ های بیش از حد، عدم تناسب رنگ ها با هم و رنگ بندی اشتباه

رنگ های بیش از حد در یک فضا، همان تاثیر منفی و نادرستی را به جا می گذارد که استفاده از الگو ها و پترن های بیش از حد ایجاد می کند. سعی کنید یک رنگ کلی و نهایتا دو رنگ دیگر را برای دکوراسیون داخلی فضای مورد نظر تان در نظر بگیرید و زیاده روی نکنید. بهتر است رنگ غالب را از دسته رنگ های خنثی یا ملایم استفاده کنید تا محیط را خسته کننده نکند و اجازه جلوه دهی به رنگ ها و وسایل دیگر را بدهد. البته دکوراسیون های خیره کننده و زیبایی وجود دارند که از رنگ های غیر خنثی و تیره استفاده کرده اند ولی با یک تناسب اصولی با موارد دیگر، نتیجه کار بسیار خیره کننده و منحصر به فرد شده است. بهتر است برای این مورد، تحقیقات کافی را انجام دهید و نظر چند فرد خبره در این زمینه را نیز بپرسید.

4992

عدم انتخاب پرده و یا انتخاب نمونه اشتباه برای دکوراسیون داخلی

معمولا کم پیش می آید که از پرده برای پوشش دهی استفاده نشود و اشتباه عمده در این زمینه، در انتخاب ابعاد نامناسب، طرح و بافت اشتباه و ارتفاع نامناسب پرده ها است. ابعاد عرضی پرده، الگو ها و نقش های به کار رفته در آن حتما باید متناسب با فضا و تم محیط مورد نظر باشد. از لحاظ ارتفاع، نباید پرده بر روی زمین کشیده شود مگر این که، قسمت یالان های پرده باشند که در کنار قرار می گیرند. همچنین ارتفاع پرده نباید کوتاه باشد و دقیقا باید مماس با زمین تمام شود. بهتر است برای مواردی که دو پنجره در کنار هم قرار دارند، به جای دو پرده مجزا از یک پرده واحد و سراسری استفاده کنید تا از این طریق فضای موجود را بزرگ تر و دلباز تر نشان دهید.

ابعاد نا مناسب وسایل با فضای دکوراسیون داخلی

مبلمان بیش از حد بزرگ، میز های بزرگ و در نهایت فرش و یا قالیچه های بزرگ از اشتباهاتی هستند که در اکثر دکوراسیون اتاق های پذیرایی رخ می دهند. این عدم تناسب اتاق و فضای شما را به یک انباری بدون استفاده با فضای مفید محدود تبدیل می کند. این ایراد در انتخاب سرویس اتاق خواب نیز پیش می آید. وسایل و سرویس های بیش از حد بزرگ نه تنها زیبایی خود را به نمایش نمی گذارند، بلکه از کاربرد محیط کم کرده و دکوراسیون داخلی شما را بسیار سطحی، ابتدایی و ناخوشایند می کنند. سعی کنید در هنگام خرید این وسایل به تناسب اندازه آن ها با ابعاد فضا و معماری مکان مورد نظر توجه کنید.

4994

عدم حفظ سبک و تم غالب در دکوراسیون داخلی

این اصل از اصولی ترین مواردی است که باید رعایت کنید. دکوراسیونی با تم کلاسیک نمی تواند دارای اکسسوری و یا وسیله ای فوق مدرن و مینیمال باشد. همچنین در یک دکوراسیون داخلی مدرن، وسیله ای با تم سنتی و کلاسیک جایی ندارد. در صورت عدم رعایت این مورد، وسیله ناهمگون، نه تنها به زیبایی محیط کمکی نمی کند، بلکه از زیبایی محیط کم کرده و جلوه خود و دکوراسیون داخلی فضا را مخدوش می نماید.

استفاده از صرفا یک رنگ در دکوراسیون داخلی

این گزینه به اندازه استفاده بیش از حد از رنگ ها تاثیر منفی دارد و هر چقدر هم که وسایل و اکسسوری های به کار رفته در محیط مورد نظر زیبا باشند، این واحد بودن رنگ ها جلوه آن ها را کم می کند. بررسی تعادل و تناسب رنگ ها در کنار هم می تواند کمک زیادی به شما بکند.

4991

استفاده بیش از حد از وسایل تزیینی در طراحی داخلی فضا

پر کردن تمامی دیوار با دیوارکوب ها و قاب ها، میز های پر از وسایل تزیینی، گوشه و کنار پر از مجسمه و گلدان و وسایل دیگر، تنها این دید را در بیننده به وجود می آورد که شما قادر به تنظیم تعادل در تعداد وسایل تزیینی نیستید و دیوانه وار سعی دارید کلکسیونی از آن ها را در طراحی داخلی خود به نمایش بگذارید. برای رهایی از این حالت، سعی کنید وسایل تزیینی کمتری ولی در جایگاهی مناسب تر استفاده کنید. با این کار هم جلوه آن ها به نمایش گذاشته می شود و هم امکان تعویض برای تنوع وجود دارد.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای