دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

انواع پرده شید و استفاده از آن برای دکوراسیون داخلی منزل

انواع پرده شید و استفاده از آن برای دکوراسیون داخلی منزل

logo
Sakhtemoon
انواع پرده شید و استفاده از آن برای دکوراسیون داخلی منزل

پرده شید به دو صورت دستی و یا با ریموت باز و بسته می شود. این پرده انواع مختلفی از قبیل شید رول، رومی و بالونی دارد که برای فضا های مختلف قابل استفاده است.


پرده یکی از المان های ساده و در عین حال تاثیر گذار در دکوراسیون داخلی است. پرده ها از انواع خیلی ساده تا پیچیده و گران قیمت در طرح ها و رنگ ها و جنس های متنوع مثل پرده زبرا، پرده کرکره، یالان دار و مدل های دیگر در بازار وجود دارند که می توان به راحتی برای هر نوع سبک دکوراسیون از بین آن ها انتخاب کرد. اما یکی از انواع پر طرفدار پرده در این روز ها پرده شید است. این پرده ها هم که در طرح های متنوع تولید می شوند مناسب برای اماکن مسکونی، تجاری، اداری و... می باشند. لذا در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی این پرده ها و موارد استفاده از آن ها پرداخته ایم.

5284

جنس پرده شید

این پرده ها جنس های متفاوتی دارند که باید متناسب با میزان عبور نور دلخواه و سلیقه افراد انتخاب شوند اما عموما در جنس هایی چون پنبه، پلی استر، کتان، بامبو و... در بازار وجود دارند. یک ویژگی مهم این پرده ها تنوع طرح و رنگ است. پرده های شید که در دو نوع ساده و طرح دار ساخته می شوند مناسب برای هماهنگ شدن با هر فضایی و هر نوع دکوراسیونی از سنتی و قدیمی گرفته تا مدرن می باشند. در قسمتی از خانه که پاشیدن نور در آن فضا را زیبا تر می کند بهتر است از پرده شید های حریر استفاده کنیم. نگران نازکی این پرده ها و مسئله امنیت هم نباشید. می توانید برای وقت هایی که پرده ها کشیده هستند از فوم پشت آن ها استفاده کنید و امنیت محیط را هم حفظ کنید.

5286

هزینه نصب و نگهداری و ساز و کار پرده شید

پرده های شید که ظاهری خاص و منحصر به فرد دارند در عین حال دارای هزینه نصب پایینی می باشند. با توجه به مهم بودن هزینه ها در هر تغییر و تحول، این موضوع یک مزیت در برابر پرده های تجملاتی و زینتی به حساب می آید. این پرده ها در دو جهت بالا و پایین حرکت می کنند که این حرکت یا به صورت دستی و یا با استفاده از ریموت است. پرده های شید ها انواع متنوعی از قبیل شید رومی، شید بالونی، شید رول و... هم دارند.

شید رول ها هنگام جمع شدن حول یک میله می پیچند اما نوع رومی آن هنگام جمع شدن چین می خورد و همین باعث زیبایی دو چندان پرده خواهد شد و تصویری فانتزی ایجاد خواهد کرد. لذا این روز ها نوع رومی آن بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

5288

موارد استفاده از پرده شید و انواع مختلف آن

پرده شید های رومی که به صورت چین آکاردئونی جمع می شوند را می توان در قسمت های مختلف خانه نظیر اتاق خواب، نشیمن، آشپزخانه و ... استفاده کرد. پرده شید های رومی مسطح همان طور که از نام شان پیداست وقتی جمع می شوند قسمت پایینی آن ها صاف است اما نوع خمیده پس از جمع شدن در مرکز پرده به سمت پایین خم شده اند. یک نوع پرده شید رومی هم داریم که وقتی آن ها را جمع می کنیم پایین شان پف کرده و ظاهری متفاوت و خاص ایجاد می کند که به شید بالونی معروف است.

5290

استفاده از پرده شید در اتاق خواب

پرده شید ها برای پنجره های کوچک (پنجره UPVC) اتاق خواب بسیار مناسب هستند، این پرده ها را عموما با روتختی ست می کنند و بسته به نوع دکوراسیون داخلی اتاق می توان از انواع مختلف مسطح، بالونی یا خمیده استفاده کرد. اگر زیاد اهل تغییر دکوراسیون هستید و پس از مدتی روتختی و فرش ها را عوض می کنید پیشنهاد می شود از یک رنگ خنثی برای پرده شید استفاده کنید که به راحتی بتوانید هنگام تغییرات بعدی هم از آن استفاده کنید.

5292

استفاده از پرده شید در آشپزخانه

اگر هدف شما استفاده از یک پرده با قیمت مناسب و طرحی زیبا برای آشپزخانه است، پرده شید را فراموش نکنید. چون می توانید با صرف هزینه ای اندک، با زیبایی تاثیر گذار برای پرده آشپزخانه تان استفاده کنید. فقط حواس تان باشد جنس این پرده ها را طوری انتخاب کنید که به آسانی قابل شست و شو باشد. پرده های مورد استفاده در فضای آشپزخانه به دلیل ماهیت کاربری آن زودتر از سایر قسمت های خانه کثیف می شوند پس باید جنسی انتخاب شود که به راحتی قابل شست و شو باشد و در عین حال از نوع ساده هم انتخاب شده باشد که به راحتی امکان باز کردن و نصب مجدد آن وجود داشته باشد.

5294
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
دیدگاه ها و سوالات
avatar
۱۹-۱۱-۹۷ ساعت ۱۸:۲۹

با تشکر از پست خوبتون دوست عزیز
ممنون از اینکه به سادگی و با توضیحات کامل بیان کردید این مطلب رو.
امیدوارم موفق باشید.

avatar
تورج (ادمین) ۱۱-۱۲-۹۷ ساعت ۱۵:۵

ممنونم از حُسن نظر شما کاربر گرامی :)

ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
۵ امتیاز از ۲ رای