دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با متریال مناسب برای صفحه کانتر آشپزخانه

logo
Sakhtemoon
آشنایی با متریال مناسب برای صفحه کانتر آشپزخانه

کانتر آشپزخانه یا همان صفحه روی کابینت ها، المانی پر کاربرد در آشپزخانه است که از جنس های مختلفی از قبیل سنگ کورین، کوارتز، سرامیک و گرانیت ساخته می شود.


کانتر آشپزخانه، امروزه نقشی بیشتر از کاربرد عادی دارد. بخش های مختلف کانتر آشپزخانه و فرم ظاهری آن، قسمت های زیادی از فضا و نمای داخل آشپزخانه را تحت تاثیر قرار می دهد. یکی از این موارد عمده و قابل توجه برای انتخاب و یا سفارش کانتر ها، صفحات روی آن است. نما و حجم در معرض دید قابل توجه این صفحات، طراحان داخلی را به انتخاب مصالح مختلف برای طراحی و به کارگیری برای این بخش، ترغیب کرده است. مصالح مورد استفاده برای صفحه کانتر، باید علاوه بر زیبایی و نمادهی مناسب، شست و شو و پاک سازی آسانی داشته باشند و همچنین باید در برابر خش و ضربه و آلودگی، مقاومت قابل قبولی داشته باشند. در این مقاله وبسایت ساختمون می توانید مناسب ترین و بهترین مصالح مورد استفاده برای صفحه کانتر آشپزخانه را مشاهده کنید. همچنین اگر به موضوعات دیگری از قبیل انواع پارتیشن بندی ها، آشنایی با پرده های مختلف (پرده زبرا) و مزایای آن ها، انواع مدل های سقف کاذب و موارد دیگر علاقه مند هستید؛ می توانید از مقالات دیگر وبسایت ساختمون نیز دیدن فرمایید.

5401

مصالح مناسب برای صفحه کانتر آشپزخانه

کانتر آشپزخانه چوبی

چوب یکی از قدیمی ترین و کلاسیک ترین موارد مورد استفاده برای روی کانتر آشپزخانه است. صفحات چوبی روی کانتر جنسی مشابه تخته ساطوری کردن، دارند و عموما از چوب های گردو و بلوط تشکیل می شوند. مقاومت و پایداری بالایی که این چوب ها دارند، آن ها را به سطحی مناسب برای آشپزی تبدیل می کنند. به علت طبیعی بودن و ضد باکتریال بودن این چوب ها و مقاومت بالایشان، می توان به راحتی از صفحات مذکور به عنوان تخته ساطوری استفاده کرد. برای نوسازی نمای این نوع صفحات، یک سمباده زنی یکدست و سبک کافی است. این صفحات مقرون به صرفه می باشند و برای تمیز کردن آن ها تنها استفاده از کف و پارچه ای مرطوب کافی است.

5400

کانتر آشپزخانه استیل جلوه ای بی نظیر در آشپزخانه

به کارگیری استیل برای سطح کانتر آشپزخانه به فضای مورد نظر نمایی مشابه آشپزخانه های حرفه ای و تخصصی می دهد. این نوع متریال برای دکوراسیونی مدرن و با تم صنعتی مناسب است و مخاطبان خاص خودش را دارد. از استیل برای کانتر های تماما فلزی و مدرن نیز استفاده می شود. خاصیت ضد باکتریایی بالای این محصول، ضد خش و ضد لک بودن و سطح بسیار صاف آن از ویژگی های مشترک تمام صفحات کانتر استیل است. هزینه ساخت صفحات کانتر آشپزخانه استیل از لمینت بیشتر و از سنگ و چوب کمتر است.

5394

آشپزخانه ای شیک با کانتر آشپزخانه لمینت

لمینت ها نسبت به موارد دیگر از مصالح نوپا محسوب می شوند. این محصول با هزینه ای بسیار مناسب تر نسبت به موارد مشابه، نمایی شیک برای روی کانتر ها و آشپزخانه ایجاد می کند. تنوع رنگ و بافت این محصول بسیار بالا است و از نمای مدرن و امروزی تا طرح های قدیمی را القا می کنند. مقاومت این مدل کانتر آشپزخانه در برابر ضربه و آب کمتر از موار مانند سنگ است، اما نمایی گاها زیبا تر دارد.

5395

کانتر آشپزخانه کامپوزیت دوست دار طبیعت

این صفحات از جنس کاغذ های کامپوزیت بازیافتی فراوری شده با رزین هستند که در نهایت در ابعادی با ضخامت 3 الی 5 سانتی متر ارائه می شوند. از ویژگی های مثبت این صفحات می توان به دوستدار محیط بودن آن، طول عمر بالا، مقاومت قابل قبول، قیمت مناسب و ضد لک و خش بودن آن اشاره کرد.

5392

سنگ گرانیت متریالی عالی برای کانتر آشپزخانه

این سنگ ها داری نمایی بسیار طبیعی هستند و بر خلاف نمونه های دیگر مانند کورین و کوارتز، نمای مصنوعی به محیط نمی دهند. تنوع رنگ گرانیت نسبت به نمونه هایی مانند کوارتز بیشتر است. سنگ گرانیت دارای ویژگی هایی از قبیل ضد قارچ و کپک، ضد خش و مقاومت بالا در برابر حرارت می باشند که برای صفحه روی کانتر آشپزخانه امتیازات خوبی به شمار می آید. به علت صاف نبودن این سنگ نسبت به نمونه های صاف و یکدست، باید از تمیز کننده های مخصوص سنگ گرانیت برای تمیز کردن آن استفاده کرد. در مورد نگه داری آن باید دقت داشت که همیشه سطح سنگ گرانیت تمیز باشد و مواظب جذب مایعات در تخلخل های آن بود.

5402

سنگ کوارتز متریالی پر طرافدار برای کانتر آشپزخانه

سنگ کوارتز دارای نمای صاف، براق یکدست و بدون تخلخل است و رگه های زیبایی در آن دیده می شود. ماندگاری این نوع بسیار بالا و حتی از گرانیت نیز ماندگاری بیشتری دارند. این سنگ به علت سطح صاف و غیر قابل نفوذ، ضد لک و آنتی باکتریال است. این ویژگی سبب می شود تمیز کردن آن آسان بوده و تنها با استفاده از آب و یک شوینده ملایم مانند صابون، بتوان صفحات کانتر از جنس کوارتز را تمیز کرد. ضدخش بودن صفحه کوارتز، از دیگر ویژگی های مثبت آن محسوب می شود. صفحات کانتر آشپزخانه از جنس سنگ کوارتز نسبت به نمونه های دیگر دارای قیمت بالاتری می باشند، اما این ویژگی های خاص می تواند دلیل موجهی برای محبوب بودن این محصول برای صفحات کانتر ها باشد.

5393

سنگ کورین انتخابی بی نظیر برای کانتر آشپزخانه

این سنگ مصنوعی با نام تجاری کورین، از مهم ترین و رایج ترین رقیب های کوارتز برای ساخت صفحه روی کانتر آشپزخانه به شمار می رود. این محصول ویژگی های مشترک زیادی با نوع کوارتز طبیعی دارد و در مواردی دارای تفاوت هایی نیز هست. مقاومت این سنگ در برابر خش و مقاوم بودن آن کمتر از کوارتز است اما می توان با ساب، این ایراد را اصلاح کرد. تنوع رنگ سنگ کورین به علت مصنوعی بودن آن بسیار بالا است. نصب کوارتز کمی دشوار تر و در محل اتصالات ممکن است پیوستگی کمتری نسبت به کورین داشته باشد. می توان مهمترین مزیت این محصول را، وزن کمتر آن نسبت به سنگ کوارتز دانست.

5404

آشپزخانه ای جذاب با کانتر آشپزخانه سرامیکی

این نوع دارای مقاومت بالا نسبت به گرما و حرارت، لک پذیری پایین و همچنین ویژگی قابل تعویض بودن واحد های سرامیک آسیب دیده است. البته این ویژگی های مثبت شاید نتوانند ذهن مخاطب را از ویژگی های منفی مانند سطح غیر یکدست و غیر پیوسته آن و همچنین امکان مات شدن و خش پذیری آن منحرف کنند؛ اما صفحات کانتر از جنس سرامیک، تمی قدیمی و سنتی به دکوراسیون آشپزخانه می دهند که ممکن است برای برخی جذاب باشند.

5406
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای