دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

کابینت های‌ گلاس ایده ای جذاب برای داشتن آشپزخانه ای زیبا تر

logo
Sakhtemoon
کابینت های‌ گلاس ایده ای جذاب برای داشتن آشپزخانه ای زیبا تر

کابینت های‌ گلاس نسل جدیدی از کابینت ها است که دارای سطحی براق و زیبا می باشد. این مدل می تواند زیبایی چشم گیر و خاصی به دکوراسیون داخلی آشپزخانه ها بدهد.


کابینت های آشپزخانه، نقش مهمی در دکوراسیون داخلی آشپزخانه، فرم دهی و فضا سازی و نمای رو به بیرون آن ایفا می کنند. این المان امروزه دارای تنوع بسیار بالای و بیشتری نسبت به قبل می باشد و طراحی، جنس، فرم و رنگ های متنوعی از آن ارائه شده است. مهم ترین ویژگی مشترک بین کابینت های آشپزخانه، متریال مقاوم و شکل پذیر برای ساخت آن ها است. در کنار این ویژگی، متریال ها و نما های ظاهری مختلفی از کابینت های آشپزخانه ارائه شده است که بتواند نیاز بازار و متقاضیان را برآورده کند. یکی از این مدل ها و نمونه ها، کابینت هایی تحت نام "کابینت های‌ گلاس" است. در این مقاله وبسایت ساختمون می توانید ویژگی های مثبت و نکات مهم در مورد کابینت های‌ گلاس را مشاهده کنید. همچنین اگر به موضوعات دیگری نیز از قبیل کفپوش مناسب برای آشپزخانه (کف پوش اپوکسی)، پرده های زیبا برای آشپزخانه (پرده زبرا، پرده کرکره)، کانترهای  آشپزخانه و موارد دیگر علاقه مند هستید می توانید با مراجعه به وبسایت از مقالات آن استفاده نمایید.

5565

آشنایی با کابینت های گلاس

کابینت های‌ گلاس (high gloss) توانسته است محبوبیت زیادی از زمان ارائه و معرفی شدنش را به دست بیاورد. این کابینت در دسته کابینت های روکشی قرار می گیرد. کابینت های روکشی به کابینت هایی گفته می شوند که دارای ساختاری متشکل از یک لایه مرکزی کامپوزیتی (عموما از جنس ام دی اف) و لایه ای روکشی قرار گرفته بر روی آن می باشند. این روکش بین کابینت های روکشی برای هر نمونه متفاوت از دیگری است و همین تفاوت سبب تنوع و تفاوت های زیادی در نمای کابینت می شود. روکش مورد استفاده در کابینت های‌ گلاس از جنس پلاستیک است که نمایی براق و شیشه ای مانند به آن می دهد. این روکش باعث شده ظاهر این محصول بسیار منحصر به فرد و متفاوت شود و نمایی لوکس به آشپزخانه بدهد.

5566

ویژگی های مثبت کابینت های‌ گلاس

این محصول با توجه به روکش روی آن، دارای ویژگی های منحصر به فردی است که از این موارد می توان به امکان اعمال طرح ها و رنگ هایی بسیار متنوع برای روکش این نوع کابینت ها اشاره کرد. دامنه گسترده ای از طرح و رنگ کابینت های‌ گلاس می تواند برای اکثر آشپزخانه ها و سلایق مختلف، مناسب باشد.

سطح براق و آینه ای مانند این نوع کابینت، علاوه بر نمای لوکس و زیبایی که دارد، سبب انعکاس نور موجود در آشپزخانه می شود و از این طریق، روشنایی بیشتری به فضا می دهد. این ویژگی کابینت های مذکور را برای آشپزخانه هایی با نور محیطی مصنوعی و یا طبیعی محدود، به گزینه بسیار کاربردی و مناسبی تبدیل می کند.

سطح یکدست، صاف و نفوذ ناپذیر در برابر لکه کابینت های‌ گلاس، سبب می شود که بتوان در صورت لک گرفتن سطح آن، به راحتی این کابینت ها را با استفاده از دستمال تمیز، پاک کرد.

کابینت های‌ گلاس معمولا برای آشپزخانه هایی با سبک ساده و مدرن به کار می رود، اما نمونه های طرح دار های گلاس با طرح هایی مانند طرح چوب، این امکان را فراهم کرده است که بتوان از آن ها در سبک های دیگر آشپزخانه ها نیز استفاده کرد.

سادگی سطح در کابینت های‌ گلاس این امکان را به وجود می آورد که بتوانید ترکیبی از دو و یا چند رنگ را با توجه به تم آشپزخانه و تناسب رنگ ها، در یک فضای واحد به کار ببرید و از این رو نوآوری و خلاقیت بیشتری به خرج دهید.

5567

نکاتی که باید در انتخاب کابینت های‌ گلاس در نظر داشته باشید

قیمت کابینت های‌ گلاس

این نوع کابینت ها از نظر هزینه کمی بالا تر از کابینت های ام دی اف معمولی دارند، اما همین نمونه های "های‌ گلاس" نیز دارای قیمت های متفاوتی می باشند. این تفاوت قیمت علاوه بر مبحث کیفیت، به برند کابینت های‌ گلاس نیز بر می گردد. از این رو قبل از خریداری بودجه و قیمت ها را مد نظر داشته باشید.

5568

نگه داری کابینت های‌ گلاس

میزان خش پذیری و لک پذیری این مدل کابینت ها به نسبت نمونه های ام دی اف معمولی، بیشتر است. علت این موضوع نیز سطح براق و شفاف آن می باشد که لک و خش را بیشتر به نمایش می گذارد. بنابراین اگر شرایط خانه و آشپزخانه تان به نحوی است که سطوح کابینت در معرض لکه و خش قرار می گیرند، حتما قبل از هر اقدامی مشورت کردن با افراد متخصص را در ابتدای کار خود قرار دهید.

در برخی موارد اعلام شده که امکان تغییر رنگ جزئی کابینت ها در صورت قرار گرفتن در معرض نور وجود دارد که باید این امر را قبل از خرید با فروشنده این محصولات در میان بگذارید تا نمونه با کیفیت کابینت های‌ گلاس را در اختیار شما قرار دهند.

همچنین با وجود لایه روکشی پلاستیکی این نوع کابینت، امکان نفوذ آب از طریق لبه ها و آسیب رسانی در دراز مدت را دارد. بنابراین مانند هر کابینت دیگری بهتر است سطح کابینت های بیان شده را خشک نگه داشت.

تیز بودن لبه کابینت های گلاس

قطعات این محصول از طریق اتصال فارسی به هم متصل می شوند و چون امکان سمباده کاری در لبه ها وجود ندارد، نسبت به سایر کابینت های روکشی، لبه های تیز تری دارند. از این رو در صورت نیاز به ایجاد ایمنی محیطی بیشتر، باید در مورد انتخاب آن ها با احتیاط و آگاهی بیشتری عمل کرد. این موضوع در خانه هایی با ساکنین کم سن و سال و یا افرادی با امکان آسیب پذیری بیشتر، اهمیت زیادی دارد.

5569
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای