دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با فرش وینتیج و تاثیر استفاده از آن در دکوراسیون داخلی

logo
Sakhtemoon
آشنایی با فرش وینتیج و تاثیر استفاده از آن در دکوراسیون داخلی

فرش وینتیج با نمای قدیمی و کهنه، زیبایی بسیار خاصی به دکوراسیون داخلی می دهد و برای سبک های سنتی و کلاسیک، المانی بسیار جذاب و کاربردی به حساب می آید.


فرش وینتیج یا کهنه نما به فرشی گفته می شود که ظاهری قدیمی دارد و این طور نشان می دهد که عتیقه است اما واقعیت این است که این فرش ها در اثر اعمالی که روی آن ها انجام می شود کهنه نشان داده می شوند. به این فرش ها وینتیج هم گفته می شود. کلمه وینتیج برای هر نوع عتیقه دیگری هم به کار می رود. شاید فکر کنید تا زمانی که کالای نو و جدید وجود دارد مگر کسی به دنبال کهنه کردن هم می رود؟ اما این فرایند کهنه کردن از گذشته نیز وجود داشته و در مورد فرش های دست بافی که رنگ تندی داشته اند یا رنگ شان دل خواه صاحب شان نبوده، صورت می گرفته است. از طرف دیگر در مورد فرش های دستباف این گونه است که هر چقدر قدمت بیش تری داشته باشند دارای ارزش بالاتری نسبت به فرش های نو هستند. بنابراین برای آن که بر ارزش آن ها افزوده شود در قدیم این فرایند کهنه کردن فرش ها را به کار می گرفته اند. قدیم الایام که ابزار مناسب برای کهنه کردن فرش ها وجود نداشت آن ها را در محلی پر رفت و آمد و زیر نور خورشید پهن می کردند تا به اصلاح پا بخورد. در این مقاله وبسایت ساختمون به معرفی فرش وینتیج و تاثیر استفاده از آن در دکوراسیون داخلی می پردازیم.

6445

کاربرد فرش کهنه نما در دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی سنتی این روز ها مورد توجه درصد زیادی از مردم است. در خانه های مدرن که دارای طراحی داخلی به روز هستند استفاده از وسایلی که حال و هوای قدیمی دارد تضاد شیرینی ایجاد کرده است. خیلی از آپارتمان ها و خانه های مجلل با وسایل و ابزار سنتی قدیمی و عتیقه زینت داده شده اند. از آن جایی که فرش هم یکی از المان های تاثیر گذار در طراحی دکوراسیون داخلی است همواره مورد توجه ویژه طراحان می باشد، اما نکته ای که مطرح می شود این است که فرش های عتیقه و قدیمی و آن هایی که حقیقتا کهنه شده اند دارای ارزش بسیار بالایی هستند و قیمت های بالا دارند. به همین دلیل خیلی از افراد معمولی از پس تهیه این مبالغ برای خریدن چنین فرش هایی بر نمی آیند و این موضوع باعث شده این روز ها برخی از شرکت ها به رسم قدیم، اقدام به کهنه کردن فرش های ماشینی نو کنند و در نتیجه با صرف هزینه ای بسیار پایین تر بتوان به این هدف رسید. در مورد فرش های کهنه نما هم محدودیتی برای ابعاد و اندازه وجود ندارد و به دلیل استقبال خوبی که از آن ها شده است در سایز ها و طرح های مختلف تهیه می شوند.

اگر برای دکوراسیون داخلی خانه تان از طرح های اصیل و سنتی پیروی می کنید حتما استفاده از یک فرش وینتیج یا کهنه نما را فراموش نکنید. این فرش ها همان زیبایی فرش های دستباف قدیمی و با ارزش را دارند. وزن این فرش ها هم پایین است، بنابراین مشکلی برای شست و شو هم نخواهید داشت.

6446

عملیات کهنه نما کردن فرش های نو

برای کهنه کردن فرش های نو از هیپو کلریت سدیم استفاده می شود که این فرایند را دوا شور کردن می نامند. فرش نو با این عملیات رنگ خود را از دست می دهد و شبیه به فرش های دستباف کهنه ای می شود که سال ها از عمرشان گذشته است. یک روش دیگر شستن فرش با ترکیب چوبک و خاکستر و آب است. روش قدیمی پهن کردن فرش در محل های پر رفت و آمد هم یک روش طبیعی و خوب است ولی به مدت زمان زیادی نیاز دارد. فرش هایی که برای کهنه کردن انتخاب می شوند باید از مرغوبیت کافی برخوردار بوده و مقاومت بالایی هم داشته باشند.

6447

صادرات فرش وینتیج

فرش های کهنه نما نه فقط در ایران بلکه در کشور های دیگر هم طرفداران خاص خود را دارند که همین موضوع سبب شده تعداد زیادی از این فرش ها صادر شود. از سوی دیگر قانون بخشودگی هزینه های گمرکی اجناس دست دوم در مورد فرش های کهنه نما هم صدق می کند و باعث می شود هزینه صادرات شان پایین باشد.

استفاده از فرش های قدیمی و هر گونه وسیله عتیقه در دکوراسیون داخلی خانه نشان دهنده اصالت است. خیلی از ما ایرانی ها به این موضوع اهمیت می دهیم و در قسمت های مختلف دکوراسیون داخلی خانه تا جایی که بتوانیم و امکاناتش فراهم باشد از وسایل قدیمی استفاده می کنیم. اما همیشه استفاده از این وسایل از روی علاقه و احساس خوشایندی که به قدیم تر ها داریم نیست و تنها پیروی از مد است. همان طور که در این مقاله اشاره کردیم گاهی این تمایل به اسباب قدیمی خودش باعث ایجاد سبک ها و طرح هایی خاص و منحصر به فرد در دکوراسیون داخلی می شود که محدوده آن فقط در کشور ما نیست. صادرات این فرش ها نشان می دهد همه جا برای قدمت ارزش قائل هستند و هنر را درک می کنند. شما چه طور فکر می کنید؟ این طور به نظر می رسد قسمتی از خانه تان هست که در آن، جای یکی از این فرش های زیبا خالیست. پس دست به کار شوید و از این فرش های زیبا در دکوراسیون داخلی خانه تان استفاده نمایید.

6448

وبسایت ساختمون علاوه بر ارایه مطالب مفید ساختمانی در مورد خرید مصالح مختلف از قبیل انواع پارتیشن بندی ها، پنجره دوجداره upvc، سقف های کاذب، پله گرد ها، ساندویچ پنل ها و کاربرد های آن ها، وبسایتی قابل اطمینان در زمینه سبک های مختلف طراحی دکوراسیون داخلی است. شما می توانید از مطالب مفید ارایه شده در زمینه تغییرات دکوراسیون، رنگ شناسی، سبک های مختلف چیدمان وسایل از آن بهره گرفته و وقت کمتری را به جست و جو در این زمینه ها اختصاص دهید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای