دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی خاص و منحصر به فرد با استفاده از رنگ سیاه

logo
Sakhtemoon
دکوراسیون داخلی خاص و منحصر به فرد با استفاده از رنگ سیاه

استفاده از رنگ سیاه در دکوراسیون داخلی چشم اندازی شگفت انگیز به فضای مورد نظر می دهد. این رنگ به سادگی با سایر المان های موجود در فضا ست می شود.


رنگ سیاه را می توان معجزه ای در دکوراسیون داخلی فضا های مختلف در نظر گرفت. این رنگ در مجاورت با متریال های مختلفی از جمله طیف های فلزات، چوب، پارچه، سنگ های کلاسیک و مدرن، مواد کامپوزیت و هر آنچه که در چیدمان داخلی قابل بکارگیری باشد، به خوبی عمل می کند و بستری مناسب برای جلوه دهی بیشتر سایر المان ها به وجود می آورد. از رنگ سیاه به شیوه های بسیار متنوعی در دکوراسیون داخلی استفاده می شود. این رنگ دارای قدرت تاثیر بسیار بالایی است و تاثیر گسترده ای در نتیجه نهایی دارد. طیف متنوعی از رنگ سیاه وجود دارد که از ترکیب آن با میزان کمی از رنگ های دیگر حاصل می شود. این تنوع موجود طراحان را به طراحی و ایجاد دکوراسیون های بسیار متنوعی هدایت می کند. در مورد استفاده از رنگ سیاه برای دکوراسیون داخلی، نکات مختلفی وجود دارد که با در نظر داشتن آن ها، نتیجه نهایی مطلوب تری خواهید داشت. در این مقاله وبسایت ساختمون می توانید این موارد را مشاهده کنید.

رنگ سیاه می تواند به خوبی به ایجاد عمق در فضا کمک کند و برای این کار، معمولا از بکارگیری آن در دیوار منفردی به همراه دیوار های دیگری با رنگ سفید و یا بسیار روشن استفاده می شود. نکته دیگر، تاثیر بسیار بالای بافت سطح المان های مشکی است. بافت این وسایل جلوه متفاوتی از رنگ سیاه را نشان می دهد که این ویژگی خود از روش هایی است که طراحان داخلی برای ایجاد دکوراسیون داخلی خیره کننده با رنگ غالب سیاه استفاده می کنند. طراحان برای جلوگیری از یکنواختی نمای کلی در دکوراسیون مورد نظر، از بافت ها و جنس های مختلفی برای اکسسوری، مبلمان، المان های نورپردازی، ست ها و سایر وسایل موجود در فضای مورد نظر استفاده می کنند. این امر سبب می شود نتیجه کار با وجود مونوکورومیک بودن، مجموعه ای شگفت انگیز و پویا باشد و از لحاظ بصری با چشم بیننده بازی کند.

6044

رنگ سیاه جلوه ای بی نظیر در دکوراسیون داخلی

این رنگ ترکیب های بسیار منحصر به فردی با دیگر رنگ ها دارد و به جرئت می توان گفت کمتر رنگی وجود دارد که با این رنگ ترکیب خوبی ایجاد نکند. ویژگی منحصر به فرد رنگ سیاه در دکوراسیون داخلی، امکان بکارگیری آن در سبک های مختلف دکوراسیون داخلی است. از رنگ سیاه می توان در ترکیب با رنگ هایی مانند طلایی و بژ برای سبک کلاسیک استفاده کرد. در مورد سبک های دکوراسیون مدرن، این تنوع ترکیب رنگ بسیار گسترده است و نتایجی بسیار زیبا و خیره کننده به همراه دارد.

از رنگ سیاه می توان برای تمامی فضا های داخلی خانه اعم از اتاق های پذیرایی و نشیمن، اتاق های خواب، آشپزخانه، راه پله ها (پله گرد ها)، راهرو ها، سرویس بهداشتی و یا فضا های کاری استفاده کرد. المان های سیاه رنگ مورد استفاده در دکوراسیون داخلی می توانند دیوارپوش (کاشی، کاغذ دیواری، رنگ و ...)، کفپوش ها (کفپوش اپوکسی، کاشی، پارکت، موکت و ...) و موارد دیگر باشند. به علاوه این المان ها می توانند طیف گسترده ای از اکسسوری ها را نیز در بر بگیرند. در صورتی که رنگ المان های اساسی تان را سیاه انتخاب کرده اید، برای جلوه دهی بیشتر این المان ها رنگ پس زمینه را با بیشترین تضاد انتخاب کنید که در این مورد، معمولا رنگ سفید بیشتر به کار گرفته می شود. رنگ های جسورانه و تند را نیز فراموش نکنید و در نهایت، با ترکیب های مختلف، خودتان را به چالش بکشید.

کدام المان یا بخش دکوراسیون داخلی سیاه رنگ باشد

برای انتخاب این امر، اولین نکته در نظر داشتن حجم اتاق است. اگر فضای مورد نظر کوچک است و یا از نظر بصری حجم و عمق کافی ندارد، توصیه می شود بکارگیری رنگ سیاه برای سطح را به یک وجه فضا (کف و یا یک دیوار) محدود کنید و یا اینکه تنها یک المان اساسی را به رنگ سیاه به کار ببرید. در مورد فضا های بزرگتر، برای به تعادل رساندن میزان فراخ بودن فضا، رنگ تیره را در وجهی به کار ببرید که کمترین عمق دهی را ایجاد می کند و از این رنگ برای سطوح بیشتر و در ابعاد گسترده تر استفاده کنید.

6046

با رنگ سیاه در طراحی داخلی از یکنواختی جلوگیری کنید

همان طور که ذکر شد، رنگ سیاه بیشتر از هر رنگ دیگری از بافت خود تاثیر می گیرد. برای داشتن دکوراسیونی مونوکرومیک سیاه رنگ و در عین حال حرفه ای، از بافت های مختلفی از رنگ سیاه استفاده کنید، برای تاکید بر المان سیاه رنگ، نمونه براق آن را استفاده کنید و در نهایت به بالانس و تعادل بافت ها و جنس موارد به کار رفته توجه داشته باشید.

اهمیت ویژه نورپردازی در دکوراسیون داخلی سیاه

رنگ سیاه تاثیر زیادی بر روی بالانس روشنایی داخلی دارد و از این رو، نورپردازی دکوراسیون سیاه اهمیت دو چندانی پیدا می کند. توصیه می شود نور طبیعی را به حداکثر برسانید و در مورد نورپردازی غیر متمرکز، از منابع نور مختلف برای تمرکز بر روی المان های مورد نظرتان استفاده کنید. رنگ سیاه می تواند نورپردازی شما را شیک تر و حرفه ای تر نشان بدهد. برای افزایش نورپردازی موجود می توانید از المان های منعکس کننده نور مانند آینه استفاده کنید و یا اکسسوری های براق را به کار ببرید.

از سیاهی موجود بیشترین بهره ببرید

رنگ مشکی دارای کنتراست بسیار بالایی با رنگ های دیگر است، این ویژگی مثبت را در نظر داشته باشید و از آن برای ایجاد الگوها و طرح های مختلف استفاده کنید و نمای متفاوتی به فضای داخلی تان بدهید. این ترکیب می تواند در کفپوش های ترکیبی، طرح های دیوار پوش ها و الگوهای به کار رفته در مبلمان، پرده ها (پرده کرکره) و یا اکسسوری ها باشد.

6048

طراحی داخلی براق و یا مات، مسئله این است!

رنگ مشکی و سیاهی که به صورت مات در سطح و یا المانی به کار رفته باشد، کمتر از نظر بصری جلب توجه می کند و در عوض، رنگ های سیاه براق، میزان توجه بیشتری را به خود اختصاص می دهند. اما دانستن این ویژگی چه کاربردی دارد؟ اگر قصد این را دارید که میزان تاثیر رنگ سیاه را به حداقل برسانید و آن را پس زمینه ای برای جلوه دهی به المان ها، بافت ها و رنگ های دیگر کنید، توصیه می شود از نمونه های مات استفاده کنید. در عوض، اگر می خواهید جلوه ای دو چندان به سطح و یا المان سیاه رنگ خود بدهید، از نمونه براق آن در دکوراسیون داخلی استفاده کنید.

دکوراسیون داخلی خاص با انتخاب پالت رنگی حرفه ایی

رنگ سیاه در دسته رنگ های خنثی قرار دارد و استفاده از آن به تنهایی در یک دکوراسیون داخلی، انتخاب های محدود تر و دشوار تری را به همراه دارد. راهکار ما برای شما، استفاده از پالت های رنگی زیبایی می باشد که متناسب با این رنگ استثنایی است.

رنگ سیاه این ویژگی را دارد که در کنار رنگ های دیگر به خوبی قرار بگیرد و به آن ها جلوه ای دو برابر بدهد. در صورت استفاده از این روش، توصیه می شود از رنگ سیاه مات در زمینه (دیوار، کف، سرویس مبلمان، سرویس خواب و سایر المان های کلی فضای مورد نظر) استفاده کنید و سپس با به چالش کشیدن خلاقیت و سلیقه خود، پالت رنگی تان را در دکوراسیون فضای مورد نظر تان اعمال کنید.

6050
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای