دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آماده سازی منازل برای مهمانان نوروزی

logo
Sakhtemoon
آماده سازی منازل برای مهمانان نوروزی

با فرا رسیدن نوروز افراد زیادی به مسافرت میروند و یا مهمانان نوروزی دارند. به همین دلیل بهتر است برای آمدن مهمان های عزیز خانه ها را به بهترین شکل بیاراییم.


مهمانان نوروزی حال و هوای خانه را عوض می کنند. وقتی قرار است برای چند روز میزبان عزیزان مان باشیم پیش از آن درگیر تمیز کاری (کارهایی از قبیل شستن پرده ها (پرده زبرا، پرده کرکره)، تمیز کردم پنجره ها (پنجره upvc)، تمیز کردن دیوار ها، شستن فرش ها و .....) و فراهم کردن تدارکات آن می شویم و حسابی سرمان گرم این خوشحالی های ساده است. هر کسی دوست دارد برای مهمانان بهترین میزبان باشد. خب این اصلا کار سختی نیست و شما می توانید با رعایت چند نکته ساده به راحتی بهترین اوقات را در ایام نوروز برای مهمانان عزیزتان رقم بزنید. در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی این نکات پرداخته ایم.

5760

نظافت و پاکیزگی منزل

پیش از هر چیز نظافت خانه است که اهمیت دارد. مهمانان نوروزی خوب موقعی می آیند. زمانی از سال که خانه حسابی تمیز شده است. ترجیحا ابزار و لوازم اضافی را هم که در قسمت های مختلف خانه هستند جمع آوری کنید. با این کار فضای بیشتری را برای راحتی مهمان ها اختصاص می دهید. پس اولین قدم این است که خانه را به بهترین شکل ممکن تمیز کنید. این تمیزی و پاکیزگی باید پس از ورود مهمان ها هم تداوم داشته باشد. در مورد سرویس بهداشتی و حمام، در تمام مدتی که مهمان دارید، هر روز بایستی نظافت آن ها انجام گیرد. مهمان ها در خانه ای که از تمیزی برق می زند مطمئنا احساس بهتری خواهند داشت. پس نظافت را مدام یادتان باشد.

تدارک لوازم خواب پاکیزه و مناسب

کالای خواب مناسب یکی از وسایل مهمی است که باید برای مهمانان نوروزی تان فراهم کنید. اختصاص دادن یک بالش، پتو، تشک و ملحفه شخصی برای هر کسی از الزامات است. کالای خواب باید بسیار پاکیزه و عاری از هر گونه آلودگی باشد. فراموش نکنید خیلی از افراد روی تمیزی و پاکیزگی کالای خواب شان حساس هستند. کالای خواب باید در اتاقی که برای مهمانان مهیا شده قرار داده شوند. هماهنگی آن ها به لحاظ رنگ و طرح نشان دهنده سلیقه منحصر به فرد شما خواهد بود. هر چقدر که اندازه خانه کوچک باشد باید یک اتاق برای راحتی مهمانان در اختیاز آن ها قرار گیرد. پس هرگز کوچکی خانه را بهانه نکنید.

مهیا کردن وسایل شخصی

هرکسی وسایل شخصی نظیر حوله، مسواک، شامپو و صابون مخصوص خودش را دارد که در سفر هم حتما همراهش است. اما اگر این وسایل را هم برای مهمانان نوروزی تان آماده کنید به آن ها احترام بیشتری گذاشته اید و اگر آن ها فراموش کرده باشند یک وسیله را به همراه خودشان بیاورند، کارشان را راحت می کنید.

5759

حضور مهمانان در آشپزخانه

شخصی که قرار است چند روزی در منزل شما بماند آن قدر با شما راحت هست که روی صندلی منتظر سرو غذا نماند. اجازه دهید مهمانان نوروزی تان در کارهای آشپزخانه و حتی تهیه غذا به شما کمک کنند. نه این که او را خسته کنید. فقط اجازه دهید در خانه شما راحت باشد و به قول ما ایرانی ها آن جا را مثل خانه خودش بداند. هیچ کس از این که بخواهد چند روز تمام خیلی رسمی روی مبل بنشیند و خستگی صاحب خانه را تماشا کند حس خوبی نمی گیرد. با دخیل کردن مهمان تان در کارها شما هم کمتر خسته می شوید و اتفاقا وقت بیشتری را با او صرف خواهید کرد.

استراحت در فضای نشیمن خانه با مهمان

فضای نشیمن خانه برای استفاده در اوقات فراغت است. سعی کنید فضای نشیمن را به اندازه کافی برای مهمان تان راحت کنید. تهیه موسیقی و فیلم های مناسب و ابزار و وسایل سرگرم کننده هم به شما کمک می کند تا کاری کنید به مهمانان نوروزی تان بیشتر خوش بگذرد. فقط یادتان باشد فیلم ها و موسیقی را مناسب سلیقه مهمان تان انتخاب کنید. و اگر زمانی را برای تماشای تلویزیون صرف می کنید حتما از او درباره برنامه های مورد علاقه اش سوال کنید.

فراهم کردن محلی برای بازی و سرگرمی کودکان

اگر مهمان شما فرزندی دارد، چه خود تان فرزند داشته باشید و چه نداشته باشید؛ بایستی فکری برای سرگرمی او کنید. اگر شما هم فرزند دارید باید از او بخواهید قسمتی از اتاق اش و هم چنین اسباب بازی هایش را در اختیار فرزند مهمان قرار دهد. و اگر هم خودتان فرزندی ندارید باید باز فضایی برای بازی فرزند میزبان تان تدارک ببینید. تهیه کردن فیلم های کودک و موسیقی مخصوص کودکان هم به شما در این شرایط کمک زیادی خواهد کرد.

5761

هماهنگی با برنامه خواب مهمان ها

حتما پیش از ورود مهمانان نوروزی تان به خانه از برنامه خوب آن ها مطلع شوید. زود خوابیدن یا بیدار ماندن در شب دو مقوله جداست که هر کدام از آن ها شرایط خاص خود را می طلبد. یکی دیگر از کارهایی که باید انجام دهید این است که شما هم برنامه زمانی خواب تان را با مهمان تان هماهنگ کنید که وقت های بیداری او کنارش باشید.

تفریحات خارج از خانه و بازدید از دیدنی های شهر

قرار نیست همه زمان تعطیلات نوروزی تان را در خانه صرف کنید. قسمت های تاریخی و دیدنی شهر را پیدا کنید و برنامه ریزی کنید برای بیرون رفتن و استفاده از فضای طبیعی و تاریخی و تفریحاتی که در شهر شما وجود دارد.

5762
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای