دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

دکوراسیون هوشمندانه برای فضاهای کوچک

logo
Sakhtemoon
استفاده بهینه از نقاط مختلف آشپزخانه

استفاده بهینه از نقاط مختلف آشپزخانه

با وجود اینکه کابینتهای دارای درب بسیار مفید وکاربردی هستند، استفاده از قفسه های بدون در نیز به زیبایی آشپزخانه می افزاید. اگر در نظر دارید آشپزخانه را از سالن غذاخوری جدا کنید، بدون اینکه ارتباط بین این دو بطور کامل قطع شود، می توانید با ایجاد دیواری به شکل قفسه به این منظور برسید. درداخل این قفسه ها می توان اشیاء دکوری یا ظروف بلوری را قرار داد.

دفتر کار در گوشه اتاق

دفتر کار در گوشه اتاق

زمانی که اتاق خواب کوچکی دارید، فضاهای اضافی را بلا استفاده رها نکنید. از فضای خالی بین دو کمد دیواری به عنوان اتاق کاری کوچک و مفید استفاده کنید. بالای میز را طبقه بندی کنید تا جایی برای قرار دادن کتاب و مجله باشد. از آنجایی که میز در دیوار جای گرفته، جای کمتری می گیرد و مشکلی در رفت و آمد در اتاق پیش نمی آید.

مرتب کردن حمام

مرتب کردن حمام

قفسه بندی در حمام نه تنها روشی شیک بلکه راه حلی برای قرار دادن وسایل ضروری در حمام است. در قوطی های جذاب، گوش پاک کن، پنبه قرار دهید و لوسیون مورد علاقه ی خودتان و وسایل بهداشتی کم اهمیت را زیر روشویی جاسازی کنید. سبدهای کوچک را هم در طبقه ها بگذارید.

فضاهای چندمنظوره

فضاهای چندمنظوره

گاهی اوقات یک فضای چندمنظوره لازم و ضروری است و دفتر کار و اتاق مهمان شما هر دو باید یک جا باشد. بهترین راه حل در این موقعیت، استفاده بهینه از دیوارها است. یک میز کار ساده با نصب طبقات بالای آن راه حل مناسبی است. به میز هم تختی وصل شده که در حالت عادی نمایان نیست و در صورت لزوم و برای مهمانان در می آید. در طول روز تخت را جمع کنید تا اتاق کار بزرگ تر باشد.

فضا را روشن کنید

فضا را روشن کنید

برای اینکه فضای کار شما بزرگتر به نظر برسد، از رنگ های تیره استفاده نکنید. در این اتاق نشیمن که دیوار خاکستری رنگی دارد ، استفاده از رنگ سفید در کتابخانه و مبلمان باعث ایجاد سرزندگی و نشاط شده است

استفاده از پرده جداکننده

استفاده از پرده جداکننده

استفاده ازپرده ، راهی ساده برای جدا کردن دو فضا از یکدیگر است. در این تصویر، آپارتمانی دیده می شود که درآن با آویزان کردن یک پرده ، فضای نشیمن و پذیرایی به لحاظ بصری از یکدیگر تفکیک شده اند.

زیر پله

زیر پله

از هر فضای اضافه ای برای مرتب کردن و قرار دادن وسایل استفاده کنید. در این مورد ، با استفاده ازقفسه، فضای زیر پله به بوفه تبدیل شده است.

استفاده بهینه از پنجره ها

استفاده بهینه از پنجره ها

چنانچه پنجره ها از سقف تا کف باشد، یک اتاق نشیمن کوچک، بزرگتر به نظر می رسد. این اتفاق ساده  بطور اتوماتیک با جلب نظر فرد به بالای دیوار، باعث ایجاد حس بزرگتر بودن می شود.

خلاق باشید

خلاق باشید

اگر بچه کوچک و مقدار زیادی اسباب بازی دارید و یا برای گذاشتن کتاب و غیره به قفسه  نیاز دارید، از فضای بین دو طبقه برای قفسه بندی استفاده کنید. در این تصویر، با استفاده از 6 طبقه مجزا و فضای کف اتاق، محلی مناسب برای نگهداری وسایل ایجاد شده است

از آینه استفاده کنید

از آینه استفاده کنید

در دنیای دکوراسیون، یکی از بهترین راه ها برای بزرگ نشان دادن یک فضا، نصب یک آینه است. بهتر است آینه با پرده ای با رنگ خنثی احاطه شود که اتاق کوچک شما بزرگتر جلوه کند .با کشیدن  پرده ها و پوشاندن آینه ، می توانید  فضای صمیمی تری داشته باشید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای