دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

۱۱+۱ ایده دکوراسیون داخلی

logo
Sakhtemoon
۱۱+۱ ایده دکوراسیون داخلی

بهترین پیشنهادها و ایده ها برای دکوراسیون، آن هایی است که با صرف کمترین هزینه به زیباترین حالت ممکن در دکوراسیون خانه ها می رسد. در این نوشتار سعی شده است که به بعضی از این نکات اشاره شود.


1- کنترل نور
شیدها و پرده کرکره هایی که از مواد طبیعی مانند بامبو بافته می شوند احساسی گرم و آرام در فضا القا می کنند. از سوی دیگر، این نوع شید ها وسیله خوبی برای حفظ حریم داخلی و همچنین تنظیم و کنترل نور وارد شده به داخل هستند. پیشنهاد ما این است که برای اتاق خوابتان ترکیبی از این نوع  شید ها وپرده های حریر و زیبا استفاده کنید. در این صورت می توانید هم از زیبایی و لطافت پرده حریر بهره ببرید و هم با کمک باز و بسته کردن شید، نور ورودی را کنترل کنید و اتاق را بر حسب نیازتان پر نور یا تاریک سازید.

2- بافت ها و الگوها را با هم پیوند دهید
هماهنگی و همسان بودن بیش از حد بافت ها و الگوها در دکوراسیون خانه می تواند کسل کننده باشد. بافت ها و الگو ها را برای جذابیت بیشتر با هم ترکیب کنید. برای مثال پارچه مخمل را در کنار حریر و پارچه طرح دار را در کنار پارچه ساده قرار دهید تا بدین صورت احساس حاکم بر فضا متعادل شود و پارچه ها همدیگر را تعدیل کنند؛ به این ترتیب دکوراسیون جذا ب تر به نظر می رسد.

3- میز کنار تختی خود را زیبا سازید
می توانید با قراردادن مجسمه ها، قاب عکس و آباژورهای زیبا روی میز های کنار تختی خود، جلوه ی آن را زیبا سازید و در پی آن دکوراسیون اتاق خواب خود را متحول کنید. همچنین با قراردادن اشیاء و لوازم مورد نیاز در هنگام خواب در داخل کشوهای آن، از شلوغی فضای اتاق جلوگیری کنید. دسته بندی کتا ب ها و مجله های مورد علاقه روی میزهای کنارتختی از دیگر ایده های جالب است.

4- ایجاد یک مجموعه عکس
یک میز عکس را در نظر بگیرید و آن را به رومیزی شکیلی مزین کنید؛ سپس عکس هایی از خود و عزیزانتان را که برای شما دوست داشتنی و یادآور خاطرات شیرین است انتخاب کنید و در قاب های زیبا روی میز بچینید. چنین مجموعه عکسی را می توانید نه تنها روی یک میز عکس، بلکه روی هر سطحی که در دکوراسیون وجود دارد و برای این کار مناسب است ( مثلا پیش بخاری شومینه یا میز کنسول) قرار دهید.

5- درخشش به دکوراسیون بیافزایید
وجود مقداری نور در اتاق می تواند از یک دست شدن دکوراسیون پیشگیری کند. همچنین می توانید از یک آینه بزرگ به عنوان نقطه کانونی در دکوراسیون فضا استفاده کنید یا از برق یک گلدان کریستال یا قطعات دکوراتیو نقره روی پیش بخاری شومینه بهره برید. هر عنصر کوچک اما پرتلالو و درخشان را به دکوراسیون خانه خود وارد سازید می تواند به نحو چشمگیری موثر واقع شود.

6- تغییر جلوه میز پذیرایی
برای ایجاد تنوع می توانید شیشه شفاف روی میز پذیرایی خود را با شیشه آینه ای تعویض کنید؛ یا برای سطح میز از سنگ مرمری که دارای قطعات آینه ای است بهره گیرید. این کار سبب می شود جلوه میز پذیرایی و همچنین اتاق نشیمن خانه به مقدار زیادی متحول شود.

7- خالص سازی ترکیب رنگی دکوراسیون
یکی از ترکیب رنگی های آرامش بخش و زیبا که تقریبا همه سلیقه ها را راضی می کند، ترکیب رنگی خنثی شامل کرم، قهوه ای و شکلاتی به عنوان ترکیب رنگی اصلی است که همراه با یک رنگ برجسته و چشمگیر مانند قرمز گوجه ای، آکواریومی و زرد در مبلمان، پرده ها و دیوارها یا به عنوان چاشنی در لوازم جانبی مانند کوسن ها، گل ها و دیگر جزئیات، هارمونی زیبایی پدید می آورد. استفاده از یک رنگ واحد برای رنگ چاشنی، سبب افزایش انسجام در دکوراسیون می شود و در صورت تکراری شدن دکوراسیون می توانید تنها با عوض کردن این رنگ چاشنی با یک رنگ زنده دیگر، جلوه کلی فضا را تغییر دهید.

8- جایی برای وسایل شخی خود در نظر بگیرید
فضای کوچکی را برای قرار دادن اشیاء و لوازم پر استفاده خود، مانند دسته کلید یا عینک آفتابی در نظر بگیرید تا آن ها را همیشه آنجا قرار دهید و پس از استفاده، آنها را دوباره به جای اولشان برگردانید. این کار به دکوراسیون خانه و همچنین زندگی شما نظمی خوشایند می دهد.

9- اضافه کردن یک آینه
وجود یک سطح صیقلی و منعکس کننده مانند آینه، سبب می شود یک فضای کوچک و بسته، بزرگ و دلباز به نظر برسد .توصیه می کنیم ا گر تا به حال این کار را نکرده اید حتما آینه را به دکوراسیون فضاهای مختلف خانه از جمله ورودی، اضافه کنید.

10- کاناپه ای مناسب
به گفته اغلب کارشناسان و طراحان، کاناپه بزرگ تر همیشه بهتر نیست. یک کاناپه بزرگ می تواند نقشه و فضای یک اتاق را به هدر بدهد. پیش از خرید کاناپه حتما فضا را بسنجید وعاقلانه تصمیم بگیرید.

11- طبیعت بیرون را به داخل بیاورید
طبیعت را در مقیاس کوچک در دکوراسیون داخلی خانه خود بگنجانید. برای مثال، دسته گل های زیبا و سالم یا درختچه های زینتی را در دکوراسیون قرار دهید. این کار طراوت و شادابی را به فضای خانه می افزاید.

12- اقلام مصرفی را به نمایش بگذارید
اقلام و اشیاء مصرفی از قبیل صابون های رنگی و دستمال های پنبه ای را در ظرفی شیشه ای و شفاف قرار دهید. حیرت خواهید کرد وقتی ببینید که چگونه اشیاء مصرفی می توانند به این زیبایی به نظربرسند.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای