دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

کاربرد رنگ آبی در دکوراسیون داخلی

logo
Sakhtemoon
کاربرد رنگ آبی در دکوراسیون داخلی

دلیل اینکه اغلب افراد رنگ آبی را به بقیه رنگها ترجیح می دهند، بی انتها بودن این رنگ است. آبی رنگ اقیانوس است، رنگ دریا، رنگ رودخانه...


رنگ آبی استرس و نگرانی را از بین می برد و باعث فروکش کردن تنش می شود. آبی افراد را دعوت به صحبت و گفتگو می کند، به فضا آرامش می بخشد و محیطی صلح آمیز ایجاد می کند. به همین دلیل اکثر روانپزشکان برای افرادی که مضطرب هستند، استفاده از این رنگ را پیشنهاد می کنند.

استفاده از طیف های آبی ملایم و روشن برای فضاهای استراحت مناسب است. ترکیب آبی و سفید ترکیبی کلاسیک می آفریند که همیشه زیبا می ماند.

آبی مناسب ترین رنگ برای سرویس های بهداشتی محسوب می شود. فیروزه ای ملایم نیز برای سرویس های بهداشتی کوچک مناسب است، زیرا باعث می شود که فضا بازتر و وسیع تر جلوه کند. معمولا بهتر است در سرویس ها از طیفی از آبی استفاده کنید که بیشتر به رنگ انواع آبها نزدیک باشد، مثل آبی آکواریوم، آبی فیروزه ای و یا سبز- آبی.

آبی همچنین رنگ شب است و از این جهت گزینه مناسبی برای رنگ اتاق خواب است. از طیف های خواب آور رنگ آبی، مثل آبی ملایم، آبی - طوسی و آبی لاجوردی بیشتر در اتاق خواب استفاده کنید.

آبی های ملایم  و پر انرژی با وسایل و اثاثیه با رنگ روشن و شاد بخوبی هماهنگ هستند و تاثیر خوبی دارند . برای مثال دیوارهای اتاق کارتان را می توانید به رنگ آبی روشن رنگ آمیزی کنید. حتی اگر فقط یک دیوار را آبی کنید و دیوارهای دیگر را سفید کافی است؛ در همین حد هم تاثیر رنگ آبی را روی محیط متوجه خواهید شد.
در اتاق های شمالی بهتر است بیشتر از آبی فیروزه ای و در اتاق های آفتابگیر از آبی های روشن مثل آبی آسمانی استفاده شود.
آبی یک رنگ اجتماعی و رنگ برقراری ارتباط است. به همین جهت، بهتر است از آن بیشتر در اتاق نشیمن استفاده شود. برای ایجاد محیطی گرم و پر از نشاط از آبی های تیره تر و هم چنین برای ایجاد فضایی باز و وسیع از آبی های ملایم استفاده کنید.
تمام طیف های رنگ آبی به شدت با سفید هماهنگ و متناسب هستند و در کنار هم فضای زیبایی ایجاد می کنند. یکی دیگر از رنگ های زیبا در کنار آبی، رنگ زرد است.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای