دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

گام هایی در جهت داشتن یک اتاق نشیمن ایده‌آل

logo
Sakhtemoon
گام هایی در جهت داشتن یک اتاق نشیمن ایده‌آل

با استفاده بهینه از فضای اتاق نشیمن، می توان از آن هم به عنوان فضای پذیرایی از مهمان و هم به عنوان فضایی آرامش بخش و خانوادگی برای نشیمن استفاده کرد. در این نوشتار سعی شده تا روش های ساده ای برای نیل به این هدف ارائه گردد.


1. در طراحی چیدمان اتاق نشیمن، اولین و موثرترین کار، مشخص کردن فضای گفت‌وگو و همچنین نقطه کانونی است. نقطه کانونی می تواند یکی از جزئیات برجسته معماری مثل شومینه و یا یک اثر هنری باشد.


2. از شلوغی و به‌هم ریختگی پرهیز کنید. تصمیم بگیرید که وجود چه عناصری در دکوراسیون اتاق نشیمن ضروری است و تنها آنها را در طراحی خود منظور کنید؛ وسایل و اشیاء غیرضروری و بلا استفاده را از فضا خارج کنید.


3. حتی الامکان مبلمان را به صورت خیلی صمیمی و نزدیک به هم بچینید، طوری که فضایی مناسب گفتگو و معاشرت ایجاد شود.


4. در کوچکترین فضای نشیمن هم، حداقل باید برای 6 نفر صندلی و فضای نشستن در نظر بگیرید.


5. فضای گفت‌وگو و فضای نشیمن را با کمک قالیچه‌های منطقه‌ای تعریف و مشخص کنید.


6. از جزئیات معماری موجود در فضا و همچنین مبلمان، برای تعریف و تفکیک بخش‌های مختلف فضا استفاده کنید. جزئیاتی از قبیل تفکیک‌کننده‌های فضا، ستون‌ها و پله‌ها در صورت وجود، می‌توانند برای تعریف قسمت‌های مختلف فضا مناسب باشند.


7. با ایجاد هماهنگی بین پرده‌ها و قطعات بزرگ مبلمان موجود در فضا، می توانید جلوه بسیار زیبایی به دکوراسیون ببخشید و اتحاد و انسجام در آن پدید آورید.


8. بهتر است رنگ کفپوش، مقداری از رنگ دیوارها تیره‌تر باشد. بدین ترتیب، فضا ثبات پیدا می‌کند و نمودی متعادل‌تر به خود می‌گیرد.


9. چیدن عناصر و مبلمان به صورت اریب و قطری در محیط، طرح جذابتری ایجاد می کند.


10. کلکسیون هنری و زیبایی را که برای دکوراسیون اتاق نشیمن خود تدارک دیده‌اید، جایی قرار دهید که کاملا در معرض دید باشد.


11. آینه را در جایی قرار ندهید که مهمانان شما به هنگام نشستن خودشان را در آن ببینند. این کار باعث ایجاد حس ناراحتی در آنها می شود. آینه بهتر است در محلی قرار گیرد که قسمتی جذاب از دکوراسیون را به نمایش بگذارد.


12. برای داشتن امکانات اضافی، بدون اشغال فضا، یک میز عثمانی را زیر میز پذیرایی بگذارید تا در مواقع نیاز بتوانید از آن استفاده کنید.


13. از نورپردازی های متنوع در فضا استفاده کنید و تنها به یک نورپردازی سقفی اکتفا نکنید. بخش‌های مختلف اتاق نشیمن، شامل فضای تماشای تلویزیون، فضای گفت‌وگو، کنج دنج خصوصی شما و ... هر کدام باید نورپردازی مستقلی برای خود داشته باشند.


14. لوازم تزئینی مکمل دکوراسیون هستند و به آن اصالت می‌بخشند. لوازم تزئینی کوچک به شکل گروهی زیباتر به نظر می رسند. اما استفاده از این وسایل باید بسیار با دقت انجام شود، زیرا  استفاده بیش از حد از آنها سبب شلوغی و به ‌هم‌ریخته به نظر رسیدن فضا می شود.


15. اگر دکوراسیونی با رنگ‌های خنثی برای اتاق نشیمن خود در نظر گرفته‌اید، برای جذابیت و روح بخشیدن به فضا، رنگ‌های متنوع و شاد را در قالب لوازم تزئینی، آثار هنری، کوسن‌ها و ... به اتاق اضافه کنید.


16. برخی از عناصر و مبلمان های قدیمی را می‌توان با انجام رنگ‌آمیزی یا ترمیم سطحی، برای استفاده مجدد به منظور همان کاربرد قبلی یا با تغییر کاربری در قالب یک عنصر جدید به دکوراسیون اتاق نشیمن اضافه کرد.


17. گوشه‌های فضا را بدون استفاده رها نکنید. یک کنج تاریک و سرد را می‌توان، با کمک یک صندلی راحتی، یک میز کوچک و یک نورپردازی مناسب،  به فضایی دنج و آرام برای مطالعه و خلوت کردن با خود تبدیل نمود.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای