دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با مدل های گوناگون و زیبا برای درب پاسیو

logo
Sakhtemoon
آشنایی با مدل های گوناگون و زیبا برای درب پاسیو

درب پاسیو دریچه ای به روی زیبایی های چشم نواز پاسیو است و انواع مختلفی از قبیل درب کشویی، درب شیشه ایی، درب آلومینیومی، درب آکاردئونی و تاشو دارد.


اهمیت درب پاسیو در فصل بهار بیش تر از هر وقت دیگری مشخص می شود. یعنی همان زمانی که باید از زیبایی های این فصل نهایت لذت را برد. در فصل بهار کم تر دربی از پاسیو ها هستند که به روی خانه بسته شده اند. نسیم خنک بهاری که با عطر گل ها ادغام شده است حال و هوای خانه را به کل عوض می کند. به همین دلیل در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی انواع و اقسام درب های مناسب برای پاسیو و تراس ها و کاربردهایشان پرداخته ایم.

5881

درب پاسیو شیشه ای

زیبایی هایی که در پاسیو وجود دارد حیف است پشت درب پاسیو هایی که شفاف نیستند پنهان شود. بنابر این بهترین درب ها برای پاسیو و حیاط خلوت مدل های شیشه ای هستند. این نمونه ها به ما این امکان را می دهد که از فضای زیبایی که پشت آن هست لذت ببریم و علاوه بر این شیشه یک گزینه خوب برای استفاده از نور و روشنایی فضای بیرون است. البته مدل های تمام شیشه ای هم مشکلات خاص خود را دارد. یکی این که شیشه آن ها باید حتما از نوع مرغوب باشد که با فشار های کوچک شکسته نشود. چرا که شکستن آن ها می تواند موجب بروز حوادثی ناگوار شود. مشکل دیگری که در مورد نمونه های تمام شیشه وجود دارد تمیز کاری مرتب آن هاست و لکه هایی که در اکثر مواقع مهمان این درب پاسیو ها هستند. لذا برای آن ها باید مراقبت بیش تری بکار بست.

ترکیب شیشه با فنس

نوع دیگری از درب های شیشه ای وجود دارد که در آن شیشه با فنس و حفاظ ترکیب شده است. این مدل ها هم شفاف هستند و هم نور را مهمان خانه می کنند. به علاوه یکی دیگر از مزیت مدل شیشه ای با فنس این است که هم از لحاظ مسائل امنیتی مطمئن تر می باشند و هم این که خطر شکسته شدن آن ها هم در اثر ضربه کم تر است. چون به نوعی با همان فنس و حفاظ ها محکم شده اند. از لحاظ نحوه باز و بسته شدن و عملکرد هم، انواع گوناگونی برای درب پاسیو و حیاط خلوت وجود دارد که در ادامه به بررسی آن ها و نحوه عملکرد شان و این که برای چه فضا هایی مناسب هستند پرداخته ایم.

5882

درب کشویی

گاهی فضای پاسیو آن قدر کوچک است که اگر قرار باشد درب پاسیو رو به آن باز شود عملا فضایی برای رفت و آمد راحت باقی نمی ماند. در مورد این فضا های خیلی کوچک بهترین انتخاب برای درب داخلی نمونه های کشویی است. این مدل ها به راحتی جمع می شوند و رفت و آمد را آسان می کنند. در حیاط خلوت و بالکن هایی که هدف مان کم ترین فضای اشغالی توسط درب ها است باید حتما به سراغ مدل های کشویی برویم. در خانه های متراژ پایین امروزی استفاده از نوع کشویی خیلی متداول است.

درب تاشو

نمونه های تاشو هنگام باز و بسته شدن فضای زیادی را اشغال می کنند لذا باید در فضاهایی استفاده شوند که به اندازه کافی بزرگ باشد. اگر خانه ای ویلایی دارید که بالکن و پاسیوی بزرگی هم دارد می توانید به راحتی از این مدل استفاده کنید.

درب چرخشی یا محوری

این مدل از درب پاسیو ها قابلیت چرخیدن تا 90 درجه حول یک محور را دارند. نمونه های چرخشی هم، زیبایی خاص خودشان را دارا بوده و معمولا زمانی مورد استفاده قرار می گیرند که دهانه ورودی خیلی بزرگ باشد. مدل های چرخشی بسیار شیک هستند و در جایی که مورد استفاده قرار می گیرند به بیننده این حس را منتقل می کنند که با خانه ای مدرن رو به رو شده است. برای پاسیو های کوچک و بالکن های کوچک امروزی معمولا کاربردی ندارند و مثل نمونه های تاشو وقتی به سراغ استفاده از این مدل ها بروید که خانه ویلایی و به اندازه کافی بزرگ باشد.

5883

درب آلومینیومی

نمونه های آلومینیومی یکی از متداول ترین درب های مورد استفاده برای بالکن و پاسیو در خانه های امروزی هستند. این مدل ها دارای یک قاب آلومینیومی هستند که دور شیشه قرار گرفته است. این مدل های درب پاسیو بسیار سبک هستند و معمولا هم استفاده از آن ها مقرون به صرفه می باشد. به همین دلیل بیش تر از سایر موارد مورد توجه معماران و ساختمان سازها قرار گرفته اند. علاوه بر این ها ورق های آلومینیوم را می توان به راحتی در رنگ های مختلف تهیه کرد و زیبایی های خاص آفرید.

درب آکاردئونی

این مدل های درب پاسیو هم جز آن دسته هستند که در فضاهای کوچک مورد توجه قرار می گیرند. یک ویژگی منحصر به فرد این مدل ها تنظیم میزان باز شوندگی آن ها است. نمونه های آکاردئونی هم به دلیل ظاهر خاص و جذابی که دارند زیاد مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده خلاقانه از آن ها می تواند زیبایی های چشم گیری بین فضای بیرونی و داخلی ایجاد کند.

شما می توانید برای دریافت مشاوره از نمایندگی های معتبر و مشاهده انواع مدل های درب های پاسیو و حیاط خلوت به وبسایت ساختمون مراجعه نمایید. همچنین علاوه بر این درب ها محصولات دیگری از قبیل انواع پارتیشن بندی ها، کرکره برقی، سازه های پیش ساخته، شومینه ها، پنجره های upvc و محصولات دیگری نیز وجود دارد که در صورت نیاز می توانید از آن ها نیز دیدن فرمایید.

5884
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای