دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با انواع مدل های درب اتوماتیک و مزایا و معایب استفاده از آن ها

logo
Sakhtemoon
آشنایی با انواع مدل های درب اتوماتیک و مزایا و معایب استفاده از آن ها

درب اتوماتیک دربی ایمن و جذاب است که با کمک حسگر هایش باز و بسته می شود. بیشترین متریال مصرفی در این درب، شیشه است که زیبایی خیره کننده ای به آن می دهد.


با پیشرفت تکنولوژی روز به روز به ساخت ابزار و تجهیزات مورد نیاز بشر برای آسودگی بیشتر اضافه می شود. درب های اتوماتیک از جمله تجهیزاتی هستند که در سال های اخیر موجب راحتی رفت و آمد در مکان های عمومی شده اند. این روز ها در اکثر ادارات، بانک ها و حتی ورودی لابی ساختمان های مسکونی در های اتوماتیک نصب شده اند. به همین دلیل مهم است که انواع متفاوت این محصول را بشناسیم و بهترین مدل را برای نوع کاربری خود انتخاب کنیم. انتخاب درب اتوماتیک مناسب به عوامل زیادی بستگی دارد. به طور مثال تعداد حدودی باز و بسته شدن درب با توجه به حجم تردد در محل مورد نظر باید مورد توجه باشد. فضایی که برای نصب درب اتوماتیک در نظر گرفته می شود و حتی توانایی جسمی افرادی که می خواهند از تجهیز استفاده کنند هم در انتخاب نوع این درب تاثیر گذار است. در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی انواع مدل های درب اتوماتیک و مزایا و معایب آن ها پرداخته ایم.

7096

انواع درب اتوماتیک

درب اتوماتیک کشویی

مکانیزم این درب ها به این صورت است که به صورت کشویی باز می شوند. در مورد درب های دو طرفه به این صورت است که درب ها از دو سمت چپ و راست باز می شوند و درب های یک طرفه تنها به یک سمت باز می شود. اگر نیاز به حمل وسایل سنگین از در باشد استفاده از درب های کشویی بهترین انتخاب خواهد بود.

درب اتوماتیک نوسانی

اگر فضای کمی برای نصب درب اتوماتیک داشته باشید بهتر است از انواع نوسانی استفاده کنید. خوبی درب های اتوماتیک نوسانی این است که علاوه بر اشغال فضای کم، بیش ترین فضا را برای تردد ایجاد می کنند.

درب اتوماتیک چرخشی

همان طور که از نام شان پیداست این درب ها با چرخیدن فضای لازم برای رفت و آمد را فراهم می کنند که ویژگی منحصر به فرد آن ها صرفه جویی در مصرف انرژی است. تعداد افراد زیادی در هر مرحله چرخیدن این درب ها به صورت هم زمان جا به جا می شوند.

انواع درب های اتوماتیک چرخشی

درب های اتوماتیک چرخشی دارای انواع مختلفی از قبیل درب اتوماتیک چرخشی دو بال، درب اتوماتیک چرخشی سه بال و درب اتوماتیک چرخشی چهار بال می باشند که هرکدام ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند.

درب اتوماتیک تاشو

گاهی فضا برای استفاده از انواع درب های اتوماتیک ذکر شده کم است. در این صورت هم یک نوع درب اتوماتیک طراحی شده که بتوان در فضا های کوچک از آن استفاده کرد. این درب ها هنگام باز شدن به یک طرف و یا دو طرف تا می شوند.

7098

مزایای استفاده از درب اتوماتیک

همان طور که ذکر شد درب های اتوماتیک به دلیل داشتن حسگر ها به آسانی باز و بسته می شوند و نیازی نیست که برای باز و بسته کردن درب ها فعالیت اضافی انجام داد. پس کارمان حسابی آسان خواهد شد.

باز و بسته کردن درب سر و صدا های خاص خودش را دارد. گاه خشکی برخی دستگیره ها باعث می شود باز کردن درب به سختی و با سر و صدای زیادی همراه باشد. استفاده از درب های اتوماتیک این مشکل را برطرف کرده است و از ایجاد صدا های مزاحم جلوگیری می کند.

ارتفاع نصب دستگیره ها گاه به اندازه ای است که کودکان قادر به باز و بسته کردن درب نخواهند بود و یا افراد کم توان گاه امکان باز و بسته کردن درب را ندارند. این خودش یک محدودیت بزرگ برای استفاده از درب به حساب می آید. درب های اتوماتیک باعث می شوند رفت و آمد برای همه افراد، از جمله کودکان، سالمندان، افراد معلول و کم توان فراهم شود.

استفاده از درب اتوماتیک باعث صرفه جویی زیاد در مصرف انرژی و البته زمان می شود. از سوی دیگر با توجه به این که به صورت اتوماتیک بسته می شود بنابراین از ورود آلودگی و گرد و غبار جلوگیری به عمل می آید.

اگر فضای مورد نیاز برای نصب درب کم باشد می توانید با استفاده از برخی درب های اتوماتیک از فضای کوچک تان بهترین استفاده را داشته باشید.

خوشبختانه در سال های اخیر و با زیاد شدن متقاضیان استفاده از درب های اتوماتیک رفته رفته به تنوع درب های ساخت شده اضافه شده است. پس برای شما گزینه های زیادی وجود خواهد داشت که می توانید مطابق با سلیقه تان از بین آن ها انتخاب کنید.

7099

معایب درب اتوماتیک

درب های اتوماتیک مکانیزم خاص خودشان را دارند، لذا در صورتی که برای شان مشکلی پیش بیاید و نیاز به تعمیر داشته باشند باید حتما به متخصصین سپرده شوند و امکان تعمیر آن ها توسط همه افراد فراهم نیست.

درب های اتوماتیک با برق کار می کنند لذا هنگامی که برق قطع شود کارایی شان را از دست می دهند مگر این که دارای باتری اضطراری باشند. البته معمولا همه این درب ها مجهز به باتری هستند که اختلالی در تردد ایجاد نشود.

علت اختلاف قیمت درب های اتوماتیک

قیمت درب های اتوماتیک به عوامل گوناگونی از جمله نوع شیشه ای که در آن ها استفاده شده، گارانتی شان، هزینه حمل و نقل، خدمات پس از فروش و .... وابسته است. پس اگر با درب هایی با قیمت های متفاوت مواجه شدید حتما ویژگی های متفاوت آن ها را بررسی و سپس انتخاب کنید.

7100

وبسایت ساختمون با ارایه مطالب تخصصی در زمینه طراحی، ساخت و تغییرات ساختمان ها یکی از مراجع مفید در حیطه ساختمان سازی است. این مطالب با گرفتن مشاوره از کارشناسان خبره و بر اساس متد های روز دنیا تهیه شده است. برای ایجاد هر گونه تغییر در ساختمان خود پیش از هر کاری به وبسایت ساختمون سری بزنید چرا که در این جا مطالب متناسب با سلایق مختلف افراد ارایه شده است. همچنین می توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون از محصولات آن مثل انواع پرده ها (پرده زبرا، پرده کرکره، شید رول و ...)، کفپوش های گوناگون، کرکره های برقی، پنجره های دو جداره و سه جداره، ساندویچ پنل ها، سازه های پیش ساخته مختلف و موارد دیگر نیز دیدن فرمایید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای