دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

گیاهان تصفیه کننده هوا | کدام گیاهان به تصفیه هوای منزل کمک می‌کنند

logo
Sakhtemoon
گیاهان تصفیه کننده هوا | کدام گیاهان به تصفیه هوای منزل کمک می‌کنند

آلاینده‌های هوای فضاهای بسته در میان 5 ریسک زیست محیطی برای سلامت عمومی قرار دارند. فضاهای بسته موجب می‌شوند که تاثیر این آلاینده‌ها بر بدن انسان دو چندان شود. زندگی و کار در فضاهایی با آلودگی هوا و فقدان تهویه مناسب می‌تواند موجب بروز سندروم ساختمان بیمار شود. این سندروم موجب بروز اختلالاتی چون سردرد، سرگیجه، حالت تهوع و ناراحتی‌های مربوط به چشم، گوش و بینی شود. اما راه حل این مسئله بسیار ساده است. برای آگاهی بیشتر، با ساختمون همراه باشید.


آلاینده‌های هوای فضاهای بسته در میان 5 ریسک زیست محیطی برای سلامت عمومی قرار دارند. فضاهای بسته موجب می‌شوند که تاثیر این آلاینده‌ها بر بدن انسان دو چندان شود. زندگی و کار در فضاهایی با آلودگی هوا و فقدان تهویه مناسب می‌تواند موجب بروز سندروم ساختمان بیمار شود. این سندروم موجب بروز اختلالاتی چون سردرد، سرگیجه، حالت تهوع و ناراحتی‌های مربوط به چشم، گوش و بینی شود. اما راه حل این مسئله بسیار ساده است. برای آگاهی بیشتر، با ساختمون همراه باشید.

چرا گیاهان تصفیه کننده هوا ؟

با توجه به اینکه مردم بیش از 90 درصد از وقت خود را روزانه در فضاهای بسته‌ای چون خانه می‌گذرانند، کیفیت هوا از اهمیت بالایی برخوردار است. تمیز کردن مبلمان و وسایل، مصالح ساختمانی و ... همه می‌توانند ترکیبات سمی مانند فرمالدئید تولید کنند. آلودگی هوا در فضاهای بسته می‌تواند موجب افزایش گرده، باکتری و قارچ‌ها گردد. آلودگی‌هایی که در خارج ساختمان‌ها وجود دارد نیز می‌توانند به داخل نفوذ کنند. آلودگی‌هایی چون دود اگزوز ماشین‌ها پس از ورود به فضاهای بسته امکان خروج نمی‌یابند و موجب تشدید آلودگی می‌شوند.

خوشبختانه برای خلاص شدن از دست این آلودگی‌ها یک راه ساده و مقرون به صرفه وجود دارد. گیاهان تصفیه کننده هوا نه تنها به پاکیزگی هوای داخل ساختمان کمک می‌کنند بلکه به لحاظ ظاهری نیز زیبا و طبیعی هستند و تاثیرات روانی مثبتی بر انسان‌‌ها می‌گذارند.

معرفی گیاهان تصفیه کننده هوا

اما چگونه گیاهان تصفیه کننده هوا می‌توانند هوای داخل خانه یا محل کار را تمیز کنند؟ گیاهان تصفیه کننده هوا هنگامی که دی اکسید کربن را جذب می‌کنند همزمان برخی از ذرات موجود در هوا را نیز جذب خود می‌کنند و سپس از طریق فتوسنتز اکسیژن تولید می‌کنند.

شاید فکر کنید نگهداری از گیاهان تصفیه کننده هوا می‌تواند سخت باشد یا موجب بار اضافی و مسئولیت‌های بیشتری برای شما شود. اما بسیاری از این گیاهان تصفیه کننده هوا نیاز به مراقبت‌های شدید ندارند و به سادگی می‌توان آن‌ها را در خانه یا محل کار نگهداری کرد. در ادامه لیستی از گیاهان تصفیه کننده هوا که توسط ناسا کشف شده‌اند را به شما ارائه خواهیم کرد.

گل گندمی

گل گندمی یا گیاه عنکبوتی یکی از گیاهان تصفیه کننده هوا است که در سراسر جهان پرورش می‌یابد. خانه اصلی این گیاه جنوب آفریقا و مناطق استوایی است. گیاه عنکبوتی از ساده‌ترین گیاهان خانگی است که نیاز به رسیدگی فراوان و نور مستقیم ندارد. این نوع از گیاهان تصفیه کننده هوا شاخه‌هایی از برگ‌هایی دارد که به اطراف گشوده می‌شوند و به شاخه‌هایی که در نهایت منجر به ایجاد یک گیاه عنکبوتی جدید می‌شوند ختم می‌شوند. این گیاه با آلودگی‌های هوایی چون بنزن، مونوکسید کربن و زایلین مبارزه می‌کند.

3532

دراسنا

دراسنا یکی از گیاهان تصفیه کننده هوا است که تنوع فراوانی دارد. این تنوع موجب شده که به سادگی بتوان یکی از انواع مناسب آن را برای محل کار یا خانه خود انتخاب کنید. این نوع گیاه دارای برگ‌های طولانی و گسترده است. این گیاهان شاخدار اغلب دارای خطوط سفید، کرم یا قرمز هستند. با وجود اینکه دراسنا برای تصفیه هوا بسیار عالی است اما این گیاه می‌تواند برای حیوانات خانگی چون سگ و گربه مانند سم عمل کند.

3527

فیکوس

یکی دیگر از گیاهان تصفیه کننده هوا فیکوس یا بنجامین است. اگرچه فیکوس در خانه بومی خود در جنوب شرقی آسیا مانند یک درخت رشد می‌کند اما هنگامی که در فضاهای بسته‌ای چون خانه کاشته شود نهایتا بین 2 الی 10 فوت رشد می‌کند. فیکوس دارای قایلیت تصفیه کنندگی هوای قوی است. شما می‌توانید در اواخر بهار این گیاه را خارج از خانه نگه‌داری کنید و در هنگام سرد شدن دوباره‌ی هوا آن را به داخل خانه بازگردانید.

3520

اسپاتی فیلوم

اسپاتی فیلوم در میان لیست گیاهان تصفیه کننده هوا دارای کوچکترین سایز و جثه است. با این وجود خواص تصفیه کنندگی این گیاه بسیار است. پرورش این گیاه در خانه ساده است و در تابستان‌ها بسیاری از گیاهان اسپاتی فیلوم مملو از گل‌های زیبا می‌شوند.

3529

نخل بامبو

بامبو ستاره‌ی گیاهان تصفیه کننده هوا است. این گیاه مانند یک فیلتر قوی برای فرمالدئید عمل می‌کند. بامبو در فضایی با نور بسیار رشد عالی دارد و می‌تواند در تصفیه هوا قوی‌تر عمل کند. بامبوها می‌توانند 4 الی 12 فوت قد بکشند و موجب جذابیت بیشتر خانه و محل کار شما بشوند.

3524

آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی دیگر از گیاهان تصفیه کننده هوا است که از شهرت و محبوبیت بالایی برخوردار است. این گیاه نه تنها به عنوان یک تصفیه کننده بسیار قوی هوا عمل می‌کند بلکه، برگ‌های آن مملو از مایعی روشن سرشار از ویتامین‌ها، آنزیم‌ها، اسیدهای آمینه و سایر ترکیباتی که خواص ضد زخم، ضد باکتری و ضد التهابی دارند است.

3526

با خدمات "ساختمون" آشنا شوید:

وب‌سایت ساختمون مختص تبلیغ انواع کالاهای ساختمانی اعم از کالاهای دکوراسیون داخلی (مانند انواع شومینه و انواع پرده)، انواع درب‌ها (مانند انواع درب ضد سرقت یا درب‌ داخلی و کرکره برقی)، انواع پنجره و توری پنجره (مانند پنجره دوجداره یا پنجره UPVC)، انواع مصالح ساختمانی (مانند چوب، گچ و سیمان، پوکه معدنی و ...)، انواع سقف (مانند سقف عرشه فولادی و سقف کاذب)، انواع ابزار و یراق و ماشین آلات (ابزار آلات برقی و دستی، قفل، کلید و پیچ و مهره و ...)، انواع کفپوش‌ها (مانند کفپوش بتنی، پارکت و ...)، انواع پله پیش ساخته، پله گرد، انواع نمای ساختمان (مانند نمای کامپوزیت) و سایر کالاهای ساختمانی است. شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون با انواع اقلام ساختمانی مورد نظرتون و با فعالان در این زمینه‌ها آشنا شوید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای