دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

رنگ فیروزه ای جلوه ای خاص در دکوراسیون داخلی خانه

logo
Sakhtemoon
رنگ فیروزه ای جلوه ای خاص در دکوراسیون داخلی خانه

یکی از بهترین انتخاب ها برای دکوراسیون داخلی رنگ فیروزه ای است، این رنگ بسیار زیبا و جذاب، جلوه ای خاص و آرامش بخش به دکوراسیون فضای مورد نظر تان می دهد.


رنگ های مختلفی وجود دارند که با وجود سابقه طولانی که در معماری و دکوراسیون داخلی ایرانی و سنتی دارند، امروزه و به خصوص برای دکوراسیون ‌های امروزی، کمتر به کار گرفته می شوند. یکی از این رنگ های زیبا و جذاب، فیروزه ای است. فیروزه ای رنگی مابین سبز و آبی به شمار می رود و نام خود را از سنگ فیروزه گرفته است. این رنگ به خوبی حس سرزندگی، طراوت و تازگی، پاکی، آرامش و تامل را ایجاد می کند. به علاوه این رنگ خاص سکون را نیز با خود به همراه دارد. رنگ فیروزه ای با وجود نزدیک بودن به آبی، حس کرختی و خسته کننده بودن را به همراه ندارد و یکنواخت نخواهد بود. در این مقاله وبسایت ساختمون در مورد ویژگی ها و تاثیرات استفاده از رنگ فیروزه ای در دکوراسیون داخلی مطالبی را برای شما عزیزان ارائه می کنیم.

6535

رنگ فیروزه ایی جلوه ای خاص در دکوراسیون داخلی

یکی از ویژگی های بسیار منحصر به فرد این رنگ، امکان بکارگیری آن در دکوراسیون داخلی ‌های مختلف از سنتی و کلاسیک تا امروزی و مدرن است. علاوه بر این، رنگ فیروزه ایی جهت گیری جنسیتی ندارد و به عنوان رنگی زنانه و یا مردانه به شمار نمی رود. این رنگ خاص با وجود همنشینی خیره کننده ای که با رنگ های دیگر دارد، متاسفانه به نسبت قابل توجهی مورد کم لطفی قرار گرفته و در ابعاد گسترده در دکوراسیون داخلی خانه و منازل به کار برده نمی شود. شاید در قدم اول استفاده از رنگ فیروزه ای به عنوان رنگ غالب جسارت زیادی بخواهد، اما لازم نیست که به این بهانه از بکارگیری رنگ فیروزه ای در دکوراسیون داخلی خانه تان منصرف شوید.

در صورتی که ترکیب رنگ های موجود برای بکارگیری رنگ فیروزه ای مناسب باشد، گزینه هایی مانند رنگ یک وجه دیوار نیز می تواند ایده ای جذاب و چشم گیر به حساب بیاید. انتخاب اینکه نسبت بکارگیری رنگ فیروزه ای چه درصدی از کل رنگ های موجود را در بر بگیرد، به میزان زیادی به تیرگی و روشنی رنگ فیروزه ای و لزوم حفظ بالانس رنگ های سرد و گرم بستگی دارد. معمولا رنگ های طیف تیره فیروزه ای با حجم کمتری در دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرند ولی اگر در کنار رنگ های روشن به کار رود نمایی چشم نواز و فراموش نشدنی به فضای مورد نظر می دهد.

المان های تزیینی و اکسسوری ها می توانند گزینه مناسبی برای به کار بردن رنگ فیروزه ایی در دکوراسیون باشند. همچنین استفاده از کوسن های مبل، آباژور، پرده ها (مثل پرده زبرا، پرده کرکره، پرده کتیبه ایی و ...)، کفپوش ها (کفپوش اپوکسی) و حتی مبلمانی به این رنگ نیز می توانند راهکار های مناسبی برای بکارگیری رنگ فیروزه ای در دکوراسیون داخلی فضای مورد نظر تان باشند.

6536

ترکیب رنگ های مکمل رنگ فیروزه ایی در دکوراسیون داخلی

رنگ فیروزه ای دارای ویژگی های استثنایی می باشد، نمونه تیره این رنگ به ایجاد فضایی با دکوراسیون داخلی رسمی تر کمک می کند و هر چه قدر که این رنگ به میزان بیشتری روشن شود، در دسته رنگ های فانتزی قرار می گیرد.

در مورد ترکیب رنگ های مختلف با رنگ فیروزه ای، با توجه به پیشینه قوی ما ایرانیان در زمینه معماری و استفاده از این رنگ منحصر به فرد، توجه و الهام گیری از رنگ های مجاور رنگ فیروزه ای می تواند راهنمای بسیار خوبی باشد.

رنگ فیروزه ای در کنار رنگ طلایی و بژ، بسیار خیره کننده خواهد بود و جلوه ای دو چندان به فضا می دهد. این ترکیب رنگ بدون شک فضایی لوکس را ایجاد می کند و برای فضا هایی با دکوراسیون داخلی کلاسیک بسیار مناسب است.

6538

طراحی داخلی با ترکیب رنگی لوکس و استثنایی با رنگ فیروزه ای و طلایی

اگر به دنبال دکوراسیونی خاص و غیر سنتی با رنگ فیروزه ای هستید، می توانید از ترکیب رنگ های دکوراسیون مدیترانه ای نواحی اسپانیا الهام بگیرید. ترکیب رنگ فیروزه ای با رنگ قرمز آجری و زرد مایل به نارنجی، پالت رنگی پیشنهادی ما است. این ترکیب رنگ بسیار پر انرژی و در عین حال چشم نواز است و می تواند برای دکوراسیون نیمه مدرن شما گزینه ای مناسب باشد. این ترکیب رنگی برای اتاق غذاخوری و اتاق بازی کودکان با توجه به تاثیرات رنگ های به کار رفته بر روی روحیات افراد، گزینه ای عالی و بی نظیر به شمار می آید.

دکوراسیون داخلی جذاب با مجموعه رنگ های آبی با رنگ فیروزه ای

مورد مناسب دیگر، ترکیب این رنگ با طیف تیره و روشن آبی است. این ترکیب رنگ ملایم، فضایی متعادل و در عین حال غیر خسته کننده را فراهم می کند. وجود رنگ فیروزه ای در این ترکیب رنگ، از سرد بودن نتیجه نهایی کم می کند اما با این حال توصیه می شود این ترکیب را برای فضا های محدود به کار نبرید و در صورت به کارگیری، رنگ های گرم کلاسیک و یا فانتزی را برای ایجاد بالانس رنگی در نظر داشته باشید.

6539

دکوراسیون داخلی منحصر به فرد با همنشینی رنگ های خنثی با رنگ فیروزه ای

اگر به دنبال فضای بی نهایت آرامش بخش و رویایی هستید، توصیه می کنیم از ترکیب رنگ فیروزه ای روشن و ملایم با رنگ سفید و یا سفید مایل به خاکستری استفاده کنید. این ترکیب رنگ می تواند به ایجاد آرامش ذهنی شما کمک زیادی بکند و برای دکوراسیون داخلی فضا هایی مانند اتاق خواب و نشیمن نیز مناسب است.

اگر به دنبال دکوراسیونی مدرن و خیره کننده هستید، از بکارگیری رنگ فیروزه ای در کنار رنگ مشکی غافل نشوید. این ترکیب رنگ در صورتی که یکی از دو رنگ براق باشند نیز جالب و دیدنی خواهد بود. رنگ مشکی در این ترکیب مانند بستری برای جلوه دهی رنگ فیروزه ای عمل می کند. در این ترکیب رنگی بهتر است، رنگ مشکی غالب و رنگ فیروزه ای در ابعاد و مساحت کمتری به کار برده شود.

طراحی داخلی صمیمی و ملایم بیشتر با قهوه ای و فیروزه ای

برای داشتن فضایی صمیمانه تر، از ترکیب رنگ فوق العاده فیروزه ای و قهوه ای استفاده کنید. این رنگ در کنار رنگ قهوه ای و حتی المان های چوبی با طیف قهوه ای مختلف، بسیار خوب عمل می کند.

به عنوان جمع بندی، رنگ های خنثی، صورتی کمرنگ، قرمز آجری، جگری، قهوه ای، طلایی بژ، زرد و نارنجی و بنفش از رنگ هایی هستند که ترکیب مناسبی با رنگ فیروزه ای ایجاد می کنند. در نهایت، می توان گفت این رنگ در دسته رنگ هایی قرار می گیرد که می توانید به خوبی از آن در دکوراسیون داخلی خانه تان استفاده کنید و از نتیجه نهایی نهایت لذت را ببرید و از مزایای مختلف آن بهره مند شوید.

7631
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای