دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

10 ابرپروژه بسیار بزرگ در دنیا

logo
Sakhtemoon
10 ابرپروژه بسیار بزرگ در دنیا

در مقاله پیش‌رو قصد داریم شما را با ده ابر پروژه بزرگ در سراسر دنیا آشنا کنیم. وب سایت ساختمون علاوه بر ارائه مطالب آموزشی جهت آشنایی شما با مصالح و تجهیزات ساختمانی، سعی دارد شما را با شگفتی‌های معماری جهان نیز آشنا کند، در این راستا به سراغ دنیای پر رمز و راز معماری بناهای تجاری یا خدماتی از قبیل هتل، فرودگاه، استادیوم، تونل و حتی طاق یک نیروگاه اتمی رفته ایم. با ما به دنیای شگفت انگیز ساخت و ساز قدم بگذارید.


خیلی از سازنده ها، مهندسین و معماران ایده‌های بزرگی در سر دارند، که معمولا به علت سختی اجرا یا هزینه بالا، به ندرت به مرحله اجرا می‌رسند. در این مطلب به تشریح ده ابر پروژه که به زودی افتتاح خواهند شد، می پردازیم.

شماره 10: فرودگاه بین المللی داشینگ پکن- چین

این فرودگاه بزرگترین فرودگاه جهان در این دهه خواهد بود، که پیش بینی می شود قابلیت جابجایی 130 میلیون مسافر در سال را داشته باشد. این فرودگاه در فاصله حدود 42 کیلومتری جنوب مرکز شهر واقع شده و مساحت این فرودگاه حدودا 18 مایل مربع است. پیش‌بینی می‌شود این فرودگاه تا سال 2019 افتتاح شود.

2575

شماره 9: برج پادشاهی جده- عربستان

برج بزرگ جده با ارتفاع بالای 1000 متر و مساحت 530 کیلومتر مربع احتمالا بلندترین ساختمان دنیا خواهد بود. این برج دارای ترکیب کاربری‌های مسکونی، هتل لوکس، اداری و تجاری خواهد بود. پیش بینی می‌شود ساخت این برج در سال 2020 به اتمام برسد.

2577

شماره 8: طاق چرنوبیل-اوکراین

با توجه به فاجعه‌ای که در سال 1986 برای نیروگاه چرنوبیل اتفاق افتاد، ذرات پرتوزا و سوخت اتمی موجب تهدید این منطقه و کل اروپا شد. برای همین منظور تصمیم به ساخت یک طاق بر فراز نیروگاه چرنوبیل به منظور حفاظت این نیروگاه گرفته شد. در واقع طاق چرنوبیل، یک سازه 32000 تنی چند میلیارد دلاری است که با هدف کاهش میزان نشت مواد رادیواکتیو از نیروگاه اتمی چرنوبیل تا پاکسازی کامل آن در حال ساخت است. به دلیل تشعشعات این نیروگاه کارگران مجبورند تعداد ساعات محدودی کار کنند با این حال ساخت این سازه در سال 2017 به اتمام می رسد. همچنین پیش‌بینی شده که این سازه حداقل 100 سال عمر کند.

2579

شماره 7: هتل براج کادای مکه-عربستان

این هتل که در سال 2017 افتتاح می شود با این وعده ساخته شده که در زمان افتتاح، بزرگترین هتل جهان باشد. تعداد اتاق‌های این هتل بیشترین تعداد در بین هتل‌های جهان یعنی تعداد 10000 اتاق خواهد بود. در حال حاضر هتل بزرگ ام جی ام در لاس وگاس، رکورد بیشترین تعداد اتاق یعنی 6000 عدد را داراست.

2581

شماره 6: پروژه تونل کراس ریل لندن-انگلستان

پروژه تونل راه‌آهن زیر زمینی در حال حاضر بزرگترین پروژه ساخت و ساز در اروپاست. بعد از اجرایی شدن آن تحولی بزرگ در حمل و نقل لندن رخ خواهد داد. اهمیت این پروژه این است که در زیر شهر لندن با تراکم جمعیت بسیار بالا درحال اجراست. عملیات اجرایی ایستگاه اول در سپتامبر 2015 به اتمام رسید و به نظر می رسد که در سال 2018 درهای آن به روی مسافران باز شود.

2583

شماره 5: استادیوم لس آنجلس-کالیفرنیا آمریکا

گروه فوتبال آمریکایی رمز (Rams) قصد دارد بطور رسمی به لس آنجلس برگردد و تصمیم گرفته یک استادیوم درخور هوادارانش در این شهر بسازد. پیش بینی می شود که ساخت این استادیوم 121 هکتاری حدود سه سال طول کشیده و 2.1 میلیارد دلار هزینه بردارد.

2585

شماره 4: تونل گوتهارد- سوئیس

حفاری یک تونل 35 مایلی در زیر کوههای آلپ کار سخت و طاقت فرسایی است. این تونل مخصوص عبور قطار است و در اول ژوئن 2016 افتتاح شده است. طول این تونل حدودا 152 کیلومتر است و پیش‌بینی می‌شود سرعت قطار پس از راه‌اندازی حدود 250 کیلومتر بر ساعت باشد.

2587

شماره 3: پل عابر جانسون سیا گرند کانیون- چین

راه رفتن بر روی یک پل معلق شیشه ای به طول 360 متر و عرض حدود 6 متر در ارتفاع 300 متری بالای دره بسیار ترسناک است. این پل که طولانی ترین و مرتفع ترین پل عابر پیاده در سطح جهان است، در سال 2016 افتتاح شده است. جالب است بدانید این پل در شرایط آب و هوایی نامساعد به روی بازدیدکنندگان بسته می‌شود. حداکثر بازدیدکنندگانی که مجاز هستند به صورت همزمان بر روی پل قدم بزنند، حدود 600 نفر هستند. همچنین بازدیدکنندگان فقط می‌توانند وسایل اندکی مانند موبایل، کیف پول و .. را همراه داشته باشند. دویدن و مانورهای خطرناک بر روی این پل مجاز نمی‌باشد. به علاوه اگر ناراحتی قلبی یا تنفسی دارید این بازدید برای شما مناسب نمی‌باشد.

2589

شماره 2: پارک دیسنی شانگهای- چین

این پارک دیسنی در شانگهای چین واقع شده است. دیسنی شگفتی می آفریند اما این موضوع یک شبه اتفاق نمی افتد. طراحی و اجرای این پارک شگفت انگیز 7 سال بطول انجامیده است. مساحت این پارک حدود 390 هکتار است و یک قلعه 60 متری در آن واقع شده که روشن شدن چراغ‌های آن در شب جلوه ویژه ای به این پارک داده است.

2592

شماره یک: برج یک دنیا در بمبئی- هندوستان

این برج که یکی از بلندترین برجهای کاملا مسکونی دنیاست، در بمبئی هندوستان واقع شده است. وعده افتتاح این برج سال 2017 است. از نظر جنبه های طراحی و معماری، این برج شباهت زیادی به برج ویلیس در شیکاگو دارد. این برج دارای 117 طبقه بالای زمین و دو طبقه در زیر زمین است و حدود 442 متر ارتفاع دارد. هزینه ساخت این برج که مساحتی حدود 750 کیلومتر مربع دارد، حدود 321 میلیون دلار است.

2593

با خدمات "ساختمون" آشنا شوید

وب سایت ساختمون مختص تبلیغ انواع کالاهای ساختمانی اعم از کالاهای دکوراسیون داخلی (مانند انواع شومینه و انواع پرده)، انواع درب ها (مانند درب ضد سرقت یا درب‌های داخلی ساختمان)، انواع پنجره (مانند پنجره دوجداره یا پنجره UPVC)، انواع مصالح ساختمانی (مانند چوب، گچ و سیمان، پوکه معدنی و ...)، انواع سقف (مانند سقف عرشه فولادی و سقف کاذب)، انواع ابزار و یراق و ماشین آلات (ابزار آلات برقی و دستی، قفل، کلید و پیچ و مهره و ...)، انواع دیوارپوش‌ها (مانند دیوارپوش چوبی، کامپوزیت، سلولوزی و ...)، انواع پله پیش ساخته، پله گرد و سایر کالاهای ساختمانی است. شما می تونید با مراجعه به وبسایت ساختمون با انواع اقلام ساختمانی مورد نظرتون و با فعالان در این زمینه ها آشنا شوید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای