دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

بلندترین برج های دوقلوی جهان

logo
Sakhtemoon

شورای سازمان غیرانتفاعی بین المللی ساختمان‌های بلند و مسکن‌های  شهری (CTBUH) که در سال 1969 تشکیل شد، بلندترین برج‌های جهان و معیارهایی که بر اساس آن این انتخاب صورت می‌گیرد را اعلام کرده است که شامل 100 ساختمان تکمیل شده بلند در سراسر دنیا است. در این میان برج خلیفه در دبی با ارتفاع 828 متر، در حال حاضر بلندترین برج جهان است. این شورا علاوه بر تعیین لیست بلندترین برج‌های جهان، لیستی از بلندترین برج های دوقلوی جهان را نیز تهیه کرده است. این لیست شامل برج‌هایی است که بطور پیوسته قابل سکونت بوده‌اند. در ادامه شرح مختصری از هریک از این بلندترین برج های دوقلوی جهان ارائه شده است. همچنین اگر تمایل داشته باشید می‌توانید ویدئوی این برج‌ها را در زیر تماشا کنید.

بلندترین برج های دوقلوی جهان، شماره 10: برج های امپریال در هندوستان (The Imperial)

برج‌های امپریال دهمین مورد در لیست بلندترین برج های دوقلوی جهان هستند. امپریال توسط حافظ، معمار بنام شهر موبایی طراحی شده است. این طراحی شاخص ترین کار این معمار است. امپریال از دو برج با ارتفاعی حدود 256 متر تشکیل شده است و کاربری مسکونی دارد. امپریال جزو بلندترین برج‌های مسکونی در هندوستان و بلندترین برج در مومبایی محسوب می‌شود. این برج سی و نهمین برج بلند در دنیا است. برج‌های امپریال در منطقه‌ای از شهر موبایی که سابقا فقیرنشین بوده به منظور بهبود و توسعه این منطقه، ساخته شده است. این محله فقیر نشین در حال حاضر در برنامه بازسازی شهری قرار دارد و بخش کمی از هزینه بازسازی را ساکنین این منطقه تقبل می‌کنند. ساخت این برج‌ها با اعتراضات شدید مردم منطقه همراه بوده است چراکه تغییرات پیشرو را برای آینده و محل زندگی خود خطرآفرین می‌دیدند. این اولین پروژه بازسازی در هند است که در این مقیاس بزرگ اجرا می‌شود. ساخت این پروژه در سال 2010 به اتمام رسید و بهره برداری از آن نیز در همان سال آغاز شد. جالب است بدانید که واحدهای این برج حتی قبل از اینکه یک آجر از آن اجرا شود، فروخته شده بود. قبل از اتمام این برج، برج‌های  مسکونی متعدد و ریزو درشتی در اطراف آن به اتمام رسیدند و این آسمانخراش را به صورت خوشه درآوردند.

3438

بلندترین برج های دوقلوی جهان، شماره 9: برج بندرگاه اقتصادی بحرین (Bahrain Financial Harbour)

پروژه بندرگاه اقتصادی بحرین نهمین مورد در لیست بلندترین برج های دوقلوی جهان است. این پروژه، یک پروژه بزرگ مقیاس توسعه تجاری است که در سال 2009 در شهر منامه، پایتخت بحرین به اتمام رسیده است. این مجموعه تجاری در مجاورت بزرگراه ملک فیصل و در نزدیکی ساختمان‌های معروف دیگری نظیر مرکز تجارت جهانی بحرین و بانک ملی بحرین قرار دارد. بخش عمده‌ای از این پروژه در اراضی اصلاح شده (زمین‌هایی که با پر کردن ساحل و پیش روی ساحل تولید شده‌اند) ساخته شده است. این پروژه شامل فازهای مختلفی مانند برج‌های بندر، دروازه بندر، برج الماس، مرکز تجاری، هتل چهار فصل و واحدهای مسکونی در شمال و جنوب آن است. برج های دوقلوی بندر (برج بندر شرقی و برج بندر غربی) با ارتفاع 260 متر و 53 طبقه، به عنوان بلندترین برجهای بحرین شناخته شده‌اند.

3439

بلندترین برج های دوقلوی جهان، شماره 8: برج دروازه بزرگ شانگهای (Grand Gateway Shanghai)

این ساختمان یک مجموعه اداری است که از دو آسمان خراش شبیه به هم تشکیل شده و در شانگهای چین قرار دارد. ساخت این دو برج در سال 1997 به خاطر بحران اقتصادی اروپا و زیاد شدن عرضه واحدهای اداری در شانگهای متوقف شد. اما در سال 2002 ساخت آنها از سر گرفته شد و در سال 2005 به پایان رسید. هر برج 262 متر ارتفاع دارد و شامل 52 طبقه است. این برج‌ها از نظر ارتفاع در رتبه هفتاد و یکم در دنیا قرار دارند و در لیست بلندترین برج های دوقلوی جهان در رتبه هشتم قرار گرفته است. در پایین این برج ها، مرکز تجاری قرار دارد.

3440

بلندترین برج های دوقلوی جهان، شماره 7: برج های الکاظم (Al Kazim Towers)

برج‌های الکاظم، دو برج 265 متری هستند که در مرکز دوبی واقع شده‌اند. این برج‌ها در لیست بلندترین برج های دوقلوی جهان، در رتبه هفتم قرار دارند. هر یک از این دو برج از 53 طبقه تشکیل شده است. ساخت این برج‌ها در سال 2008 به اتمام رسیده است. نام این برج ها بعدا به برج‌های تجارت مرکزی تغییر پیدا کرد که برای شرکت‌های خارجی فعال در این برج، نام راحتتری محسوب می شود. برج‌های الکاظم، از بدو افتتاحشان تبدیل به مهم‌ترین شاخص‌های دوبی و المان‌های اساسی در خط آسمان شهر شدند. نورپردازی این برج‌ها به نحو هوشمندانه‌ای انجام شده، بطوریکه زیبایی‌های معماری آن‌ها را به خوبی به نمایش می‌گذارد.

3441

بلندترین برج های دوقلوی جهان، شماره 6: برج کالینان (The Cullinan)

این ساختمان یک مجموعه مسکونی است که در میدان یونیون هنگ کنگ قرار دارد. این برج دارای نمای شیشه ای است و تصاویر متعددی از بندرگاه ویکتوریا روی آن نشان داده می‌شود. نام این مجموعه از الماس کالینان، بزرگترین الماس جهان، که 3106 قیراط وزن دارد و در سال 1905 پیدا شده، گرفته شده است. نمای شیشه ای این برج دوقلو به آن ظاهر بسیار زیبا، مدرن و پیشرفته‌ای داده است. این برج در لیست بلندترین برج های دوقلوی جهان در رتبه ششم قرار دارد.

3442

بلندترین برج های دوقلوی جهان، شماره 5: برج ویتری (Vitri Tower)

برج ویتری یک ساختمان 75 طبقه است که در شهر پاناما واقع است. ارتفاع این برج 281 متر است و از لحاظ ارتفاع در پاناما، رتبه دوم و در آمریکای لاتین، رتبه سوم را دارد. ساخت این برج انتهای سال 2010 آغاز و در اوائل سال 2012 به پایان رسید. این برج در بخش‌های عمومی دارای استخر، اتاق بازی، عمارت تابستانی، محوطه کباب پزی و زمین های والیبال ساحلی، بسکتبال، راکتبال و اسکوآش است.

3443

بلندترین برج های دوقلوی جهان، شماره 4: مرکز جهانی سوجو رانهاو (Suzhou RunHua Global Center)

مرکز جهانی سوجو رانهاو از دو آسمانخراش تشکیل شده است و در شهر سوجوی چین واقع است. این برج‌ها در لیست بلندترین برج های دوقلوی جهان در رتبه چهارم قرار دارند. خاکبرداری این ساختمان در سال 2007 آغاز شد و ساخت آن در سال 2010 به پایان رسید. ارتفاع برج A 282 متر و دارای 49 طبقه بالای زمین و سه طبقه در زیر زمین است وعمدتا کاربری اداری دارد، در حالیکه برج  B که عمدتا مسکونی است، 240 متر ارتفاع و 54 طبقه بالای زمین و سه طبقه زیر زمین دارد.

3444

بلندترین برج های دوقلوی جهان، شماره 3: برج‌های امارات (Emirates Towers)

برج های امارات در لیست بلندترین برج های دوقلوی جهان در رتبه سوم قرار دارد. این ساختمان که در دوبی قرار دارد، شامل برج اداری امارات و برج هتل امارات جمیرا است. ساخت این برج ها در سال 2000 به اتمام رسید. دو برج امارات توسط یک مجموعه تجاری دو طبقه با مساحت 9000 متر مربع که به آن "بلوار" می‌گویند، به هم متصل شده‌اند. مجموعه برج‌های امارات در مجاورت خیابان شیخ زائد قرار گرفته و یکی از نمادهای شاخص شهر دوبی هستند. برج‌های امارات توسط گروه سرمایه گذاری القریر ساخته شده‌اند. نکته جالب در مورد این دو برج این است با وجود تعداد طبقات مشابه، اما این برج ها اختلاف ارتفاع مشهودی دارند و برج اداری با ارتفاع 355 متر، بلندتر بوده و شامل 54 طبقه است، در حالیکه برج هتل با ارتفاع 309 متر 56 طبقه دارد این موضوع به این خاطر است که ارتفاع طبقات در برج هتل کوتاهتر از طبقات با کاربری تجاری است.

3445

بلندترین برج های دوقلوی جهان، شماره 2: هتل جی دبلیو مریوت مارکیز در دبی (JW Marriott Marquis Dubai)

ساختمان هتل جی دبلیو مریوت مارکیز، با 72 طبقه و 355 متر ارتفاع، بلندترین هتل جهان است و از دو آسمانخراش تشکیل شده است. ساخت این برج‌ها در سال 2012 به اتمام رسید. شکل این ساختمان از درخت خرما الهام گرفته شده که در فرهنگ عرب از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این هتل از 1364 اتاق مهمان استاندارد، 240 سوییت، 4 سوییت ریاست جمهوری، یک سالن مهمانی، یک سالن اجتماعات، 18 فروشگاه، 19 رستوران و یک استخر آبگرم است. سالن مهمانی 1000 نفره این هتل به منظور سهولت عملکرد، دارای درب جداگانه ای است. بر روی تراس این ساختمان یکی از بزرگترین مراکز آبگرم (اسپا) دوبی قرار دارد، که با منظره باغ‌ و استخر مزین شده است. ارتفاع لابی ورودی این هتل چهار طبقه است. این برج‌ها به منظور داشتن دید بهتر نسبت به برج خلیفه و دریا، بر روی یک سکوی 7 طبقه ساخته شده‌اند. این ابرسازه در لیست بلندترین برج های دوقلوی جهان در رتبه دوم قرار دارد.

3446

بلندترین برج های دوقلوی جهان، شماره 1: برج‌های دوقلوی پتروناس (Petronas Twin Towers)

و اما اولین مورد در لیست بلندترین برج های دوقلوی جهان، برج‌های دوقلوی پتروناس در شهر کوآلالامپور در کشور مالزی است. این برج‌ها توسط معمار آرژانتینی، سزار پِلی طراحی شده‌اند. او یک طراحی پست مدرن ویژه برای این ساختمان ارائه کرده است، بنحوی که آن را به عنوان یک نماد شاخص قرن بیست و یک در کوالالامپور مطرح کرده است. این برج‌های 88 طبقه عمدتا از بتن مسلح ساخته شده‌اند و نمای آن‌ها ترکیبی از شیشه و فولاد است و هنر اسلامی را تداعی می‌کند. این دو برج توسط یک راهرو 2 طبقه در طبقات 41 و 42 به یکدیگر متصل شده‌اند. در کنار این دو برج پارک بزرگی با مسیرهای پیاده روی، استخرهای متعدد و زمین بازی قرار دارد. این برج‌ها در حد فاصل سال‌های 1998 تا 2004 بلندترین ساختمان جهان بودند و در حال حاضر نیز بلندترین برج‌های دوقلوی جهان هستند.

3447

با خدمات "ساختمون" آشنا شوید:

وب‌سایت ساختمون مختص تبلیغ انواع کالاهای ساختمانی اعم از کالاهای دکوراسیون داخلی (مانند انواع شومینه و انواع پرده مانند پرده کرکره ای)، انواع درب‌ها (مانند انواع درب ضد سرقت یا درب‌ اتوماتیک شیشه ای و کرکره برقی)، انواع پنجره و توری پنجره (مانند پنجره دوجداره یا پنجره UPVC)، انواع مصالح ساختمانی (مانند چوب، گچ و سیمان، پوکه معدنی و ...)، انواع سقف (مانند سقف عرشه فولادی و سقف کاذب)، انواع ابزار و یراق و ماشین آلات (ابزار آلات برقی و دستی، قفل، کلید و پیچ و مهره و ...)، انواع کفپوش‌ها (مانند کفپوش بتنی، پارکت و ...)، انواع پله پیش ساخته، پله گرد، انواع نمای ساختمان (مانند نمای کامپوزیت) و سایر کالاهای ساختمانی است. شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون با انواع اقلام ساختمانی مورد نظرتون و با فعالان در این زمینه‌ها آشنا شوید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای