دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با سبک صنعتی و تاثیر استفاده از آن در دکوراسیون داخلی

logo
Sakhtemoon
آشنایی با سبک صنعتی و تاثیر استفاده از آن در دکوراسیون داخلی

سبک طرای داخلی صنعتی برعکس اسمش سبکی بسیار زیبا و لطیف است. دکوراسیون داخلی به سبک صنعتی دکوراسیونی مقرون به صرفه و شامل المان هایی خاص، جذاب و قدیمی است.


برای طراحی دکوراسیون داخلی سبک ها و شیوه های گوناگونی وجود دارد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند و مطابق با سلیقه افراد مختلف هستند. وجود سبک های مختلف نیاز است تا هر کسی بتواند مطابق با علایق و سلایق اش از بین آن ها انتخاب کند. اما نباید فراموش کرد که در انتخاب دکوراسیون داخلی تنها فاکتور علاقه مطرح نیست و موضوع مهم دیگری وجود دارد که تا اندازه زیادی تصمیمات را تحت تاثیر مثبت یا منفی خودش قرار می دهد. این موضوع بودجه مورد نیاز است که برای هر کسی در هر سطحی از وضعیت اقتصادی اندازه ای معین دارد. پس شاید طرح هایی که هزینه های تمام شده کمتری دارند همواره مورد توجه بیشتری قرار می گیرند زیرا عموم مردم شرایط اقتصادی متوسط دارند و برای آن ها توانایی صرف هزینه های گزاف برای دکوراسیون های خاص وجود ندارد. یکی از این سبک های طراحی دکوراسیون داخلی سبک صنعتی است. نه اشتباه نکنید، این که نام صنعتی را روی این شیوه طراحی دکوراسیون گذاشته اند به این معنی نیست که قرار است با یک سبک خشن و به معنای تحت اللفظی صنعتی بودن مواجه شویم. اتفاقا در این سبک احساسات به خوبی نشان داده می شوند که در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی آن خواهیم پرداخت. مطمئنا پس از خواندن این مقاله متوجه خواهید شد که خیلی از ما از طرفداران آن بوده ایم و فقط اسمش را نمی دانسته ایم.

6908

سبک دکوراسیون صنعتی چیست؟

این سبک اولین بار از طرف طراحان آمریکایی معرفی شده است و بیش از هفتاد سال از پیدایش آن می گذرد. هدف این طرح در ابتدا بازسازی کردن کارخانه ها و کارگاه های قدیمی با هدف تبدیل آن ها به محلی برای سکونت بود. همین استفاده از مکان های قدیمی برای ایجاد طراحی مدرن توجه خیلی ها را به خود جلب کرد. سبک صنعتی با گذشت زمان نه تنها به فراموشی سپرده نشد بلکه با تلفیق سبک مدرن، طرح های جالب توجه و همه پسندی از آن ارایه شد. استفاده از وسایل و ابزار آلات قدیمی در این سبک کاربرد فراوانی دارد اما باید توجه داشته باشید که این استفاده با آگاهی و دقت لازم باشد در غیر این صورت دکوراسیون داخلی خانه نه تنها زیبا نخواهد شد بلکه شکل انباری قدیمی به خود می گیرد.

6909

رعایت نکات در طراحی داخلی به سبک صنعتی

اگر می خواهید سبک صنعتی را پیاده کنید باید برای هر قسمتی از دکوراسیون داخلی خانه، بسته به استفاده ای که از آن می شود طرحی نو ایجاد کنید. اگر همه قسمت های خانه را به یک شکل طراحی کنید در نهایت اثر جالبی ایجاد نشده است. مسلما بین طراحی دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن با آشپزخانه تفاوت زیادی هست که باید در این طرح هم دیده شود. قفسه هایی که از ترکیب لوله های قدیمی و تخته های چوبی که پیش تر مورد استفاده قرار گرفته اند، ساخته می شوند را می توانید به منظور تزیین اتاق نشیمن و یا کتابخانه و حتی قفسه های مورد نیاز در آشپزخانه استفاده کنید.

آجر قرمز المانی مهم در کوراسیون داخلی صنعتی

آجر های قرمز رنگ از گذشته تا کنون یکی از المان های اصلی طراحی دکوراسیون داخلی به شیوه صنعتی هستند. می توانید از آن ها برای تزیین دیوار های اتاق نشیمن و یا حتی اتاق خواب تان استفاده کنید. حتما برای تزیین این دیوار ها از چراغ های دیواری قدیمی هم استفاده کنید. کفپوش های چوبی و پارکت بیش ترین هماهنگی را با آجر های قرمز دارند. پس بهتر است به سراغ کفپوش های سنگی و سرامیکی نروید. در طراحی سرویس های بهداشتی به سراغ شیرآلات خیلی مدرن و جدید نروید. همان شیر فلکه ها و لوله های روکار قدیمی مناسب ترین طراحی برای دکوراسیون داخلی صنعتی هستند.

6911

وسایل قدیمی جلوه ای خاص در طراحی داخلی صنعتی

هر چیزی که در انبار های خانه مانده و سال هاست خاک می خورد می تواند به وسیله ای پر کاربرد در این سبک تبدیل شود. درست مثل این که به سراغ سمساری ها بروید و آن ها را برای پیدا کردن اشیای مصرفی بگردید. در این سبک برای نگهداری وسایل، از قفسه ها و کمد های کارخانه ای قدیمی استفاده می شود. کمد هایی نظیر قفسه های فلزی مختص ابزار آلات از بهترین گزینه ها برای استفاده در این شیوه دکوراسیون داخلی به شمار می روند. رنگ هایی که در این نوع طراحی مورد استفاده قرار می گیرند عموما رنگ های خنثی هستند و مواظب باشید که قرار نیست دکوراسیونی رنگارنگ طراحی کنیم.

در این سبک از زرق و برق و کالا های لوکس خبری نیست. شاید به همین دلیل است که این نوع طراحی یکی از مقرون به صرفه ترین انواع طراحی دکوراسیون داخلی منزل به حساب می آید. فلزات ما را به یاد صنعت می اندازند. می توان برای راه پله ها و برخی صندلی ها از این متریال استفاده کرد. البته این کار باید با مشورت متخصصین باشد و زیاده روی در این موضوع نتیجه خوبی نخواهد داشت.

6912

اشیا و تابلو های قدیمی که شاید افراد کنار خیابان می گذارند می تواند جزء وسایل و المان های تزیینی این سبک به شمار بیایند. نترسید! لازم نیست به سراغ جمع آوری اشیای کنار خیابان بروید. فقط کافی است سری به انباری بزنید و جعبه های چوبی قدیمی و چمدان های بلا استفاده را به داخل خانه بیاورید. به طور کلی اگر چه پایه این نوع طراحی استفاده از ابزار قدیمی و بلا استفاده است اما خب خلاقیت هم نقش مهمی را ایفا می کند. برای داشتن خانه ای زیبا با دکوراسیون داخلی صنعتی حتما با کارشناسان و متخصصین این زمینه مشورت کنید و بعد طرح را پیاده کنید.

وبسایت ساختمون علاوه بر ارایه مطالب مفید ساختمانی در مورد خرید مصالح مختلف از قبیل پارتیشن بندی های مختلف، پله گرد ها، ساندویچ پنل ها، کرکره های برقی، سقف های کاذب گوناگون و کاربرد های آن ها، وبسایتی قابل اطمینان در زمینه سبک های مختلف طراحی دکوراسیون داخلی است. شما می توانید از مطالب مفید ارایه شده در زمینه تغییرات دکوراسیون، رنگ شناسی، سبک های مختلف چیدمان وسایل از آن بهره گرفته و وقت کمتری را به جست و جو در این زمینه ها اختصاص دهید.

6910
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای