دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

راهکارهای آسان برای نورپردازی خانه

logo
Sakhtemoon
راهکارهای آسان برای نورپردازی خانه

یک نورپردازی ساده و جدید تحولی شگرف در جلوه دکوراسیون داخلی ایجاد می کند. تنها با تعویض کلاهک های چراغ ها، نوع لامپ ها و دیگر تجهیزات نورپردازی، جذابیت و احساس تازه ای برای فضاهای مختلف خانه خود به ارمغان آورید.


تعویض پوشش لامپ

کلاهک چراغ ها از جمله عناصری هستند که می تواند خیلی زود برای افراد خسته کننده و تکراری شوند. شما می توانید خیلی راحت کلاهک قدیم چراغ های زمینی و آباژورهای موجود در دکوراسیون خود را با نوعی جدید با طرح و رنگی متفاوت تعویض کنید.

نصب تنظیم کننده نور (دیمر)

جای کلیدهای ساده را با دیمرهای تنظیم کننده که سیستم گردشی دارند عوض کنید تا بتوانید به راحتی میزان و شدت نور را تنظیم و متناسب با حالات مختلف و ساعات متفاوت روز، از میزان نوری که تمایل دارید بهره ببرید. دیمرها می تواند کمک زیادی به صرفه جویی در مصرف برق کند.

توجه به نیازها در مواقع ویژه

برای مثال همه می دانیم که افراد به محض ورود به فضایی تاریک نیاز دارند که سریعا چراغ را روشن کنند تا فضا روشن شود، به همین دلیل است که همیشه یک کلید برای روشن کردن چراغ دقیقا کنار در ورودی اتاق در نظر گرفته می شود. اما آیا به این فکر کرده اید که اگر فرد هنگام ورود، دستش پر باشد باید چگونه چراغ را روشن کند؟ توجه به این موارد خاص که ممکن است زیاد هم پیش آید، می تواند خلاقیت شما را فعال کند. برای مثال چراغی را طوری تنظیم کنید که به در مرتبط باشد و با باز شدن در به صورت اتوماتیک روشن شود و بسیاری اقدامات متنوع دیگر که با مشورت با یک متخصص امکان پذیر است.

استفاده از سیم کشی توکار یا مخفی کردن سیم ها

اگر بعد از نصب تجهیزات نورپردازی با میزان زیادی سیم روی زمین مواجه شدید. حتما برای آن ها فکری کنید چون سیم ها همیشه از عوامل بزرگ برای نازیبا کردن دکوراسیون هستند، برای حل این مشکل بهترین راه استفاده از داکت و نصب آن در پایین ترین قسمت دیوار و قراردادن تمامی سیم های رها شده درون آن است. این کار می تواند سبب زیباتر شدن فضا و جلوگیری از کاهش جذابیت نورپردازی شود.

ایجاد نورپردازی در داخل کتابخانه

اغلب پیداکردن کتاب موردنظر در کتابخانه دشوار است و برای تسهیل، بهترین کار استفاده از نورپردازی در داخل کتابخانه است که سبب زیباتر شدن جلوه فضا می شود با سوراخ کردن سقف هر قفسه و نصب هالوژن در آن قسمت و یک سیم کشی ساده می توانید به راحتی این کار را انجام دهید.

نورپردازی زیرکابینت ها

یکی از زیباترین ایده ها برای شیک کردن جلوه دکوراسیون آشپزخانه نصب هالوژن در قسمت زیر تاج کابینت هاست. این هالوژن ها وقتی روشن هستند، می توانند درخشش زیبایی به رنگ کابینت ها دهند و کمک کنند تا لوکس تر و چشم نوازتر به نظر برسند.

نورپردازی بالای تابلوها و آثار هنری یکی دیگر از ایده های بسیار تاثیرگذار در دکوراسیون است. برجسته سازی تابلوهای زیبا و آثار هنری همچون مجسمه ها، با استفاده از نورپردازی است. این کار را می توانید با نصب هالوژن هایی که دارای نوری متمرکز و محصور هستند، به راحتی انجام دهید و دکوراسیون خانه تان را دارای هویت و وزین سازید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای