دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

اشتباهات رایج در دکوراسیون داخلی

logo
Sakhtemoon
اشتباهات رایج در دکوراسیون داخلی

با ترکیب سلیقه شخصی، منابع نامحدود و شیوه های فردی، می توانید جلوه ای جالب و دوست داشتنی برای دکوراسیون خانه خود به وجود آورید. اما در اصول دکوراسیون، موارد اشتباهی وجود دارد که شما هرگز نباید آن ها را مرتکب شوید.



1.استفاده بیش از حد از الگوها و عناصر طرح دار چاپی

دکوراسیون تنها به پارچه های طرح دار نیاز ندارد بلکه باید در کنار آن ها از موارد ساده دارای بافت و رنگی مناسب نیز استفاده کنید. بهترین قانون این است که ابتدا طرح اصلی را که معمولا طرحی با الگوهای بزرگ است انتخاب کرده، سپس برای تکمیل آن، طرح راه راه یا چهارخانه متناسب با طرح اصلی را انتخاب کنید؛ در کنار این دو طرح نیز باید مقداری از موارد با طرح های کوچک و خلوت استفاده کنید و برای بقیه عناصر از پارچه های کاملا ساده با رنگی متناسب بهره گیرید.

2.قرار دادن قالیچه در وسط اتاق 
عناصر در یک اتاق باید به صورت مرئی و فیزیکی به هم متصل و با هم در ارتباط باشند. قالیچه ای که برای دکوراسیون انتخاب می کنید نباید خیلی کوچک باشد و باید حداقل تا زیر پایه های مبل امتداد یابد. در این صورت از لغزیده شدن فرش نیز که یکی از دلایل نازیبا شدن دکوراسیون است جلوگیری می شود.

3. قراردادن تمام وسایل مقابل دیوار
ممکن است فکر کنید که اگر تمام مبلمان و دیگر وسایل را دورتادور و مقابل دیوار بچینید خانه بزر گتر به نظر می رسد، اما جالب است بدانید که دقیقا عکس این قضیه صادق است. این کار اشتباه است مگر زمان هایی که قرار است در خانه شما یک میهمانی برگزار شود. بهترین حالت برای چیدمان مبلمان و وسایل، به صورت گروهی و در وسط خانه با فاصله از دیوار است.

4. قراردادن یادگاری ها و اشیاء موروثی در دکوراسیون
بدون توجه به اینکه آنها را دوست دارید یا خیر تنها به دلیل اینکه پدربزرگ یا مادربزرگ شما از مبلی خوششان می آمده و آن را به شما هدیه داده اند یا به سبک خاصی علاقه داشته اند دلیل نمی شود که شما نیز آنها را برای دکوراسیون خانه خود انتخاب واستفاده کنید. تعصب بیش از حد به آداب و سنن خانوادگی در دکوراسیون درست نیست. شما باید ببینید خودتان از چه سبک و وسایلی خوشتان می آید.

5. قرار دادن کوسن های دکوراتیو در همه جای دکوراسیون
شما می توانید کوسن هایی در اندازه، شکل، رنگ و بافت متنوع خریداری کنید و در دکوراسیون خانه جای دهید. کوسن ها جزء لوازم جانبی بسیار محبوب و مفیدی هستند که می توان با کمک آ نها رنگ و جذابیت را وارد دکوراسیون ساخت. اما فراموش نکنید که کوسن ها نباید صرفا دکوری باشند بلکه علاوه بر آن باید جنبه کاربردی نیز داشته باشند.

6. استفاده از لباس مبل بدون توجه به تناسب آن با دکوراسیون
استفاده از لباس برای مبل ها برای جلوگیری از کثیف شدن و آسیب دیدن پارچه رومبلی و مبل ها در اثر استفاده زیاد ایده بسیار عالی و خوبی است. اما انتخاب پارچه ای که قرار است لباس مبل های شما شود نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. شما باید پارچه ای را برای لباس مبل ها استفاده کنید که با رنگ پارچه های رومبلی و دکوراسیون فضا همخوانی و تناسب داشته باشد. بدترین گزینه برای پارچه لباس مبل ها پارچه وینیل با رنگ روشن است.

7.نصب تمامی تابلوها، قا بها و آیینه ها در ارتفاعی یکسان
زاویه دید افراد با قدهای متفاوت و همچنین بسته به اینکه ایستاده باشند یا نشسته با یکدیگر تفاوت دارد. بنابراین باید تنوع ارتفاع نصب تابلوها و آینه ها را در دکوراسیون رعایت کرد و حداکثر زوایای دید افراد را در حالات مختلف مورد توجه قرار داد.

8. انتخاب صندلی های غذاخوری ناراحت اما زیبا!
فضای غذاخوری جایی است که باید شما و میهمانانتان از دور هم بودن و صرف غذا درحالتی راحت لذت ببرید. انتخابی احساسی و توجه افراطی به زیبایی صندلی ها، طوری که راحت بودن و استاندارد بودن ساخت آن ها از نظر دور بماند اشتباه بزرگی است. در این مورد باید حتی بیشتر از زیبایی به راحت بودن صندلی ها توجه کنید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای