دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با نکات مهم برای انتخاب کاشی حمام و سرویس بهداشتی

logo
Sakhtemoon
آشنایی با نکات مهم برای انتخاب کاشی حمام و سرویس بهداشتی

کاشی از متریال های پر مصرف در دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی است که می توان از آن در سقف، کف و دیوار های حمام و سرویس بهداشتی استفاده کرد.


کاشی ها یکی از کاربردی ترین و رایج ترین متریال ها در دکوراسیون و ساختار سرویس های بهداشتی و حمام به شمار می روند. از کاشی برای پوشش دیوار های حمام و سرویس بهداشتی استفاده می شود و نقش زیادی در نما دهی فضا های بیان شده دارد. علاوه بر این، از کاشی های سبک موزاییکی برای کف و حتی سقف این دو فضا نیز استفاده می شود و نما های زیبا و منحصر به فردی به وجود می آورند. سطح این محصول کمترین میزان نفوذ را دارد و از این رو تمیز سازی آن آسان است و سطح پاکیزگی فضا را بالا می برد. اما در هنگام خرید کاشی برای سرویس بهداشتی و حمام باید به چه نکاتی  توجه داشت؟ انتخاب کاشی نیازمند توجه به موارد متعددی است که در این مقاله وبسایت ساختمون می توانید آن ها را مشاهده کنید.

6039

کاشی دیوار و یا کف

کاشی های قابل استفاده برای دیوار سرویس بهداشتی با کاشی های کف تفاوت دارند و نباید برای کف از نمونه های مخصوص دیوار استفاده کرد. کاشی های کف دارای مقاومت بالا تری هستند و لغزندگی کمتری نسبت به نمونه دیواری دارند. بنابراین در هنگام انتخاب و خریداری کاشی، نمونه متناسب را بر اساس موقعیت اجرا خریداری و انتخاب کنید.

کاشی هایی با رنگ مناسب را انتخاب کنید

از آنجایی که کاشی های حمام و سرویس بهداشتی از مواردی نیستند که بتوان آن ها را در بازه های زمانی کوتاه مدت عوض کرد، انتخاب طرح و رنگ مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد. در انتخاب رنگ باید علاوه بر سلیقه شخصی به مواردی مانند تناسب با سبک دکوراسیون داخلی حمام و سرویس بهداشتی، ابعاد فضا و در نهایت تناسب با دیگر المان های اصلی موجود در فضا نیز دقت کرد.

با توجه به اصلی عمومی در زمینه رنگ این محصول، از رنگ های سرد برای فضای حمام استفاده نمی شود و از رنگ های خنثی و گرم برای این نواحی استفاده می شود. سبک های اجرایی مختلفی در زمینه بکارگیری ابعاد و یا رنگ های متناسب کاشی در کنار هم وجود دارد که تاثیر زیادی بر روی نمای نهایی دارد و خلاقیت نصاب را نیز به چالش می کشد.

مورد بعدی، طرح های روی این محصول است. بهتر است برای فضا های کوچک تا حد ممکن از نمونه های ساده و بدون طرح و یا طرح های ساده و ملایم استفاده کنید. طرح های پر رنگ و یا با طرح نهایی واحد، در فضا های بزرگ به خوبی عمل می کنند و علاوه بر اینکه جلوه شان را به خوبی به نمایش می گذارند، فضا را خفه و تنگ نشان نمی دهند. توصیه می شود برای فضا های کوچک حمام و سرویس بهداشتی، تعداد رنگ های کاشی کف و حمام را به حداقل رسانده و از رنگ های المان های اصلی برای انتخاب رنگ محصول بیان شده الهام بگیرید.

6042

تناسب ابعاد کاشی با حجم موجود را در نظر داشته باشید

توصیه می شود برای فضا های بزرگتر از نمونه هایی با ابعاد بزرگتر استفاده کنید و برای محیط های کوچک، نمونه های کوچک تر و نزدیک به موزاییک را مورد استفاده قرار دهید. این انتخاب باعث می شود ابعاد و حجم محیط را از نظر بصری به تعادل برساند. در صورت استفاده از کاشی های بزرگتر، نیاز به اتصالات قوی تری برای سطح دیوار است که این امر، نیازمند استخدام نصاب های حرفه ای و زیرسازی های لازم است.

اصولی و حرفه ای خرید کنید

کاشی ها دارای دسته بندی ها و طبقه بندی های مختلفی از لحاظ میزان مات بودن، کیفیت رنگ، درجه بندی معیار سایش، میزان لیز بودن، میزان جذب آب و در نهایت درجه مقاومت در برابر شرایط محیطی می باشند. هر کدام از این معیار ها دارای درجه بندی خاص خود هستند و باید در هنگام خرید در مورد آن ها دقت کرده و بر اساس آن ها انتخاب خود را انجام دهید.
مورد دیگر، سطح زیرین کاشی ها است. سطح زیرین این محصول باید تا حد ممکن بیشترین تماس را با سطح اجرا پیدا کند تا در نهایت نتیجه ای با کیفیت و طول عمر بالایی داشته باشد. از انتخاب نمونه هایی با سطح زیرین غیر هموار و غیر استاندارد خودداری کنید و نمونه هایی را انتخاب کنید که این ویژگی در آن ها رعایت شده باشد.

6041

نصب اصولی کاشی را فراموش نکنید!

این متریال به عنوان مانعی بین آب و رطوبت موجود و فضای داخلی حمام و دستشویی می باشد و باید مانند عایق رطوبتی عمل نماسد. از این رو استخدام افراد حرفه ای و با تجربه و رعایت زیرسازی های لازم برای اجرای کاشی اهمیت زیادی دارد.

به کیفیت اجرا و جزئیات توجه کنید

در مورد فضا هایی مانند حمام و سرویس بهداشتی، به علت کاربرد روزمره و تعویض کم کاشی ها، بهتر است اجرای آن ها با رعایت جزئیات و به بهترین نحو صورت بگیرد. در مورد گوشه های این فضا ها و مناطق منحنی دیوار، دیواره های اتاق دوش، بدنه وان و موارد دیگر، از نمونه هایی با ابعاد کوچک استفاده کنید. این کاشی های مربعی و موزاییکی می توانند به خوبی این سطوح را بپوشانند و نمای نهایی را زیبا تر و حرفه ای تر نشان می دهند.

درزگیری تمیز و حرفه ای در مورد کاشی ها اهمیت زیادی دارد. یک درزگیری اصولی باید بتواند به خوبی فضای خالی بین کاشی ها را بپوشاند و در عین حال، سطح روی آن را اشغال نکند. درزگیری و بند کشی ها باید دارای ضخامت یکسان و به صورت خطوط صاف و یکنواخت باشند تا از نظر بصری، نمایی زیبا برای سرویس بهداشتی ایجاد کنند. اگر حمام و یا سرویس بهداشتی شما دارای لبه هایی در ساختار خود است، از کاشی هایی استفاده کنید که لبه گرد دارند و مختص این بخش ها طراحی و ارائه شده اند.

6040

در انتخاب کاشی جسارت به خرج دهید

امروزه کاشی های مختلفی با فرم های ظاهری بسیار متنوع و از متریال های گوناگونی مانند شیشه، فلزات ضد زنگ و همچنین با لعاب های مختلفی ارائه شده اند. این کاشی ها به سرویس بهداشتی شما نمایی منحصر به فرد و خاص می دهند، پس با توجه به سبک دکوراسیون و تناسب با سایر موارد موجود، با ارائه دهندگان این محصول مشورت کرده و نمونه ای متفاوت و متناسب با شرایط این فضا ها را انتخاب کنید. توصیه می شود این کاشی های خاص را در ابعاد کوچک و در ناحیه ای با بیشترین دید و تمرکز بصری پیاده سازی کرده و از نتیجه نهایی کار لذت ببرید.

اگر قصد خرید مصالح ساختمانی با کیفیت و با قیمت مناسب از قبیل ساندویچ پنل ها، سازه ال اس اف، کفپوش های مختلف، شومینه ها و موارد دیگر را دارید با مراجعه به وبسایت ساختمون می توانید عرضه کنندگان این محصولات را به خوبی بشناسید و بهترین انتخاب را داشته باشید. وبسایت ساختمون با رصد کردن مستمر بازار و بررسی نیاز های مشتریان باالقوه در این زمینه، معتبر ترین مراکز عرضه کننده فعال را معرفی می نماید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای