دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

لوستر سقفی کریستال یا لوستر مدرن پذیرایی | انتخاب مناسبترین سبک و مدل لوستر

logo
Sakhtemoon
لوستر سقفی کریستال یا لوستر مدرن پذیرایی | انتخاب مناسبترین سبک و مدل لوستر

لوستر سقی کریستال یا لوستر مدرن پذیرایی، کدامیک انتخاب مناسبی برای جلوه بیشتر دکوراسیون داخلی است؟ لوستر چوبی به عنوان لوستر آشپزخانه انتخاب درستی است؟


انتخاب لوستر پذیرایی یا لوستر آشپزخانه در میان تنوع بسیار لوسترهای کریستالی و لوسترهای مدرن کار آسانی نیست. لوستر یکی از المان های مهم در دکوراسیون های داخلی و نور پردازی می باشد. نور پردازی می تواند به دکوراسیون داخلی ظرافت و زیبایی خاصی ببخشد. همچنین نور پردازی توسط وسایل مختلف و به شکل های مختلفی انجام می شود، یکی از انواع تجهیزات و ادوات نورپردازی داخلی ساختمان، لوسترها می باشند. لوسترها نوعی نورپردازی سقفی هستند که از گذشته تا به امروز مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این مقاله ساختمون قصد داریم در ارتباط با لوسترها به ویژه لوسترهای خطی صحبت کنیم.

4303

شایان ذکر است که لوسترها به دلیل داشتن ظاهری زیبا، علاوه بر نورپردازی، به چشم نوازی دکوراسیون داخلی شما کمک می کنند. لوسترها دارای رنگ ها و مدل های متنوع هستند که این امکان را به شما می دهند تا به راحتی بتوانید متناسب با دکوراسیون داخلی لوستر ایده آل خود را انتخاب و خریداری فرمایید. در گذشته استفاده از لوستر محدود به چند فضای خاص از قبیل پذیرایی ها، سالن های بزرگ و غیره بوده است، اما امروزه استفاده از لوستر محدود به فضای خاصی نبوده و می توان در قسمت های مختلف ساختمان از جمله لابی ساختمان، سقف کاذب راهروها و به عنوان آویز از میان پله گرد ... از این وسیله استفاده نمود. لوستر از متریال های مختلفی از قبیل شیشه، فلز، چوب و موارد مشابه دیگر یا به صورت ترکیبی از این متریال‌ها ساخته می شود. همانطور که قبلا بیان کردیم لوستر شامل مدل های مختلفی مانند مدل های شاخه ای، لوسترهای خطی مدرن، سقفی ها و مدل های دیگر می باشند. لوستر خطی مدرن، مستطیل شکل بوده و معمولا به صورت خطی صاف طراحی می شو این سبک طراحی موجب می گردد این نوع لوستر در مقایسه با مدل‌های دیگر بسیار منعطف بوده و به راحتی با فضا منطبق شود. نوع خطی این محصول را در هر فضایی می توان نصب کرد و برای نصب آن هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد به طور مثال از لوستر های خطی می توان در بالکن ها، سرویس های بهداشتی، اتاق خواب، آشپزخانه و فضاهای دیگر نیز استفاده کرد. لوسترهای خطی از لحاظ ظاهری ساده و شیک بوده و در صورت نصب در هر فضایی جلوه ای خاص به آن می دهند.

نکات مهم در انتخاب لوستر در دکوراسیون داخلی

برای انتخاب لوستر در دکوراسیون داخلی لازم است نکاتی را لحاظ کنیم تا لوستر علاوه بر نورپردازی، بتواند نقش خود را به عنوان عنصری دکوراتیو در دکواسیون داخلی دارا باشد.


متناسب بودن لوستر با فضا

یکی از نکاتی که در هنگام انتخاب محصول مذکور باید مورد توجه قرار گیرد، تناسب طرح و مدل لوستر با فضای مورد نظرتان است. در صورتی که محدودیت فضا دارید، بهتر است لوسترهایی را انتخاب نمایید که کوچک هستند و تعداد لامپ های کمی دارند. به علاوه به خاطر داشته باشید، لوستر کریستالی در این مورد انتخاب مناسبی است و به علت انعکاس نور، فضا را تا حدی بزرگتر نشان خواهد داد. در هر صورت پیش از انتخاب لوستر به ابعاد فضایی که قصد نصب لوستر را دارید توجه کنید. همچنین اگر فضای مورد نظر شما بزرگ است، بهتر است لوسترهایی که بزرگ هستند و دارای شاخه های متعدد و لامپ های بیشتری هستند را انتخاب نمایید مانند لوسترهای سقفی کریستال که غالبا جز دسته لاکچری لوسترهای پذیرایی هستند. زیرا انتخاب یک لوستر کوچک و مینیمال، زیبایی و تناسب بصری فضای موردنظر شما را تامین نخواهد کرد. در صورتی که نوع لوستر و فضایی که لوستر در آن نصب می‌شود متناسب نباشد، تناسب و چشم نوازی عناصر موجود در آن فضا برقرار نخواهد شد و به صورت چشم گیری از زیبایی دکوراسیون داخلی کاسته خواهد شد.


انتخاب رنگ لوستر متناسب با دکوراسیون داخلی

رنگ لوستر بهتر است به گونه ای انتخاب شود که با نمای خانه مطابقت داشته باشد. در واقع می توان رنگ لوستر را متناسب با طیف رنگی وسایل خانه و پرده ها ( پرده زبرا و پرده پارچه ای و ...) انتخاب کرد. همواره این نکته را مدنظر داشته باشید که اگر لوسترهایتان را با فاصله زمانی کوتاه مدت تعویض نمی کنید، رنگ آن را به گونه ای انتخاب نمایید که بعد از گذشت زمان، لوسترهای شما همان زیبایی اولیه را داشته باشند. در این حالت توصیه ما استفاده از رنگ‌های خنثی و پرهیز از انتخاب رنگ‌های شاد و شارپ است.

لوستر کریستال  یا لوستر چوبی کدامیک انتخاب مناسبتری است؟

یکی دیگر از مواردی که در انتخاب این محصول باید به آن توجه گردد، نوع سبک فضای کار و یا منزل شماست. اگر سبک دکوراسیون منزل شما سنتی است، می توانید مدل هایی که متناسب با دکوراسیون سنتی هستند را انتخاب کنید و از انتخاب سبک‌های مدرن و مینیمال دوری کنید. به طور مثال می توان مدل هایی که در آن ها متریال های نقره، برنج و برنز به کار رفته است، انتخاب کرد. انتخاب این سبک حال و هوای چیدمان سنتی منزل شما را بسیار خاص و جذاب جلوه خواهد داد. همچنین اگر سبک منزل شما مدرن و مینیمال می باشد، می توانید از لوسترهایی مانند لوسترهای خطی مدرن ، لوسترهای ساده لوستر چوبی  و لوستر مدرن پذیرایی استفاده کنید. این نوع لوسترها در عین سادگی حالت مدرن بودن خانه شما را به خوبی نمایان می‌کنند. در صورتی که سبک منزل شما سلطنتی باشد، توصیه ما استفاده از لوستر کریستالی است. به این دلیل که این نوع لوستر به دلیل انعکاس نور از درون کریستال، بسیار لاچکری بوده و نمای منزل شما را چندین برابر می کند.

4301

محل نصب و میزان نوردهی از موارد اصولی در انتخاب لوسترها هستند. محل نامناسب نصب لوسترها میتواند منجر به کاهش نوردهی گردد و همین امر بر کاهش زیبایی و جلوه دکوراسیون داخلی، تاثیر گذار خواهد بود. پس بهتر است در زمان نصب لوستر، به مکان نصب و متناسب بودن لوستر با فضای نصب، دقت گردد تا هم زیبایی و هم نور دهی فضا به خوبی تامین گردد.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای