دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

پنجره مجازی پدیده ای خاص برای فضا های بدون پنجره

logo
Sakhtemoon
پنجره مجازی پدیده ای خاص برای فضا های بدون پنجره

پنجره مجازی تکنولوژی جدیدی در صنعت دکوراسیون داخلی می باشد که علاوه بر زیبا سازی فضا برای ساختمان هایی که هیچ پنجره ای ندارند بسیار مناسب است.


معماری های خانه های امروزی بنا به محدودیت های فضا و مساحت، خانه هایی را در بر می گیرد که اتاق هایی دارند که در آن ها پنجره ای (پنجره دو جداره upvc) وجود ندارد. این عدم وجود پنجره، فضایی فاقد نور طبیعی و گاها با مشکل کمبود نور به وجود می آورد. این فضای بدون دسترسی به بیرون، به مرور زمان خسته کننده، کسالت آور و بدون شور و نشاط خواهد بود. نداشتن نمایی به بیرون و احساس در قفس بودن، حس ناخوشایندی است که در صورت حضور در این اتاق ها احساس می کنید. خوشبختانه صنعت دکوراسیون داخلی راه حلی زیبا و منحصر به فرد برای این معضل را تحت نام پنجره مجازی ارائه داده است که در این مقاله وبسایت ساختمون به این ایده جذاب وموضوعات پیرامون آن می پردازیم. پنجره مجازی و یا لایت باکس، تکنولوژی جذابی است که بر روی سطح دیوار نصب می شود و نمایی مانند پنجره دارد. تکنولوژی بیان شده می تواند نما های زیبایی از طبیعت را مانند یک پنجره عادی به نمایش بگذارد. این محصول به سبب شباهتی که به پنجره دارد، از لحاظ بصری نیز، فضایی دلباز تر را القا می کند.

5605

پنجره مجازی قابل نصب در فضا های مختلف

این تکنولوژی جالب و منحصر به فرد را می توان در فضا های مختلفی مانند اتاق خواب، نشیمن و یا پذیرایی، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام به کار برد. همچنین برای فضای داخلی مکان های عمومی مانند بیمارستان ها، شرکت ها، مطب ها و اتاق های انتظار، گزینه ای مناسب و قابل اجرا می باشد. این واحد زیبا و جذاب نیاز به هیچ گونه زیر سازی و تغییر در فضا ندارد و می توان مانند یک منبع نور مستقل، آن را بر روی دیوار نصب کرد و به برق شهری متصل نمود.

پنجره مجازی از چه اجزایی تشکیل می شود؟

ساختار این محصول متشکل از سه تقسیم بندی عمده است که قاب و باکس اصلی، فریم اصلی و تایل صفحه نمایش را در بر می گیرد. محصول ذکر شده در بخش تایل نمایش دارای دو لایه پلکسی می باشد که تصویر در بین آن ها قرار می گیرد. این تصویر از طریق بخش باکس نورپردازی و ال ای دی های موجود در آن روشن می شود. این نور نمایی مشابه تابش نور از بیرون یک پنجره واقعی را ایجاد می کند. بخش فریم مانند پنجره مجازی به آن نمایی مشابه به پنجره های واقعی می دهد و در نهایت، دکوراسیونی ایجاد می کند که گویی یک پنجره واقعی در آن قرار دارد.

5606

تنوع بالای انتخاب تصویر برای پنجره مجازی

تصاویر مصنوعی به کار رفته در این محصول دارای کیفیت بسیار بالایی می باشند و طرح هایی سه بعدی و حتی متحرک دارند که با حرکت فرد در داخل اتاق، حس طبیعی بودن آن را افزایش می دهند. این تصاویر بسیار زیبا و متنوع حس خوشایندی هنگام حضور در اتاق را برای افراد به وجود می آورند. همچنین نمونه هایی از این محصول وجود دارند که دارای ویژگی پخش آوای متناسب و یا موسیقی دلخواه نیز هستند. با توجه به امکان انتخاب و یا ارائه عکس توسط مشتری، می توان گفت این محصول بیشترین حد شخصی سازی را برای مشتری فراهم می کند و می توان بیشترین میزان سلیقه شخصی را در آن دخالت داد. همچنین می توان به راحتی و پس از گذشت زمان دلخواهی، این تصاویر بکار رفته در پنجره مجازی را عوض کرد. با توجه به این موضوع، کیفیت نمای نهایی و زیبایی این محصول ارتباط مستقیمی با کیفیت تصویر استفاده شده در آن دارد که هر چه کیفیت بیشتر باشد، نمایی طبیعی تر ایجاد می کند.

در کنار این تنوع و امکان سفارش طرح دلخواه، می توانید برای طبیعی تر به نظر رسیدن نما و حالت این محصول، با آن به عنوان یک پنجره طبیعی برخورد کنید و در بالای آن پرده (پرده زبرا، پرده کرکره) نصب کنید و یا اینکه آن را در فرورفتگی های سطح دیوار و متناسب با اندازه فرورفتگی، بکار ببرید.

5607

نکاتی در مورد پنجره مجازی

این محصول می تواند به صورت یک واحد و یا چند بخش و قاب کنار هم طراحی شود که در نهایت، نمای واحدی را در کنار هم تشکیل می دهد. حجم نور تولید شده توسط پنجره مجازی سبب می شود نورپردازی داخل اتاق و فضای مورد نظر از حالت تک منبعی خارج شود. این عنصر از لحاظ بصری نیز تاثیر زیادی در زیبا سازی فضا و سطح دیوار مورد نظر دارد.

نکته مثبت ذکر شده در مورد این محصول جذاب، طرح های بسیار متنوع آن است. این طرح ها می تواند نمایی از طبیعت بکر، جنگل، شیشه نیمه مات و حتی نمایی به یک آکواریوم را به نمایش بگذارند. این تنوع دامنه انتخاب را برای افرادی که قصد خریداری پنجره مجازی را دارند بالا می برد که نکته مهم در این زمینه، انتخاب طرحی می باشد که متناسب با تم فضای موجود، کاربری آن قسمت از فضای مورد نظر و در نهایت دکوراسیون داخلی خانه است. این تناسب در مورد به کارگیری پنجره مجازی در دکوراسیون داخلی فضا های عمومی اهمیت بیشتری پیدا می کند.

فریم های به کار رفته در ساختار پنجره مجازی که به عنوان قاب پنجره به نظر می رسند نیز تنوع قابل قبولی دارند و از این رو برای هر نوع دکوراسیونی می توان نمونه متناسبی را مورد استفاده قرار داد. در نهایت ویژگی مثبت دیگر این محصول، قابلیت شست و شوی آن است که این تکنولوژی را برای استفاده در فضا های عمومی و حتی خانه ها مناسب می کند.

5608
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای