دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

نکات مهم و کلیدی در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب کودک

logo
Sakhtemoon
نکات مهم و کلیدی در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب کودک

دکوراسیون داخلی اتاق خواب کودکان همچون سایر قسمت های منزل دارای اهمیت بالایی است و به همین علت برای چیدمان آن باید نکات و ویژگی های خاصی را رعایت نمود.


هر اندازه که در طراحی دکوراسیون داخلی وسواس دارید آن را چند برابر کنید و برای طراحی اتاق خواب کودک تان به کار ببرید. فضای داخلی اتاق روی روحیه کودک شما تاثیر زیادی خواهد داشت و با توجه به این موضوع که آن جا محلی امن برای فرزند شماست بایستی حتما به همه نکات به طور هم زمان توجه کنید تا بتوانید آرامش را برای او فراهم آورید. اگر چه مهم ترین نکته در طراحی اتاق خواب کودکان سلیقه و نظر آن هاست اما رعایت برخی موارد ضروری است که بایستی برای همه کودکان به آن توجه کرد. در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی این موارد پرداخته ایم.

6277

رنگ در طراحی داخلی اتاق کودک

نقش رنگ ها در طراحی دکوراسیون داخلی همیشه زیاد است. انتخاب درست رنگ ها و به کار بردن آن ها در جای درست و اصلی خودشان دکوراسیون داخلی را از این رو به آن رو می کند. رنگ ها همین طور نقش زیادی را در طراحی دکوراسیون اتاق کودکان ایفا می کنند. اولین نکته این است که هرگز سراغ رنگ های خنثی و سرد نروید. تا جایی که می توانید رنگ های گرم و شاد را به کار ببرید. استفاده از هر تعداد رنگی که مد نظرتان است در اتاق کودک دلبندتان بلا مانع است. البته نه این که اتاق را شبیه جعبه مداد رنگی کنید! ولی استفاده از چند رنگ مختلف شاد که کنار هم هارمونی زیبایی را ایجاد کرده اند نه تنها اشکالی ندارد بلکه کودکان را به یاد فضاهای مختص خودشان نظیر شهر بازی ها می اندازد.

نورپردازی اتاق کودک

نور مناسب یکی دیگر از المان های مورد توجه در دکوراسیون داخلی اتاق کودکان است. این نیاز بسته به سن و سال کودکان تعریف می شود. نورپردازی که برای نوزادان در نظر گرفته می شود مسلما با نورپردازی اتاق نوجوانان متفاوت است. برای این منظور حتما به سراغ استاندارد ها بروید و از کارشناسان نظر سنجی کنید. استفاده از ابزار نورپردازی که قابلیت تنظیم دارد می تواند به شما برای سال های مختلف رشد کودک کمک کند. استفاده از نور های رنگی و شاد را هم برای اتاق خردسالان فراموش نکنید.

6278

نقش کمد در دکوراسیون داخلی اتاق کودک

کمد ها در هر جایی که باشند نظم را با خود می آورند. کمد اتاق کودک را حتما هماهنگ با تخت خوابی که برای او در نظر گرفته اید انتخاب کنید تا زیبایی دکوراسیون داخلی اتاق بر هم نخورد. کمد وسیله ای است که هم به کمک آن اوضاع اتاق را سر و سامان می دهیم و از فضا استفاده بهینه می کنیم و هم این که به فرزندمان نظم را آموزش می دهیم. کمد را طوری انتخاب کنید که به راحتی توسط کودک قابل استفاده بشد. مثلا انتخاب یک کمد دیواری که ارتفاع بلندی دارد و اصلا کودک نمی تواند بدون کمک شما از آن استفاده کند کار درستی نیست. این وسایل برای کودک خطری ندارد پس لزومی نیست که آن ها را طوری انتخاب کنیم که فقط خودمان بتوانیم از آن ها استفاده کنیم. حتما در انتخاب کمد اتاق کودک نظر او را هم بپرسید و کمد های رنگی را انتخاب کنید.

استفاده از تصاویر و پوستر های مورد علاقه کودک در طراحی داخلی

همه کودکان علایق خاص خودشان را دارند. از شخصیت های کارتونی گرفته تا قهرمانان ورزشی حتما برای تزیین اتاق کودکان از پوستر ها و عکس هایی با این مضمون استفاده کنید. حتی می توان این عکس ها را هم متناسب با تم اتاق کودک (ورزشی، عروسکی و...) انتخاب کرد.

6279

نقش مبلمان در طراحی داخلی اتاق کودک

پیش از آن که تصمیم به خرید مبلمان بگیرید حتما در این زمینه مطالعه داشته باشید و مبلی را انتخاب کنید که برای وضعیت جسمانی کودکان مناسب باشد. کودکان در سن رشد قرار دارند و استفاده از هر وسیله غیر استاندارد اثرات مخربی بر سلامتی آن ها خواهد گذاشت. مبلمان را هم در اندازه مناسب و هماهنگ با ابعاد وسایل کودکانه انتخاب کنید و باز هم معجزه رنگ ها و پارچه های طرح دار و زیبا را در خاطر داشته باشید. از قرار دادن میز های شیشه ای که ممکن است خطر آفرین باشند پرهیز کنید.

انتخاب فرش مناسب برای دکوراسیون داخلی اتاق کودک

حتما شما هم فرش های عروسکی موجود در بازار را دیده اید و به عنوان یک گزینه برای اتاق کودک تان به آن اندیشیده اید. خوشبختانه این فرش ها در طرح های مختلف وجود دارد که حتما می تواند سلیقه کودک شما را هم برآورده کند. فقط در این بین هماهنگی که فرش باید با سایر وسایل درون دکوراسیون داخلی نظیر مبلمان، لوستر یا روتختی داشته باشد را هم در نظر بگیرید.

6280

قفسه های رنگی

کاربرد قفسه های رنگی خیلی زیاد است. برای کودکان در هر سنی که باشند می توان از این قفسه ها انتخاب کرد. مثلا در سنین کودکی می توانید از این قفسه های رنگی که زیبایی دکوراسیون داخلی اتاق را چندین برابر می کنند برای قرار دادن عروسک و اسباب بازی استفاده کنید. در سنین بزرگ تر آن ها را به محلی برای قرار دادن کتاب ها اختصاص دهید. این قفسه ها نیز از دیگر وسایلی هستند که به اتاق نظم می بخشند.

وبسایت ساختمون علاوه بر ارایه مطالب مفید ساختمانی در مورد خرید مصالح مختلف از قبیل انواع پرده ها (پرده کرکره، پرده زبرا)، نمونه های مختلف سقف کاذب، شومینه ها، ساندویچ پنل ها و کاربرد های آن ها، وب سایتی قابل اطمینان در زمینه سبک های مختلف طراحی دکوراسیون داخلی نیز می باشد. شما می توانید از مطالب مفید ارایه شده در زمینه تغییرات دکوراسیون، رنگ شناسی، سبک های مختلف چیدمان وسایل از آن بهره گرفته و وقت کمتری را به جست و جو در این زمینه ها اختصاص دهید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای