دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

سبک مید سنچری ایده ای خاص و بی نظیر برای دکوراسیون داخلی شما

logo
Sakhtemoon
سبک مید سنچری ایده ای خاص و بی نظیر برای دکوراسیون داخلی شما

دکوراسیون داخلی سبک های گوناگونی دارد که سبک مید سنچری (قرون وسطی) یکی از انواع آن هاست. این سبک در عین سادگی دارای زیبای خاص و چشم گیری نیز می باشد.


اگر طرفدار ایده های خاص و طراحی های قابل توجه باشید مسلما پیوسته به دنبال ایجاد تغییرات اساسی در دکوراسیون داخلی منزل خود خواهید بود. و برای این کار نیاز است که سبک های مختلف دکوراسیون داخلی را بشناسید و در شرایط مناسب آن ها را پیاده کنید. یکی از سبک های طراحی دکوراسیون داخلی سبک مید سنچری است که در زبان فارسی آن را به نام سبک قرون وسطایی می شناسیم. در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی این سبک و ویژگی های آن پرداخته ایم.

سبک مید سنچری چیست؟

این شیوه با استفاده از خطوط منحنی و ایجاد اشکال ساده سعی در ایجاد محیطی دور از هرج و مرج و پیچیدگی دارد. در این سبک دکوراسیون داخلی هم تاکیدمان بر عملکرد وسایل خواهد بود. در طراحی قرون وسطایی بر ترکیب فضای داخل و خارج توجه خاص می شود به همین دلیل معمولا پنجره های بزرگ و پاسیو ها جایگاه ویژه ای در این سبک دارند و از آن ها استفاده زیادی می شود. در طراحی دکوراسیون داخلی به شیوه مید سنچری به دنبال سادگی هستیم اما این سادگی به این معنی نیست که فضایی کسل کننده و تکراری ایجاد کنیم. به طور مثال خبری از زرق و برق و اشیای پیچیده نیست بلکه از ویژگی های خطوط صاف و منحنی استفاده می کنیم. حتی مبلمان خانه هم ساده انتخاب می شود و اگر بتوانید از مبلمانی که چند منطوره هستند استفاده کنید خیلی بهتر است. اشکال هندسی ساده در سبک مید سنچری استفاده زیادی خواهند داشت.

7085

متریال مورد استفاده برای ساخت وسایل در دکوراسیون داخلی به سبک مید سنچری

متریال های طبیعی نظیر چوب، سنگ، چرم و ... برای ساخت وسایل مناسب ترین متریال در این نوع طراحی هستند. فراموش نکنید ارتباط ما با طبیعت باید مستقیم باشد و از تاثیر گذاری طبیعت بر فضای دکوراسیون داخلی خانه استفاده کنیم.

رنگ ها در دکوراسیون داخلی به سبک مید سنچری

رنگ های پررنگ و زنده نظیر آبی و قرمز پررنگ جز رنگ های پر طرفدار و اساسی در این سب دکوراسیون داخلی به حساب می آیند. می توانید با ترکیب این رنگ ها کنار یکدیگر و رنگ های گرم جلوه های زیبایی ایجاد کنید که توجه هر بیننده ای را به خود جلب خواهد کرد.

نور پردازی در سبک مید سنچری چگونه است؟

برای نورپردازی باید از لوستر هایی استفاده کنید که با ایده از اشکال هندسی ساده و خطوط مستقیم ساخته شده اند. آباژور های ایستاده هم در طراحی دکوراسیون داخلی به شیوه مید سنچری کاربرد زیادی دارند و باعث می شوند فضا هنری به نظر برسد. لامپ های مورد استفاده هم بهتر است حباب های ساده باشد تا قانون سادگی کماکان حفظ شود.

7088

سبک مید سنچری برای دکوراسیون داخلی اتاق خواب

سرویس خواب چوبی بهترین انتخاب برای دکوراسیون داخلی اتاق خوابی است که می خواهیم به سبک مید سنچری طراحی شود. در کنار تخت خواب چوبی که به رنگ قهوه ای تیره می باشد می توانید کتاب خانه و میز های کوچک چوبی قرار دهید. برای ملحفه ها و پرده ها پیشنهاد می شود به سراغ پارچه های سفید ساده بروید که در کنار چوب های قهوه ای با نمای زیبایی به وجود می آورند.

سبک مید سنچری در طراحی داخلی آشپزخانه

گفتیم که در این سبک به دنبال استفاده از متریال طبیعی هستیم. پس کابینت های چوبی بهترین انتخاب شما خواهند بود. حتی برای سنگ روی کابینت هم بهتر است به سراغ سنگ های طبیعی بروید. استفاده از ظروف قدیمی و یا صنایع دستی می تواند تاکیدی بر سادگی و ابزار و وسایل آن دوره باشد علاوه بر این که زیبایی خاص خودشان را هم خواهند داشت. یک میز با صندلی های چوبی و قدیمی که به سبک کلاسیک ساخته شده اند ایده آل ترین میز ناهارخوری خواهد بود که در دکوراسیون داخلی به سبک مید سنچری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

7086

سبک مید سنچری در دکوراسیون داخلی اتاق مهمان

برای اتاق مهمان همیشه به دنبال تزیینات هستیم. اشیای قدیمی و مجسمه ای که به شکل انسان های قدیمی ساخته شده اند می توانند به کارتان بیایند. ظرف های قدیمی در هر خانه ای پیدا می شود. پس بهتر است به جای این که در انبار خانه تان پنهان شان کنید روی یک میز مناسب بچینید شان و اتاق مهمان را زیباتر کنید. فراموش نکنید در این سبک طراحی دکوراسیون داخلی هم کاغذ دیواری ها پر کاربرد و البته مهم هستند. کاغذ دیواری هایی دارای طرح های کلاسیک و قدیمی جز عناصر تاثیر گذار بر فضا هستند که باید در جای مناسب از آن ها استفاده کنید. اگر در اتاق مهمان پنجره دارید حتما پنجره را با پرده های توری و روشن بپوشانید تا نور به راحتی به داخل تابیده شود و فضایی روشن و پر نور ایجاد کند.

سبک مید سنچری در طراحی داخلی سرویس بهداشتی

کاشی ها مهم ترین المان های سرویس بهداشتی بوده که بسیار نمایان و در نمای کلی تاثیر گذار هستند. استفاده از سنگ های طبیعی به جای کاشی ها ایده مناسبی است تا باز هم تاکیدی باشد بر استفاده از متریال های طبیعی باشد. اشیا تزیینی و سبد های چوبی هم برای استفاده در دکوراسیون داخلی حمام به سبک مید سنچری به کارتان خواهد آمد.

7090

وبسایت ساختمون علاوه بر ارایه مطالب مفید ساختمانی در مورد خرید مصالح مختلف از قبیل انواع کفپوش ها (کفپوش اپوکسی، لمینت، پارکت، سرامیک و ...)، پرده های گوناگون، پارتیشن بندی های مختلف، شومینه های مدرن و فانتزی، سقف های کاذب کرکره های برقی و کاربرد های آن ها، وبسایتی قابل اطمینان در زمینه سبک های مختلف طراحی دکوراسیون داخلی است. شما می توانید از مطالب مفید ارایه شده در زمینه تغییرات دکوراسیون، رنگ شناسی، سبک های مختلف چیدمان وسایل از آن بهره گرفته و وقت کمتری را به جست و جو در این زمینه ها اختصاص دهید.

7089
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای