دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

بایدها و نبایدهای استفاده از دیوارکوب و قاب عکس در دکوراسیون داخلی

logo
Sakhtemoon
بایدها و نبایدهای استفاده از دیوارکوب و قاب عکس در دکوراسیون داخلی

قاب عکس و دیوارکوب عناصر بسیار مهمی در دکوراسیون ‌اند. اما خیلی‌ها نمی دانند که چطور از آن‌ها برای طراحی دکوراتیو استفاده کنند تا باعث زیباتر شدن محیط شود.


هرچه قدر هم که برای انتخاب مبلمان زیبا، ترکیب رنگی هارمونیک و سایر المان‌های شاخص و بزرگ طراحی داخلی وقت گذاشته باشیم، باز بدون قاب عکس، مجسمه‌ها و المان‌های ظریف و کوچک خانه‌ی ما بدون روح و خالی می‌نماید. در واقع، این قاب‌ عکس ها هستند که ردپای شیرین خاطرات، روزهای گذشته و آدم‌های محبوب را در زندگی ما حفظ می‌کنند. به علاوه، عکس‌هایی که بر دیوار خانه‌ی ما خودنمایی می‌کنند روحیه‌ی ما، سلایق ما و نگاهمان به جهان را بازنمایی می‌کنند. حتی شکل چیدمان عکس‌ها، الویت بندی آن‌ها، انتخاب قاب‌ها، و خلاصه هر نکته ریز و ظریف دیگری هم حرفهای بسیاری برای گفتن دارند. بنابراین، بهتر است فراموش نکنیم که چهاردیواری اختیاری ما باید رنگ و بوی زندگی‌مان و عزیزان‌مان را داشته باشد و هیچ چیز دیگری به اندازه عکس‌ها نمی‌تواند این‌ها را به روشنی بازتاب دهد. به همین دلیل، این‌بار می‌خواهیم در وب سایت ساختمون درباره‌ی دیوارکوب‌ها و قاب‌ عکس ها بنویسیم. با ما همراه شوید، حتما ایده‌های جذابی خواهید گرفت.

نکات ظریف و مهم در انتخاب دیوارکوب و قاب عکس

خیلی‌ها فکر می‌کنند انتخاب عکس یا چیدمان قاب‌ها کار بسیار سختی است. راستش ما خیلی موافق نیستیم. می‌تواند کار بسیاری آسانی باشد اگر نکات بسیار ریز، اما بااهمیت، رعایت شوند. به زبان دیگر، شما با قاب عکس می‌توانید زیبایی خیره‌کننده‌ای به فضا ببخشید، یا برعکس، اگر دقت و ذوق لازم را به خرج ندهید، با قاب‌ها می‌توانند دیوار را تبدیل به یک فاجعه‌ کنید.

چیدمان

هیچ متخصصی نگفته است که حتما باید چیدمان قاب‌ عکس ها مرتب و منظم باشند. شما می‌توانید هرطور که دلتان می‌خواهد قاب‌ها و دیوار کوب هایتان را بچینید. این «هر طور دلتان بخواهد» یعنی اینکه دست شما کاملا باز است: می‌توانید عکس ها‌ی رنگی و سیاه و سفید را در کنار هم قرار دهید، می‌توانید عکس طبیعت را کنار عکس انسان بگذارید، می‌توانید قاب‌هایی با اشکال و فرم‌های مختلف را کنار هم بچینید، حتی قاب‌های شما می‌توانند رنگ بندی‌های مختلفی داشته باشند. اما نکته‌ی بسیار مهم حفظ هارمونی است. هارمونی به معنای این نیست که حتما نظم دقیق رعایت شده باشد، هارمونی به معنای زیبایی بصری است، آلودگی بصری ایجاد نشود و چشم را نیازارد. اما باز این نکته حائز اهمیت است که سلایق بسیار متفاوتند، چیزی که به چشم من خیلی زیبا می‌آید به چشم شما ممکن است قشنگ نباشد. اما دانستن یکسری نکات عمومی رنگ‌شناسی، چیدمان و ترکیب بندی حتما کمک بسیار زیادی خواهد بود.​

برای ایده گرفتن، شاید بد نباشد چند مثالی از چیدمان های معمول که مورد پسند خیلی‌ها می‌تواند باشد، بیاوریم؛

-         قرار دادن عکس‌های کاملا شبیه هم از نظر رنگ و طراحی ایده‌ای جذاب می‌تواند باشد. معمولا این قاب‌ها را دوتایی، سه تایی یا چهارتایی می‌چینند. بیشتر از آن ممکن است خیلی شلوغ شود. حتی می‌توانید این عکس‌ها را به صورت ترکیب رنگ‌دار یا سیاه سفید استفاده کنید.
- قاب‌ها را کاملا شبیه هم انتخاب کنید، اما عکس داخل آن‌ها با هم متفاوت باشد. سعی کنید در این مدل، عکس‌ها بی‌ربط نباشند، مثلا همه‎ی آن‌ها طبیعت یا حیوانات باشند. بد نیست همه هم ترکیب رنگی شبیه هم داشته باشند.

3620

-         تنها یک قاب با یک تصویر شاخص را انتخاب کنید و بر دیوار بکوبید.

-         قاب‌هایی با اندازه‌ی یکسان و شبیه هم را طوری بچینید که مجموع آنها یک شکل هندسی منظم ایجاد کند، مثلا مربع یا مستطیل یا دایره، حتی در این شکل چیدمان بهتر است از قاب‌های کوچک استفاده کنید، قاب‌های بزرگ ممکن است نمای بدی داشته باشند و یا خیلی شلوغ به نظر برسند.

3619

-         ایده‌ی دیگر می‌تواند این باشد که قاب‌ها همه از یک جنس و رنگ باشند اما اندازه‌شان متفاوت باشد. خیلی زیبا می‌شود. این شکل چیدمان حتی با تعداد بسیار زیاد قاب هم قشنگ است.

باز تاکید می‌کنیم، هیچ محدودیتی برای چیدمان قاب‌ها وجود ندارد. ما فقط چند نمونه را برای ایده گرفتن ذکر کردیم وگرنه به اندازه تعداد آدم‌ها روش برای چیدن قاب وجود دارد!

3618

مکان

مساله‌ی مهم دیگر این است که قاب را کجا بزنیم. باز هیچ محدودیتی نیست. فقط چند اشاره‌ی کوتاه برای ایده گرفتن می‌آوریم:

-         حتما در پذیرایی و نشیمن قاب بزنید. روح می‌دهد به فضا. اتاق خواب‌ها هم قاب لازم دارند. عکسهای خصوصی‌ترتان را می‌توانید در اتاق خواب بیاویزید. یا هر تصویر دیگری، که دوست دارید شب موقع خواب جلوی جشمتان باشد، را در برابر محل خوابتان آویزان کنید. در اتاق کودکان هم از عکس‌های خوشحالِ متناسب با سلیقه‌ی کودکان استفاده کنید. حتی در حمام، آشپزخانه و دستشویی هم می‌توان از قاب استفاده کرد. اما توجه کنید برای محیط‌های مرطوب قابی انتخاب کنید که ضد رطوبت باشد، مثلا قاب چوبی برای داخل حمام مناسب نیست. در کل اگر این فضاها بزرگ هستند نصب قاب توصیه می‌شود، در غیر این صورت از تزئینات دیگر استفاده کنید. و حتما در انتخاب محل قاب‌ها توجه به نکات بهداشتی هم لازم است.

3622

-         اگر در خانه‌ی شما راهروی باریکی وجود دارد یا پلکان دارید، این فضاها بسیار مناسب برای نصب قاب هستند. در آستانه‌ی در ورودی نصب قاب‌های شیکِ زیبا خوش‌آمدگویی جذابی می‌تواند باشد.

3624

-         در اطراف دیواری که تلویزیون جلوی آن قرار دارد هم می‌توانید قاب داشته باشید. انتخاب هوشمندانه‌ای است.

-         برای انتخاب دیواری که می‌خواهید روی آن قاب بزنید حتما به تناسب بین اندازه دیوار و اندازه قاب توجه کنید. قاب خیلی بزرگ را روی دیوار خیلی کوچک یا قاب خیلی کوچک را روی یک دیوار عریض نزنید، قشنگ نیست!

-         بعضی‌ها دوست دارند گوشه‌ای از خانه‌شان یک خلوتگاه درست کنند. مثلا یک میز کوچک بگذارند برای مطالعه، یا یک مبل تک با میزی کوچک و یا یک میز دونفره‌ی ساده. این طور خلوتگاه‌ها بهترین مکان است که با قاب‌های خوشگل از عکس‌هایی که دوست دارید زینتشان دهید.

3627

-         بعضی‌ها دوست دارند قاب‌ها را بالا نصب کنند، بعضی ها پائین‌تر را می‌پسندند. این خیلی سلیقه‌ای‌ست. فقط حواستان باشد نه آنقدر بالا بزنید که به سقف بچسبد و نه آنقدر پائین که مجبور شوید خم شوید تا ببیند. به هرحال، بهترین ارتفاع نصب قاب متناسب با قد و قواره‌ی یک آدم معمولی است.

-         قاب‌ها فقط برای روی دیوار نیستند. شما می‌توانید آن‌ها را روی میز، کنار تلویزیون و یا روی اپن بگذارید. حتی می‌توانید چند طبقه مخصوص نصب کنید و قاب‌هایتان را روی آن بچینید. اصلا سخت نگیرید!

-         در آخر نکته بسیار بسیار مهم در انتخاب محل نصب قاب حفظ ایمنی است. قاب را جایی نصب نکنید که با هر تکانی بیفتد، جایی نباشد که تنه بخورد و در اتاق خواب بالای سرتان نصب نکنید. فراموش نکنید ما در کشور زلزله خیزی زندگی می‌کنیم، پس قاب‌ها را جایی نگذاریم که در هنگام وقوع حادثه آفت جانمان شوند.

با خدمات "ساختمون" آشنا شوید:

وبسایت ساختمون یکی از معتبرترین مراجع نیازمندی های صنعت ساختمان است که در آن انواع محصولات مرتبط با صنعت ساختمان را می‌توانید بیاید. از جمله محصولاتی که در این وبسایت ارائه می‌شود می‌توان: پله گرد، درب ضد سرقت، سقف کاذب، انواع پارتیشن، پنجره دو جداره، انواع درهای داخلی و خارجی، پنجرهupvc، لمینیت و پارکت، کرکره برقی، پرده کرکره، شیشه سکوریت، توری پنجره، کفپوش های بتنی، پله پیش ساخته، درب اتوماتیک شیشه ای، نمای کامپوزیت نام برد.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای