دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

همه چیز درباره دکوراسیون داخلی به سبک با شکوه ویکتوریایی

logo
Sakhtemoon
همه چیز درباره دکوراسیون داخلی به سبک با شکوه ویکتوریایی

دکوراسیون داخلی به سبک ویکتوریایی، دکوراسیونی با سبک مجلل و شاهانه است که در آن جزییات، وسایل تزیینی، رنگ های تیره و خاص و ... جایگاه ویژه ای دارند.


هرچه جلوتر می رویم تمایل افراد به تنوع و شناختن زیبایی ها بیش تر می شود و اغلب افراد دل شان می خواهد خانه ای با دکوراسیون داخلی زیبا و متفاوت داشته باشند. همین سبب می شود طراحان دکوراسیون داخلی به فکر ساختن ایده های بهتر و پیاده کردن دکواسیون های متفاوت باشند. پس با الهام از طرح های قدیمی و سنتی و تلفیق سبک های مختلف، زیبایی های خاص و چشم نوازی را به خانه می آورند. در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی یکی از انواع طراحی دکوراسیون داخلی خانه به نام سبک ویکتوریایی پرداخته ایم. اما پیش از هر چیز باید بدانیم این سبک چیست و چگونه به وجود آمده است.

6772

سبک ویکتوریایی چیست؟

سبک ویکتوریایی که یک سبک تلفیقی از اروپا، خاورمیانه و آسیا است. این سبک با تاکید بر هارمونی و هماهنگی بین اجزا، موجب ایجاد محیطی عاشقانه و پر احساس می شود. طراحی به شیوه ویکتوریایی در قرن 19 و در زمان ملکه ویکتوریا، در انگلستان شکل گرفت به همین جهت نام آن را سبک ویکتوریایی نهاده اند. در این سبک از وسایل و اشیای تزیینی و زیبا بسیار استفاده می شود تا جلوه و شکوهی خاص به محیط بخشیده شود. تا به الان دو قرن از شکل گیری این سبک پرشکوه گذشته است ولی هنوز هم می توان با به خرج دادن اندکی خلاقیت، مدل های تازه و درجه یک و خاص طراحی کرد. به همین سبب این روز ها برای افرادی که به دنبال جزییات زیبا در کنار کلیات هستند استفاده از طراحی دکوراسیون داخلی ویکتوریایی پیشنهاد می شود.

6773

مدل های مبل مورد استفاده در طراحی داخلی ویکتوریایی

همان طور که پیش از این گفتیم در این نوع طراحی به دنبال شکوه و زیبایی هستیم پس باید از مبلمانی خاص با طراحی خاص استفاده کنیم. معمولا مبل هایی که در این نوع دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرند دارای کنده کاری و نقش و طرح های زیاد هستند.

وسایل تزیینی برای دکوراسیون داخلی ویکتوریایی

در طراحی به سبک ویکتوریایی از مجسمه ها و وسایل تزیینی سلطنتی و گران قیمت در گوشه و اطراف خانه به وفور استفاده می شود. یا حتی تابلو های نقاشی گران قیمت هم در این سبک طراحی جایگاه ویژه دارند.

6774

طراحی پنجره ها و شیشه ها به سبک ویکتوریایی

شیشه ها و پنجره های ساده در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک ویکتوریایی جایی ندارند و در قسمت های مختلف خانه معمولا از پنجره هایی با شیشه های رنگی و زیبا استفاده می شود. حتی پرده هایی هم که برای پوشاندن پنجره ها به کار می رود ساده نیستند و معمولا دارای نقش و طرح گل و گیاه می باشند. نباید فراموش کرد که پرده در سبک ویکتوریایی جز المان های مهم به حساب می آید که باید به آن توجه ویژه داشت. حتی جنس پرده هم در این سبک با سایر سبک ها اندکی متفاوت است. به دلیل اعتقادی که طراحان شیوه ویکتوریایی داشتند و آن مضر بودن نور آفتاب برای انسان بود، لذا حتما پرده ها را از پارچه هایی ضخیم و کلفت انتخاب می کردند. اگر رعایت همه اصول در طراحی به این شیوه برای تان مهم است باید به سراغ پرده هایی بروید که نور آفتاب را به خانه راه ندهند و در واقع قید ورود آفتاب به خانه را بزنید. پارچه ای که برای دوختن پرده ها استفاده می شود باید حتما با رویه مبل ها و رنگ زمینه و کاغذ دیواری ها هماهنگی لازم را داشته باشد و از همان طیف انتخاب شود. چون در طراحی به این سبک از کاغذ دیواری هایی با طرح گل و گیاه و یا راه راه استفاده می شود لذا باید به وجود هارمونی بین این اجزا توجه داشت که نه فضا شلوغ شود و نه خیلی ساده باشد.

6775

فرش ها در دکوراسیون داخلی به سبک ویکتوریایی

هیچ فرشی به اندازه فرش های شرقی و اصیل نمی تواند شکوه و جلال مورد نظر در این سبک را به دکوراسیون داخلی خانه بیاورد. معمولا برای این طراحی، چه برای فضای اتاق نشیمن و چه برای سایر اتاق ها از فرش های گران قیمت و اصیل استفاده می شود.

رنگ در طراحی داخلی به سبک ویکتوریایی

رنگ های مورد استفاده در این سبک معمولا رنگ های تیره نظیر ارغوانی، زرشکی و سرمه ای می باشند. چون سبک ویکتوریایی بر پایه ایجاد هماهنگی استوار است بایستی به نقش رنگ ها و هماهنگی آن ها با سایر وسایل خانه به خوبی توجه کرد.

6776

شومینه و گچ بری در طراحی داخلی سبک ویکتوریایی

گچ بری های تزیینی که روی سقف اتاق ها و یا دیوار ها نصب می شوند در دکوراسیون داخلی به سبک ویکتوریایی کاربرد فراوانی دارند. اگر می خواهید در خانه از شومینه استفاده کنید باید آن را از سنگ مرمر انتخاب کنید که با سایر وسایل باشکوه خانه هماهنگ باشد.

سبک ویکتوریایی برای دکوراسیون داخلی کدام قسمت خانه مناسب است؟

خوشبختانه برای اجرای دکوراسیون داخلی به سبک ویکتوریایی محدودیتی وجود ندارد. شما می توانید از المان ها و طرح های زیبای این شیوه خاص طراحی دکوراسیون، در اتاق خواب، اتاق نشیمن، سرویس بهداشتی و حتی آشپزخانه استفاده کنید فقط کافی است که هنگام اجرا اصول مربوط به هر کدام را با دقت رعایت کنید تا در نهایت دکوراسیون داخلی خاص و بی نهایت زیبایی داشته باشید.

6777

وبسایت ساختمون علاوه بر ارایه مطالب مفید ساختمانی در مورد خرید مصالح مختلف از قبیل انواع پرده ها (پرده زبرا، پرده کرکره، کتیبه ای و....)، سقف های کاذب مختلف، پارتیشن بندی فضا های مختلف و کاربرد های آن ها، وبسایتی قابل اطمینان در زمینه سبک های مختلف طراحی دکوراسیون داخلی است. شما می توانید از مطالب مفید ارایه شده در زمینه تغییرات دکوراسیون، رنگ شناسی، سبک های مختلف چیدمان وسایل از آن بهره گرفته و وقت کمتری را به جست و جو در این زمینه ها اختصاص دهید.

6779
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای