دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

پیشنهاداتی جذاب و خاص برای دکوراسیون داخلی اتاق زیر شیروانی

logo
Sakhtemoon
پیشنهاداتی جذاب و خاص برای دکوراسیون داخلی اتاق زیر شیروانی

اتاق زیر شیروانی نسبت به سایر قسمت های خانه کمتر مورد توجه قرار می گیرد، اما می توان با ایده هایی جذاب و مقرون به صرفه نمایی زیبا به دکوراسیون داخلی آن داد.


اگر چه اتاق های زیر شیروانی در کشور ما به دلیل طراحی های خاص و وجود برج ها و آپارتمان ها کم پیدا می شود اما هنوز در بسیاری از ویلا های خارج شهر و خانه های حیاط دار و بزرگ فضایی را به این اتاق دنج اختصاص می دهند که آن را با همین نام می شناسیم. اتاق زیر شیروانی به دلیل موقعیتی که در آن قرار دارد دارای سقف شیب دار است. علاوه بر این نور کافی هم ندارد و البته کوچک است. خب این ها مشکلاتی است که ما هنگام طراحی دکوراسیون داخلی با آن ها مواجه هستیم و در نتیجه باید اطلاعات کافی داشته باشیم تا بتوانیم بهترین طراحی را انجام دهیم. در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی پیشنهادات و ایده های جذاب برای زیبا تر کردن دکوراسیون داخلی این اتاق های کوچک ولی پر کاربرد پرداخته ایم.

6979

رنگ اتاق زیر شیروانی

رنگ ها در نشان دادن اندازه اتاق ها تاثیر زیادی دارند. استفاده از رنگ های تیره فضا را کوچک می کند و رنگ های روشن موجب دلباز تر شدن فضا می شوند. خب مسلما برای اتاقی به کوچکی اتاق زیر شیروانی نمی شود به سراغ رنگ های تیره برویم و باید انتخاب مان رنگ های روشن باشد. رنگ هایی مثل سفید، کرم و شیری و حتی زرد و صورتی کم رنگ می توانند به ما برای بزرگ تر نشان دادن فضا کمک زیادی کنند. پس فراموش نکنید که یکی از این رنگ ها انتخاب کنید.

ممکن است دل تان بخواهد از کاغذ دیواری برای پوشاندن فضای این اتاقک دنج استفاده کنید. هیچ اشکالی ندارد فقط باید حواس تان باشد که حتما آن را هم از نوع روشن و ترجیحا ساده انتخاب کنید.

چیدمان مناسب وسایل در دکوراسیون داخلی اتاق زیر شیروانی

این نکته اهمیت فراوانی دارد زیرا در دکوراسیون داخلی اتاق های زیر شیروانی با فضایی محدود مواجه هستیم و به اصطلاح دست مان باز نیست که هر جایی خواستیم وسایل مان را بگذاریم. زیر قسمت شیب دار سقف جای خوبی برای قرار دادن تخت خواب است. خصوصا اگر پنجره ای هم در قسمت شیب آن تعبیه شده باشد. از طرف دیگر جایی که تخت قرار می گیرد نیاز نیست سقف بلندی داشته باشد چرا که محل استراحت ماست. در قسمت هایی که سقف شیب دارد با نصب شیشه می توان نور را به فضای این اتاق کوچک و تاریک هدایت کرد. نور هم باعث بزرگ تر نشان دادن دکوراسیون داخلی فضا خواهد شد. چون فضای اتاق شیروانی کوچک است وسایلی که استفاده بهینه و چند منظوره دارند در این جا حسابی به کارمان می آیند. مثلا مبل هایی که تخت خواب می شوند و یا تخت هایی که جمع می شوند و در دیوار قرار می گیرند. استفاده از این وسایل موجب خواهد شد از فضای محدودمان به صورت کاملا مناسب استفاده کنیم.

6980

گل و گیاهان در طراحی داخلی اتاق زیر شیروانی

قرار نیست اتاق زیر شیروانی اتاقکی عجیب و غریب باشد. همان طور که برای دکوراسیون داخلی اتاق های دیگر خانه طرح می ریزید برای دکوراسیون داخلی این اتاق هم اجرا کنید. مثلا قرار دادن گیاهان کوچک می تواند فضای این اتاق را هیجان انگیز تر کند. به دلیل تعبیه پنجره هایی که در قسمت شیروانی نصب شده اند اتاق به اندازه کافی نور برای پرورش گیاهان دارد. پس با خیالی آسوده یک گل کوچک و تزیینی را که خیلی هم رشد زیادی ندارد انتخاب کنید و در اتاق زیر شیروانی تان قرار دهید. بگذارید کسی که وارد این اتاق می شود همان حسی را داشته باشد که از اتاق های دیگر گرفته است.

کفپوش های مناسب دکوراسیون داخلی اتاق زیر شیروانی

کفپوش های این اتاق کوچک را هم باید از رنگ های روشن انتخاب کنید تا تابش نور روی آن ها و منعکس شدن شان فضا را دلباز نشان دهد. پارکت های چوبی به رنگ روشن گزینه خوبی برای استفاده در دکوراسیون داخلی اتاق زیر شیروانی هستند. حتما رنگ کفپوش ها را هم متناسب با رنگ دیوار ها انتخاب کنید.

6981

لوستر ها و آباژور ها

نورپردازی صحیح هم بر شکل و شمایل اتاق زیر شیروانی تاثیر زیادی دارد. نورپردازی اصولی موجب می شود فضا بزرگ تر نشان داده شود. برای این کار حتما از نظر متخصصان استفاده کنید. به هیچ عنوان با ایده خاص کردن دکوراسیون داخلی فضا به سراغ نور کم نروید چرا که باعث می شود اتاق دلگیر شود. ما نمی خواهیم از اتاق زیر شیروانی یک اتاق دلگیر بسازیم بلکه قرار است این جا فضایی دنج برای استراحت کردن و خلوت کردن با خود باشد. از سوی دیگر نمی شود که یک لوستر آویز خیلی بلند که فضای زیادی را اشغال می کند در دکوراسیون داخلی اتاق زیر شیروانی نصب کنیم. خوشبختانه فضا های کوچک خانه های امروزی تولید کنندگان را هم به سمت ساختن وسایل در اندازه های خیلی کوچک کرده است. یک لوستر دیواری کوچک که در رنگی ملایم و متناسب با رنگ دیوار ها و یا کاغذ دیواری انتخاب شده است می تواند به زیبا تر شدن و البته نور بیشتر اتاق زیر شیروانی کمک کند و فضای آن جا را زیبا تر کند.

6982

وبسایت ساختمون علاوه بر ارایه مطالب مفید ساختمانی در مورد خرید مصالح مختلف از قبیل انواع پرده ها، پله گرد ها، ساندویچ پنل ها، شومینه های مختلف، پنجره های دوجداره و سه جداره، پارتیشن بندی های گوناگون و کاربرد های آن ها، وبسایتی قابل اطمینان در زمینه سبک های مختلف طراحی دکوراسیون داخلی است. شما می توانید از مطالب مفید ارایه شده در زمینه تغییرات دکوراسیون، رنگ شناسی، سبک های مختلف چیدمان وسایل از آن بهره گرفته و وقت کمتری را به جست و جو در این زمینه ها اختصاص دهید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای