دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

خطرناک ترین راه های جهان

logo
Sakhtemoon

تصور کنید در یک جاده خوش منظره که به آن آشنایی ندارید، در جایی به دور از شهر، در حال حرکت هستید، اما ناگهان بعد از گذر از یک پیچ، جاده ای در کار نباشد یا عرض جاده بسیار باریک شود و دره عمیقی زیر پای شما باشد و اسکلت خودروهایی که در گذشته در این ناحیه از بین رفته اند را ببینید!! چه حسی به شما دست میدهد؟! بله، چنین راه های ترسناکی واقعا در جهان وجود دارند و برخی از آنها تنها مسیر موجود بین شهرها است که سالانه تعداد زیادی از مردم را به کام مرگ می‌کشانند. با وبسایت ساختمون به خطرناک ترین راه های جهان سفر کنید.

خطرناک ترین راه‌ های جهان: 1-جاده کاراکورام (karakoram)

یکی از وحشتناک ترین و خطرناک ترین راه‌ های جهان، جاده کاراکورام است. این جاده، دو کشور چین و پاکستان را در طول رشته کوه کاراکورام، به یکدیگر متصل می‌کند و با طولی حدود 1300 کیلومتر و ارتفاعی بیش از 4700 متر، یکی از بلند ترین جاده‌های روسازی شده در جهان می‌باشد. سیل‌های ناگهانی، مه و کولاک‌های غیرمنتظره در امتداد این جاده، می تواند رانندگی در آن را به یک کابوس شبانه تبدیل کند. علاوه براین، بارش برف سنگین در زمستان‌های سخت می‌تواند منجر به مسدود شدن این راه برای مدت‌های طولانی شود. با توجه به ارتفاع زیاد و شرایط سختی که این جاده در آن ساخته شد (که منجر به کشته شدن بیش از 1000 نفر گردید)، بعضی معتقدند که جزو هشتمین عجایب دنیا است (اشاره دارد به عجایب هفت گانه).

3048

خطرناک ترین راه های جهان: 2-جاده فِیری مدوز (Fairy Meadows)

کشور پاکستان جاده‌های خطرناک زیادی دارد که هیچ گونه تعمیر و نگهداری روی آن‌ها صورت نگرفته است و هیچ گونه حفاظ یا گاردریلی ندارند. یک لحظه بی دقتی به هنگام رانندگی در چنین جاده ‌هایی با شیب تند به سمت رودخانه خروشان، می‌تواند منجر به حوادث مرگبار شود. مانند جاده فِیری مدوز که به سمت کوه نانگا پاربات (دومین قله مهم رشته کوه هیمالیا) می‌رود ، این جاده فاقد روسازی و هیچ گونه تجهیزات ایمنی است و صدها سال پیش به دست مردم محلی ساخته شده است. بخشی از جاده به حدی باریک می‌شود که تنها امکان تردد یک وسیله نقلیه وجود دارد . ریسک عبور از این جاده بسیار بالاست و نیازمند دقت زیادی است، به حدی که نمی‌توان از مناظر اطراف آن لذت برد. عبور از این جاده را فقط می‌توان به عاشقان کوهنوردی پیشنهاد داد.

3050

خطرناک ترین راه های جهان: 3-جاده بام (BAM)

جاده بام در روسیه یکی از پر مخاطره ترین و خطرناک ترین راه های جهان با طولی حدود 4300 متر است. این جاده میزان تحمل فیزیکی و روحی ماجراجویان را به چالش می کشد، چرا که برای عبور از آن، راننده باید اعصاب قویی داشته باشد. جاده بام به موازات خط اصلی راه آهن بایکال آمور که از سیبری شرقی می‌گذرد، قرار گرفته است. در واقع این جاده به منظور ساخت راه آهن، در مجاورت آن احداث شد. جاده بام در یک استان محروم کشور روسیه قرار گرفته و ازکیفیت بسیار پایینی برخوردار است.در این جاده هر چیز خطرناکی مثل پل‌های قدیمی سَست، چاله‌های خطرناک یا عبور از رودخانه های خروشان وجود دارد. این جاده عمدتا از سنگریزه و پل‌هایی که از قطعات شکسته چوب تشکیل شده‌اند، ساخته شده است. در جاده بام فقط خودروهای بیابانی می‌توانند عبور کنند. قسمت هایی از جاده که فاقد روسازی است، در صورت مرطوب بودن غیرقابل عبور می شود.

3052

خطرناک‌ترین راه‌های جهان: 4-جاده لِمانالی (leh manali)

یکی دیگر از جاده های کوهستانی باورنکردنی در شمال هند، لِمانالی نام دارد . این جاده با طولی حدود 479 کیلومتر در دل رشته کوه های هیمالیا قرار دارد. آب و هوای متزلزل، ارتفاع زیاد از سطح دریا، جاده غیر مشخص، سرمای شدید و نبود تمدن تا کیلومترها از جاده، آن را به یکی از ترسناک ترین جاده‌‌های جهان تبدیل کرده است. جاده لِمانالی در بسیاری از قسمت‌ها یک خطه بوده و سیستم ایمنی مناسبی ندارد. نگهداری آن بسیار ضعیف است، بطوریکه باران کم هم می‌تواند منجر به رانش بخشی از جاده شود. بلندترین قسمت این راه 5350 متر ارتفاع دارد و فقط در 4 ماه و نیم از سال از آن استفاده می‌شود. این مسیر تعداد زیادی پل روباز دارد که عمدتا مستهلک هستند. زمان سفر در این مسیر غیرقابل پیش بینی است ولی بطور نرمال حدود سه روز طول می کشد.

3054

خطرناک ترین راه‌ های جهان: 5-جاده زوجی لا (zoji la)

یکی دیگر از مهم ترین راه‌های کوهستانی کشور هند و خطرناک ترین راه های جهان که در غرب رشته کوه هیمالیا قرار دارد، جاده زوجی لا است. این جاده در ارتفاع 3528 متری از سطح دریا ساخته شده است و یکی از پر ریسک‌ترین جاده‌های این کشور است. جاده زوجی لا با طول تقریبی 9 کیلومتر، راه ارتباطی مهمی بین کشمیر و لاداخ است. در واقع جاده زوجی پل ارتباطی میان مردم لاداخ و سایر مردم جهان است. این جاده معمولا در طول زمستان بسته است و دو ماه طول می‌کشد تا مجددا بازگشایی شود. معمولا در زمان طوفان این جاده بسته می‌شود. از طرفی در صورت وجود آب، تردد از آن سخت و گاهی غیر ممکن می‌شود.این جاده نیز مانند سایر جاده‌های مذکور در هند بسیار باریک و در عین حال فاقد حفاظ‌های ایمنی است.

3056

خطرناک‌ترین راه‌های جهان: 6-جاده تیانمِن (tianmen)

راه کوهستانی تیانمِن که در شمال غرب چین قرار دارد، یکی از خطرناک ترین راه های جهان و در عین حال یکی از زیباترین آن ها است. ساخت این جاده، بعد از حدود 8 سال، در سال 2006 به اتمام رسید. همانطور که ذکر شد، این جاده در عین زیبایی، بخاطر داشتن پیچ‌های تند، بسیار خطرناک است. این پیچ‌های تند، این جاده‌ی 11 کیلومتری را محل مناسبی برای مسابقات نفس‌گیر دریفت کرده است. ارتفاع جاده تیانمن از سطح دریا در بیشترین حالت، بیش از 1200 متر و در کمترین حالت، 200 متراست. جاده تیانمن دارای 99 پیچ در طول مسیر خود است که باعث منحصربفرد شدن آن شده است.

3058

خطرناک‌ترین راه های جهان: 7-جاده یانگِز (Yungas)

در سمت دیگری از دنیا در بولیوی، راه دیگری هست به نام جاده یانگِز شمالی که از خطرناک ترین راه های جهان است و به دلیل آمار کشته‌های بالای آن، جاده مرگ نام گرفته است. این جاده فاقد روسازی بوده و در طول کمی از این جاده مرگبار (در عین داشتن دره های عمیق)، از گاردریل استفاده شده است. عرض جاده مرگ در قسمت‌هایی از مسیر به سختی برابر با عرض یک خودرو است، در عین حال، گاردریلی نیز وجود ندارد. در فصول بارانی، به دلیل گل شدن جاده، بلا استفاده می شود. تخمین زده می‌شود که سالانه حدود 300 نفر در این مسیر 56 کیلومتری کشته می‌شوند. بر خلاف سایر جاده‌های کشور بولیوی که از سمت راست رانندگی می‌کنند، در جاده یانگِز از سمت چپ رانندگی صورت می‌گیرد چراکه در سمت چپ دید بهتری به لبه جاده وجود دارد. البته خبر خوب این است که راه جایگزینی برای این جاده ساخته شده است و رانندگان دیگر مجبور به انتخاب آن نیستند. اما قبل از ساخت جاده جدید، جاده یانگز خطرناکترین جاده جهان محسوب می‌شد.

3060

خطرناک ترین راه‌های جهان: 8-جاده کارنالی (Karnali highway)

نپال جزو کشورهایی است که دارای بدترین شبکه راه‌ها است. در جاده های این کشوراصول اولیه ایمنی رعایت نشده است. به عنوان مثال، جاده کارنلی که بین دو منطقه دوردست و توسعه نیافته نپال کشیده شده است و 230 کیلومتر طول دارد، فقط 7 درصد از مسیر آن دارای روکش آسفالت است. منطقه کارنالی یکی از دوردست ترین و محروم ترین مناطق نپال است. جاده کارنالی یکی از خطرناک ترین راه های جهان است که عرض بسیار کمی دارد و دارای تعداد زیادی چاله، محدوده‌های زیر سیل رفته، دره‌های عمیق، دست اندازهای بزرگ، سنگلاخ و ... است. در صورت بارندگی عبور از آن سخت و گاهی غیر ممکن خواهد بود.

3062

اگر به سایر دست سازه های عجیب بشر علاقه مندید، پیشنهاد می کنیم به سایر مقالات وبسایت ساختمون نیز سر بزنید. مطمئنا از دیدن آن‌‌ها پشیمان نمی شوید.

با خدمات "ساختمون" آشنا شوید:

وب سایت ساختمون مختص تبلیغ انواع کالاهای ساختمانی اعم از کالاهای دکوراسیون داخلی (مانند انواع شومینه و انواع پرده)، انواع درب ها (مانند انواع درب ضد سرقت یا درب های داخلی ساختمان)، انواع پنجره (مانند پنجره دوجداره یا پنجره UPVC)، انواع مصالح ساختمانی (مانند چوب، گچ و سیمان، پوکه معدنی و ...)، انواع سقف (مانند سقف عرشه فولادی و سقف کاذب)، انواع ابزار و یراق و ماشین آلات (ابزار آلات برقی و دستی، قفل، کلید و پیچ و مهره و ...)، انواع دیوارپوش ها (مانند دیوارپوش چوبی، کامپوزیت، سلولوزی و ...)، انواع پله پیش ساخته، پله گرد و سایر کالاهای ساختمانی است. شما می تونید با مراجعه به وبسایت ساختمون با انواع اقلام ساختمانی مورد نظرتون و با فعالان در این زمینه ها آشنا شوید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای