دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

طولانی ترین تونل های دنیا

logo
Sakhtemoon
2997

راه آهن به عنوان یکی از پرطرفدارترین مدهای حمل و نقل، نقش ویژه‌ای را در جابه‌جایی مسافر و کالا در سراسر جهان ایفا می‌کند. در راه ساخت خطوط راه‌آهن موانع متعددی از قبیل کوهستان و دریا وجود دارد، با این حال متخصصین موفق شده‌اند چندین تونل بلند، در دل کوه یا در زیر بستر دریا حفاری کنند و شاهکارهای مهندسی جهان را خلق کنند. در این راستا وب سایت ساختمون قصد دارد با افزایش آگاهی شما نسبت به برترین سازه‌های مهندسی جهان، 10 تونل بلند دنیا را به شما معرفی کند. با ما به این تونل‌های پر پیچ و خم سفر کنید.

شماره 10: تونل ایواته ایچینو- Iwate Ichinohe Tunnel

وقتی که در سال 2002 تونل ایواته ایچینو در ژاپن افتتاح شد، ژاپنی‌ها ادعا کردند که این تونل که 25/8 کیلومتر است، بلندترین تونل خط آهن جهان است. تونل ایواته ایچینو بخشی از خط راه آهن سریع السیر Tohoku shinkansen  است، که از منطقه کوهستانی نزدیک کوههای کیتاکامی و اویو می گذرد.

2998

شماره 9: تونل هاکودا- Hakkoda Tunnel

بلندترین تونل خط آهن هم در امتداد خط راه آهن سریع ژاپن قرار دارد و طول آن 26/5 کیلومتر است. تونل هاکودا که از بین رشته کوههای هاکودا می‌گذرد، بلندترین تونل خط آهن دو خطه در جهان است. این تونل تنها برای دو ماه عنوان بلندترین تونل جهان را داشت.

3001

شماره 8: تونل تایهانگ- Taihang Tunnel

به عنوان بخشی از 20000 کیلومتر خط آهن سریع چین، تونل تایهانگ با عبور از رشته کوههای تایهانگ، مرکز استان هایبی را به مرکز استان شانچی متصل می‌کند و زمان سفر را از 6 ساعت به یک ساعت تبدیل می‌کند. طول این تونل 27/9کیلومتر است.

3003

شماره7: تونل گواداراما- Guadarrama Tunnel

رشته کوه‌های سیرادی گوادراما تونل گوادراما را در خود جای داده است، که بلندترین خط راه آهن دوخطه اسپانیا است. طول این تونل  28/4 کیلومتر است و در امتداد خط آهن سریع منتهی به مادرید قرار دارد.

3005

شماره6: تونل گوانجیاو- Guanjiao Tunnel

طولانی‌ترین تونل خط آهن چین و ششمین تونل در این لیست که دارای طول 32/6 کیلومتر است، تونل گوانجیاو است که بعد از 7 سال کار طاقت فرسا دسامبر سال 2014 افتتاح شد. تونل گوانجیاو که در ارتفاع 10000 فوت از سطح دریا واقع شده است مختص عبور دو خط آهن موازی برای قطار سریع السیر با سرعت 160 کیلومتر بر ساعت طراحی شده است.

3007

شماره 5: تونل کورالم- Koralm Tunnel

بهتر دیدیم که نام تونل کورالم در اتریش با طول تقریبی 32/9 کیلومتر را نیز در این لیست بیاوریم. این تونل در واقع متشکل از دو تونل موازی است، که عمق آن از سطح زمین در برخی قسمت‌ها به 4000 فوت هم می رسد. این تونل برای دو خط آهن موازی طراحی شده است که هر کدام یک جهت حرکتی دارند که هر 500 متر یکبار با یکدیگر تلاقی می‌کنند. پیش بینی شده است که این تونل در سال 2022 بازگشایی شود.

3009

شماره 4: تونل لاچبرگ- Lotschberg Base Tunnel

تونل لاچبرگ در حال حاضر دارنده عنوان طولانی ترین تونل جهان است. تونل LBT از دل کوه‌های آلپ سوئیس عبور می‌کند. روزانه حدود 110 قطار از تونل لاچبرگ عبور می‌کنند که 80 تای آن باری هستند. LBT در واقع 400 متر پایین تر از تونل اولیه لاچبرگ است، که بیش از یک قرن عمر دارد و هنوز در حال کار است.

3011

شماره3: تونل مانش یا تونل یورو- EuroTunnel

این تونل زیر دریایی، که 50/5 کیلومتر طول دارد، فرانسه و انگلستان را به یکدیگر متصل می‌کند. این تونل دارای دو خط ریلی برای عبور قطارها و یک کانال مجزا برای عبور خودروها می‌باشد. تونل مذکور که زیر بستر دریای مانش حفر شده است و به آن تونل کانال نیز اطلاق می‌شود، نسبت به سایر تونل ها دارای بیشترین بخش زیر دریا است.

3013

شماره2: تونل سیکان- Seikan Tunnel

دومین تونل بلند دنیا که در سال 1988 کامل شده است، سیکان نام دارد که جزیره هنشوی ژاپن را به جزیره شمالی هوکایدو متصل می کند. مسیر این تونل 100 متر زیر دریاست. تونل سیکان 53/9 کیلومتر درازا دارد و 23/3 کیلومتر آن زیر بستر دریا واقع شده است.

3015

شماره1: تونل گاتهارد- Gotthard Tunnel

طولانی ترین تونل دنیا، که در سال 2016 کاملا عملیاتی شده تونل گوتارد نام دارد. ساخت این تونل حدود 20 سال به طول انجامید. تونل گوتارد در کشور سویس واقع شده و از میان رشته‌کوه‌های آلپ عبور می‌کند. قطارهای عبوری از تونل گوتارد در مدت 17 دقیقه طول این تونل را می‌پیمایند. هدف اصلی از ساخت این تونل، افزایش ظرفیت کلی حمل، علی الخصوص حمل بار از دل کوه‌های آلپ و تبدیل حمل و نقل جاده‌ای به حمل و نقل ریلی به منظور کاهش تلفات جاده ای و صدمات محیط زیستی ناشی از افزایش تعداد کامیون‌های سنگین بوده است.

3017

اگر به سایر دست سازه های عجیب بشر علاقه مندید، پیشنهاد می کنیم به سایر مقالات وبسایت ساختمون نیز سر بزنید. مطمئنا از دیدن آن‌‌ها پشیمان نمی شوید.

با خدمات "ساختمون" آشنا شوید:

وب سایت ساختمون مختص تبلیغ انواع کالاهای ساختمانی اعم از کالاهای دکوراسیون داخلی (مانند انواع شومینه و انواع پرده)، انواع درب ها (مانند انواع درب ضد سرقت یا درب های داخلی ساختمان)، انواع پنجره (مانند پنجره دوجداره یا پنجره UPVC)، انواع مصالح ساختمانی (مانند چوب، گچ و سیمان، پوکه معدنی و ...)، انواع سقف (مانند سقف عرشه فولادی و سقف کاذب)، انواع ابزار و یراق و ماشین آلات (ابزار آلات برقی و دستی، قفل، کلید و پیچ و مهره و ...)، انواع دیوارپوش ها (مانند دیوارپوش چوبی، کامپوزیت، سلولوزی و ...)، انواع پله پیش ساخته، پله گرد و سایر کالاهای ساختمانی است. شما می تونید با مراجعه به وبسایت ساختمون با انواع اقلام ساختمانی مورد نظرتون و با فعالان در این زمینه ها آشنا شوید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای