دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

پارک اپل، بزرگترین ساختمان اداری جهان

logo
Sakhtemoon

از ویژگی‌های تاجران و مدیران موفق اهمیت دادن به فضاهای کاری یا اداری و طراحی خاص و ویژه این فضاهاست. بدیهی است که استیو جابز معروف، بنیانگذار و مدیر اجرایی شرکت اپل از این قاعده مستثنی نبوده است. در ادامه وب سایت ساختمون قصد دارد شما را با داستان طراحی و اجرایی شدن کمپ اپل 2 یا همان پارک اپل آشنا کند. با هم به پارک اپل (کمپ اپل 2 یا سفینه فضایی) سفر می‌کنیم.

شروع ساخت پارک اپل

در اوایل سال 2017 شرکت اپل ساخت ساختمان اداری عظیم خود بنام کمپ اپل 2 که پارک اپل یا سفینه فضایی نیز نامیده می شود، را به اتمام رساند. این پروژه توسط استیو جابز موسس شرکت اپل در سال 2006  آغاز شد. استیو جابز چند ماه قبل از فوتش، طرح خود را برای اپل پارک به شورای شهر کاپوچینو ارائه کرد.
استیو جابز در جلسه دفاعیه اش در شورای شهر کاپوچینو گفت: " از آنجایی که شرکت اچ پی اخیرا در حال کوچک شدن است، آن‌ها تصمیم گرفته‌اند که این زمین را بفروشند. بنابراین ما آن را خریداری کردیم. ما قصد داریم این ساختمان را به گونه‌ای طراحی کنیم که به تنهایی ظرفیت 12000 نفر را داشته باشد".

شورای شهر کاپوچینو این طرح را در اکتبر سال 2013 تصویب کرد و عملیات ساخت آن در اواخر سال 2013 آغاز شد. ارزش این زمین در سال 2011 مبلغ صد و شصت میلیون دلار برآورد شده بود. بودجه اولیه در نظر گرفته شده برای این پروژه کمتر از سه میلیارد دلار بود. با این حال در سال 2013  بودجه مورد نیاز برای اجرای این پروژه چیزی در حدود 5 میلیارد دلار تخمین زده شد.

3229

خصوصیات منحصر به فرد پارک اپل

کمپ 71 هکتاری شرکت در سال 2017 آماده شد. مراحل انتقال 12000 نفر پرسنل به این ساختمان بیش از 6 ماه طول کشید. اپل پارک، شامل تعداد زیادی ساختمان است که عمده ترین آن ساختمان سفینه فضایی به مساحت 260000 مترمربع است.

سفینه فضایی شامل 4 طبقه با شیشه‌های منحنی است و روی بام آن یکی از بزرگترین سقف‌های خورشیدی جهان تعبیه شده است. پیش از ساخت ساختمان پارک اپل، ساختمان پنتاگون از نظر مساحت، بزرگترین ساختمان در جهان محسوب می‌شد، دور از تصور نیست که در حال حاضر کمپ اپل این عنوان را از ساختمان پنتاگون ربوده است.

با این حال از نظر تعداد کارکنان، پنتاگون با رقم 23000 نفر هنوز رتبه اول را در جهان در دست خود دارد. با این حال این موضوعی است که مردم، وقتی نتایج جستجوهای اینترنت به آن‌ها اعلام می‌کند، که سفینه فضایی اپل از پنتاگون بزرگتر است، به آن توجه ندارند. در ادامه برخی مشخصات کلیدی کمپ اپل را معرفی می کنیم؛

3233

- محیط ساختمان دایره ای 4 طبقه حدود یک مایل و عرض آن یک سوم مایل است.
- فضای اداری آن 260000 مترمربع است و فضای کافی برای 12000 نفر دارد. صد درصد انرژی این ساختمان از گاز طبیعی و صفحات خورشیدی 17 مگاواتی پشت بام آن تامین می‌شود.
- مساحت زمین کمپ اپل 71 هکتار است. اپل پارک دارای 9300 مترمربع سالن بدن سازی و سالن کنفرانس هزار نفره است.
- این ساختمان توسط 9000 درخت مقاوم در برابر خشک سالی احاطه شده و دارای درختان زیتون ، سیب، زردآلو و گیلاس است. این بدین معناست که 80 درصد سطح آن با درخت پوشیده شده است. این ساختمان دوست دار محیط زیست است، چرا که در 70 درصد از طول سال به جای استفاده از دستگاه‌های تهویه مطبوع، از تهویه طبیعی بهره می‌گیرد.

3232

- بیش از 1000 دوچرخه در محوطه سایت موجود است، که کارکنان برای تردد در محوطه می توانند از آن‌ها استفاده کنند.
- ساختمان سفینه فضایی با بزرگترین شیشه های خمیده دنیا پوشیده شده است ودیوارهای سفینه فضایی، با وجود این شیشه ها دید 360 درجه دارند.
- پارکینگ و مسیرهای تردد وسایل نقلیه در پارک اپل در زیر زمین قرار دارند.
- ساختمان اپل همچنین یک سالن دو طبقه یوگا و یک کافه با ظرفیت 4000 نفر دارد. در فضای وسط حلقه داخلی نیز فضای سبز و استخر در نظر گرفته شده است.
- در داخل پارک‌ها نیز 3.2 کیلومتر مسیر پیاده روی و دویدن برای کارکنان در نظر گرفته شده است.

3235

این ساختمان ویژگی‌های منحصر بفرد زیادی دارد، اما با این وجود بزرگترین خصوصیت آن بزرگتر بودن آن نسبت به ساختمان پنتاگون است. ساختمانی که برای سالیان متمادی عنوان بزرگترین ساختمان جهان (از نظر مساحت) را داشته است. ساخت پنتاگون 16 ماه طول کشید و هزینه ساخت آن 83 میلیون دلار بود، در حالی‌که ساخت کمپ اپل سه سال و نیم طول کشید و هزینه ساخت آن تنها 5 میلیارد دلار شد.

3237

امیدواریم از مطالب ذکر شده در مورد پارک اپل که بزرگترین ساختمان اداری جهان است، لذت برده باشید. اگر سوال یا نقطه نظری دارید، یا اگر در مورد موضوع خاصی به دنبال اطلاعات هستید، حتما در قسمت پایین صفحه با ما در میان بگذارید تا پاسخگوی شما باشیم.

اگر به سایر دست سازه‌های عجیب بشر علاقه‌ دارید، پیشنهاد می‌کنیم به سایر مقالات وبسایت ساختمون نیز سر بزنید. مطمئنا از دیدن آن‌‌ها پشیمان نمی‌شوید.

با خدمات "ساختمون" آشنا شوید:

وب سایت ساختمون یک سامانه‌ی جامع تبلیغات در حوزه ساختمان است. در آن انواع کالاهای ساختمانی اعم از کالاهای دکوراسیون داخلی (مانند شومینه و وسایل دکوراتیو، پرده کرکره، تجهیزات آشپزخانه و ...)، انواع درب‌ها (مانند درب ضد سرقت یا درب های اتوماتیک شیشه ای، درب داخلی و ...)، انواع پنجره (مانند پنجره دوجداره یا پنجره UPVC، پنجره استیل و ...)، انواع سقف (مانند سقف عرشه فولادی یا سقف کاذب و ... )، انواع فراورده های بتنی (الیاف بتن، بتن آماده، پانل سه بعدی)، انواع شیشه های ساختمانی (مانند شیشه سکوریت، شیشه سندبلاست و ...)، انواع پله گرد و پله پیش ساخته و سایر کالا و خدمات مرتبط با صنعت ساختمان سازی معرفی می‌شود.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای