دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

متروی مسکو | متروی مسکو زیباترین متروی جهان

logo
Sakhtemoon

متروی مسکو

شهر مسکو شهری تاریخی است که تاریخ بنای آن حدود سال 1147 میلادی است. مسکو، پایتخت روسیه، برای بسیاری از مردم جهان، شهر رویاهاست. مسکو جمعیتی بالغ بر 15 میلیون نفر دارد و پرجمعیت ترین شهر اروپاست. همچنین دارای رتبه ششم شهرهای پرجمعیت دنیاست. مسکو شهر بزرگیست و تکاپوی زیادی در آن جریان دارد. همچنین دارای امکانات حمل و نقلی متنوعی است. یکی از مدهای حمل و نقلی این شهر بزرگ متروی مسکو است. متروی این شهر در سال 1930 بنا شده است. معمولا ساکنین حومه شهر برای سفر به مرکز شهر از مترو استفاده می‌کنند. البته راه‌های دیگری برای رسیدن به مرکز شهر وجود دارد. می‌توان از اتوبوس یا خودرو شخصی برای سفر استفاده کرد، با این حال به دلیل ازدحام ترافیکی مرکز شهر، این راهکار مناسب نیست.

متروی مسکو زیبایی منحصر به فردی دارد. از 200 ایستگاه متروی مسکو 44 ایستگاه آن به عنوان میراث فرهنگی ثبت شده است. متروی مسکو روزانه 8 میلیون مسافر جابجا می کند. بنابراین این 8 میلیون نفر علاوه بر انجام سفر روزانه خود، از زیباترین سیستم متروی جهان نیز لذت می برند و این خیلی خوب است.

حقایقی در مورد متروی مسکو

در ادامه به بررسی چند حقیقت مختصر درباره مترو مسکو می‌پردازیم.

1- متروی مسکو یکی از شلوغ‌ترین متروهای جهان است. به گونه‌ای که در سال 2014  این شبکه حمل و نقلی 2.4 بیلیون مسافر را جا به جا کرده است. در 80 سال گذشته بالغ بر 145 بیلیون جابه‌جایی در مترو پایتخت صورت گرفته است.

2- متروی مسکو دارای دقیق ترین و سر وقت‌ترین زمان حرکت و توقف در ایستگاه است. بنابر اعلام دپارتمان حمل و نقل مسکو دقت زمان حرکت و توقف قطارها در مسکو 99/99 درصد است. این موضوع زمانی اهمیت خود را نشان می‌دهد که بدانیم فاصله زمانی اعزام قطارها به ایستگاه در ساعات اوج ترافیک مسکو تنها 90 ثانیه است.

3- متروی شهر مسکو زیباترین مترو جهان است. 44 ایستگاه از نزدیک 200 ایستگاه آن به عنوان میراث فرهنگی ثبت شده است.

4- ایده ساخت متروی مسکو در سال 1875 مطرح شد. در سال 1902 مباحث طراحی این مترو به طور جدی‌تری دنبال شد با این حال شهرداری آن زمان دستور رد طرح را داد. سرانجام مراحل اجرایی متروی مسکو در سال 1931 از سرگرفته شد و 13 ایستگاه اول این مترو در 15 می سال 1935 آغاز به مسافرگیری کردند.

5- گفته می‌شود سنگ بنای تاریخی Serpukhov Kremlin در روسیه که یک بنای تاریخی در قرن 16 و 17 بود و در سال 1934 نابود شد، به منظور زینت بخشیدن به ایستگاه اول متروی مسکو مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین گفته می‌شود، سنگ مرمرهای به کار رفته شده در بنای ساختمان مترو از کلیسای جامع Christ the Savior که در سال 1931 تخریب شده، آورده شده است.

6- در حمله هوایی جنگ جهانی دوم هدف حمله هوایی قرار گرفت و بیش از نیم میلیون نفر در زیر زمین دفن شدند.

3027

7- در طول مدت شروع به کار متروی مسکو تا کنون نام ایستگاه‌ها چندین بار تغییر داده شده است.

8- در طول جنگ جهانی دوم، مراحل ساخت و توسعه ایستگاه‌های جدید متوقف نشد و در این مدت 7 ایستگاه دیگر به متروی مسکو اضافه گردید.

9- در یک دور حرکت شعاعی در ایستگاه‌های مترو، اگر به سمت مرکز شهر سفر کنید، صدای یک مرد را برای اعلام ایستگاه‌ها می‌شنوید و در صورت حرکت در خلاف جهت صدای یک زن را خواهید شنید. همچنین در یک دور حرکت دایره‌ای در ایستگاه‌های متروی شهر مسکو، اگر ایستگاه‌ها را در جهت عقربه‌های ساعت طی کنید صدای یک مرد را برای اعلام ایستگاه‌ها می‌شنوید. اما اگر ایستگاه‌ها را در خلاف جهت عقربه‌های ساعت طی کنید صدای یک زن را خواهید شنید و این مساله بهترین راهنما برای نابینایان است.

10- تنها آبشار شهر مسکو در فاصله بین ایستگاه‌های Ploshchad و Rimskaya واقع شده است.

11- در بیست سال اول آغاز به کار متروی مسکو، نام این مترو” Lazar Kaganovich” نهاده شده بود. ” Lazar Kaganovich” نام یک مقام رسمی شوروی بود، که از بنیانگذاران ساخت نخستین خط متروی روسیه بود.

12- با توجه به اینکه همواره عده‌ای متروی مسکو را به عنوان مقصد نهایی و وسیله‌ای برای پایان دادن به زندگیشان انتخاب می‌کردند. در سال 2015 این مترو، مجهز به سنسور هشدار دهنده‌ای شد که رانندگان مترو را در مواقعی که شخصی قصد ورود به حریم ریلی را داشته باشد، آگاه می‌کند.

13- در سالهای اخیر برنامه‌های بسیاری به منظور توسعه شبکه متروی مسکو اجرا شده است. پیش‌بینی شده در سال 2020 طول شبکه متروی این شهر حدودا یک و نیم برابر طول شبکه مترو در سال 2011 باشد. یعنی چیزی در حدود 160 کیلومتر افزایش طول شبکه و اضافه شدن 60 ایستگاه به شبکه متروی کنونی مسکو در دستورکار قرار دارد.

3028

امیدواریم از این مطلب راضی بوده باشید؛ پیشنهاد می کنیم به سایر مقالات وبسایت ساختمون نیز سر بزنید. مطمئنا از دیدن آن‌‌ها پشیمان نمی شوید.

با خدمات "ساختمون" آشنا شوید:

وبسایت ساختمون یکی از معتبرترین مراجع نیازمندی‌های صنعت ساختمان است که در آن انواع محصولات مرتبط با صنعت ساختمان از جمله انواع کفپوش‌ها مانند کفپوش بتنی یا کفپوش اپوکسی، انواع درب داخلی و خارجی مانند انواع درب ضدسرقت، انواع سقف کاذب، انواع نمای ساختمان مانند نمای کامپوزیت یا نمای اسپایدر، انواع پله گرد یا پله پیش ساخته، انواع دکوراسیون داخلی مانند پرده کرکره، انواع پنجره و توری پنجره مانند پنجره دو جداره و پنجره UPVC و ... و فعالان در این حوزه ها، ارائه شده است. شما به راحتی می‌توانید از طریق سایت ساختمون با فعالان ساختمانی در شهر یا استان خود ارتباط برقرار کنید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای