دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

بزرگترین فرودگاه جهان-فرودگاه داشینگ پکن

logo
Sakhtemoon
بزرگترین فرودگاه جهان-فرودگاه داشینگ پکن

چین همواره بر توسعه اقتصادی خود در سال‌های اخیر می‌بالد. اقتصاد این کشور مبتنی بر جذب گردشگران و سرمایه‌گذاران از سراسر جهان است. در این راستا بیجینگ (پکن)، پرچمدار تغییرات به سوی اهداف اقتصادی کشور چین است. به همین منظور، با وجود فرودگاه فعلی این شهر، به منظور کاهش ازدحام ترافیکی فرودگاه موجود، تصمیم بر ساخت فرودگاهی جدید در این شهر گرفته شد که در سال 2018 بازگشایی خواهد شد. وب سایت ساختمون پس از معرفی "ده ابر پروژه بزرگ دنیا"، در این مقاله قصد دارد به طور ویژه به معرفی فرودگاه داشینگ پکن بپردازد و شما را با این ابر فرودگاه جهانی آشنا کند، با وب سایت ساختمون به ناشناخته‌ها سفر کنید.


منطقی به نظر می‌رسد که چین به عنوان پرجمعیت ترین کشور دنیا، دارای پرترددترین فرودگاه‌های جهان باشد و فرودگاه داشینگ پکن نیز که در سال 2018 افتتاح خواهد شد، منطقا از این قاعده مستثنی نخواهد بود. لازم به ذکر است، پکن یا بیجینگ (بیجینگ به معنای پایتخت شمالی) پایتخت جمهوری چین، دومین شهر پرجمعیت چین پس از شانگهای است.

فرودگاه داشینگ پکن

فرودگاه فعلی پکن در بیست کیلومتری شمال شرقی آن واقع شده است و این فرودگاه ظرفیت جابه جایی سالانه 75 میلیون مسافر را داراست. لزوم ساخت فرودگاه جدید شهر پکن زمانی آشکار می‌شود که بدانید، این فرودگاه در سال 2015 چیزی در حدود 96/2 میلیون مسافر را در سال جا به جا کرده است که این برابر 21 میلیون مسافر بیشتر از ظرفیت تعریف شده برای این فرودگاه بوده است.
با توجه به رشد اقتصادی شهر پکن و افزایش میزان مهاجرت‌ها به این کلان شهر و همچنین افزایش سفر سرمایه‌گذاران خارجی که همگی موجب تشدید ازدحام فرودگاه فعلی شهر پکن شده است، فرودگاه داشینگ پکن به منظور کاهش بار ترافیکی فرودگاه فعلی آن در حال ساخت است. این فرودگاه در سال 2014 و به دستور رئیس جمهور وقت چین مراحل ساخت خود را آغاز کرده است.
برآورد می شود که این فرودگاه ظرفیت سالیانه 130 میلیون مسافر را داشته باشد و چیزی در حدود 5/5 میلیون تن بار را جا به جا کند. همچنین پیش بینی شده است، در آینده نزدیک فرودگاه داشینگ پکن، از شلوغ ترین فرودگاه فعلی دنیا یعنی فرودگاه آتلانتا واقع در ایالت جورجیای آمریکا نیز شلوغ تر خواهد بود. این فرودگاه در 48 کیلومتری جنوب شهر پکن واقع شده است. مساحت ترمینال اصلی فرودگاه داشینگ پکن 70 هکتار در نظر گرفته شده است. هزینه ساخت فرودگاه داشینگ پکن برابر با 12 میلیارد دلار برآورد شده است.
بنا بر گفته ها قرار است در زمان افتتاح این فرودگاه دو شرکت هواپیمایی چین، یعنی Eastern Airelines و Soutern Airelines از خطوط هوایی آن استفاده کنند.

2867

طراحی بزرگترین فرودگاه جهان

طراحی منحصر بفرد این فرودگاه توسط گروه مهندسی ذاها حدید انجام شده است و طرح فرودگاه به شکل ستاره دریایی است. طراحی فرودگاه به نحوی است که حداقل فاصله پیاده روی و حداکثر میزان دسترسی را فراهم نماید.
این فرودگاه دارای 9 باند پروازاست، که یکی از آن‌ها برای مقاصد نظامی در نظر گرفته شده است. مساحت این مجموعه که در جنوب فرودگاه قرار گرفته است، بیشتر از 2670 هکتار است. هزینه ساخت این فرودگاه 13 میلیارد دلار است و دارای یک سیستم قطار سریع خواهد بود که اتصال فرودگاه را با سیستم حمل ونقل پکن برقرار می‌کند. علاوه بر این دسترسی این فرودگاه از طریق چندین آزادراه نیز تامین شده است.

2872

همانطور که پیشتر نیز مطرح شد، فرودگاه فعلی پکن که در سال 2008 افتتاح شده است، معمولا بالاتر از ظرفیت تعریف شده آن خدمات رسانی انجام می‌دهد و از نظر میزان تردد در رده دوم دنیا قرار دارد. لذا این فرودگاه، به منظور کاهش تراکم مسافران در آینده بازگشایی خواهد شد، تا بدین ترتیب، ابرشهر پکن دو فرودگاه بسیار بزرگ داشته باشد.

تحلیلگران معتقدند که سختی مسافرت پروازی در چین فقط به دلیل زیادی تعداد مسافران نیست، بلکه دلیل اصلی این است که سیستم نظامی کنترل 80 درصد فضا را در اختیار خود دارد و کریدورهای پروازهای مسافری بسیار محدود است. لذا وجود تاخیر در پروازها امری رایج است. با این حال چینی ها در صدد رفع این مشکل هستند.

بر همگان مشهود است که همانگونه که قرن بیستم در اختیار اتومبیل بود، قرن بیست و یکم در اختیار هواپیما خواهد بود. به ویژه با پیشرفت تکنولوژی هوایی و ساخت هواپیماهای سریعتر، سفر به اطراف کره خاکی آسانتر خواهد شد. لذا دور از انتظار نخواهد بود که در این قرن با ساخت و توسعه ابرفرودگاه ها بیش از پیش در سراسر جهان رو برو شویم.

اگر مطالب این چنینی برایتان جذاب است به سایر مقاله‌های ما هم حتما سر بزنید. مطمئن باشید که پشیمان نخواهید شد!

با خدمات "ساختمون" آشنا شوید:

وب سایت ساختمون مختص تبلیغ انواع کالاهای ساختمانی اعم از کالاهای دکوراسیون داخلی (مانند انواع شومینه و انواع پرده)، انواع درب‌ها (مانند درب ضد سرقت یا درب داخلی ساختمان)، انواع پنجره (مانند پنجره دوجداره یا پنجره UPVC)، انواع مصالح ساختمانی (مانند چوب، گچ و سیمان، شیشه سکوریت و ...)، انواع سقف (مانند سقف شینگل و سقف کاذب)، انواع ابزار و یراق و ماشین آلات (ابزار آلات برقی و دستی، قفل، کلید و پیچ و مهره و ...)، انواع نمای ساختمان (مانند نمای شیشه‌ای، نمای کامپوزیت و ...)، انواع پله پیش ساخته، پله گرد و سایر کالاهای ساختمانی است. شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون با انواع اقلام ساختمانی مورد نظرتان و با فعالان در این زمینه‌ها آشنا شوید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای