دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آسمانخراش های دنیا | 5 مورد از عجیب ترین آسمانخراش های دنیا

logo
Sakhtemoon

با پیشرفت تکنولوژی های ساخت و ساز، در سال های اخیر شاهد هستیم که معماران قدر در دنیا  دائما در حال به رخ کشیدن توانایی های خود در ساخت ابرسازه ها و آسمانخراش ها هستند. در دنیا آسمانخراش های متعددی ساخته شده اند که هر یک به نوبه ی خود منحصر به فرد و جذاب هستند. در مقاله پیش‌رو قصد داریم شما را با 5 مورد از عجیب ترین آسمانخراش های دنیا آشنا کنیم. انتخاب این بناها بر اساس یک رای  گیری یا منطق مشخص نبوده است. تنها قانون ما در انتخاب آن ها این بوده است، که طرح آن ها صرفا خیالی نبوده، بلکه به مرحله اجرا در آمده باشد. با وبسایت ساختمون همراه شوید و از این بناهای زیبا آشنا شوید.

عجیب ترین آسمانخراش های دنیا، شماره 5 – هتل شرایتون هوزاو، چین (SHERATON HUZHOU HOT SPRING RESORT)

برج شرایتون یکی از عجیب ترین آسمانخراش های دنیا است که بر روی دریاچه ای در نزدیکی شانگهای در کشور چین واقع  شده است. برج شرایتون یک هتل تابستانی است. ساختمان اصلی این برج 27 طبقه دارد و شامل 282 اتاق استاندارد و تعداد زیادی سوئیت، اتاق هایی با تراس، استخر، مرکز سلامت و تناسب اندام، تسهیلات پارکینگ، یک کافه و چهار رستوران است. در نگاه اول، این ساختمان ممکن است به شکل نعل اسب به نظر برسد، ولی در واقع یک بیضی کامل است که بخش تکمیل کننده آن در زیر زمین پنهان شده است. این هتل به خاطر شکل ظاهری آن به "هتل نعل اسب" و "هتل دونات" نیز مشهور است.

3303

عجیب ترین آسمانخراش های دنیا، شماره 4 – برج بوسکو ورتیکاله، ایتالیا (BOSCO VERTICALE)

بوسکو ورتیکاله یکی دیگر از عجیب ترین آسمانخراش های دنیا است و در واقع از دو برج مسکونی تشکیل شده است که توسط استفانو بوئری، جیاناندرا باریسا و جیووانی لامارا (Stefano Boeri, Gianandrea Barreca, Giovanni La Varra) و با مشورت متخصصین گیاه شناسی و متخصصین باغبانی طراحی شده است. این پروژه در واقع بخشی از پروژه بازسازی یکی از نواحی تاریخی شهر میلان بوده است که در سال 2014 افتتاح شد. معنی نام این ساختمان جنگل‌های عمودی است و وجه تسمیه آن از شکلش کاملا پیداست.

این پروژه شامل یک برج 18  طبقه با ارتفاع 76 متر و یک برج 26 طبقه با ارتفاع 110 متر است که بیش از 900 درخت در تراسِ طبقات آن و در فضایی به مساحت 8900 متر مربع کاشته شده است. درختان به کار رفته دارای طولی بین 3 تا 6 متر هستند. این درختان در عین تولید اکسیژن، باعث می‌شوند که در تابستان و زمستان درجه حرارت داخل برج معتدل باشد. همچنین تا حد زیادی از ورود دود و سر و صدا به ساختمان جلوگیری می‌کنند. طرح این برج، به منظور حصول اطمینان از واژگون نشدن درختان، در معرض آزمایش تونل باد قرار گرفته است. درختان بروی بالکن‌هایی با عرض 1.3 متر ساختمان کاشته شده اند. این بالکن ها از بتن مسلح با ضخامت 28 سانتی متر ساخته شده اند.

3305

عجیب ترین آسمانخراش های دنیا، شماره 3 –برج مری اکس، لندن (30 St Mary Axe)

برج مری اِکس که نام آن از خیابانی که در آن بنا شده است، گرفته شده، بلندترین برج لندن نیست، ولی عجیب ترین آنها است. این برج در دسامبر سال 2003 به اتمام رسید و در آوریل سال 2004 بازگشایی شد. برج مری اِکس در میان مردم لندن به برج گرکین (خیار ریز) نیز شهرت دارد. این برج که قطعا یکی از عجیب ترین آسمانخراش های دنیا است، در محل ساختمان بازار بورس بالتیک واقع در خیابان مری اِکس، که در اوائل دهه نود میلادی توسط بمب تخریب شده بود، ساخته شده است. برج مری اکس با ظاهر جذاب آن به عنوان نمادی از شهر لندن محسوب می‌شود.
این برج 41 طبقه (با ارتفاعی حدود 180 متر) شامل 6 لوله عمودی است، که به صورت مارپیچ بالا می‌روند و موجب ایجاد تهویه طبیعی در ساختمان می‌شوند. با توجه به محدودیت فضا در سطح خیابان، عرض این برج با افزایش ارتفاع تا میانه آن زیاد می‌شود و پس از آن مجددا باریک می‌شود. در بالاترین قسمت برج یک بار در زیر سقف گنبدی برج وجود دارد که چشم اندازی پانوراما و زیبا برای بینندگان فراهم می کند. گروه فاستر وشرکا در سال 2004 به خاطر طراحی این برج، جایزه ارزشمند استرلینگ را با رای مثبت کلیه داوران دریافت نمود. 

3307
3308

عجیب ترین آسمانخراش های دنیا، شماره 2– برج تابیده تورسو (torso tower)

برج تورسو یک دیگر از عجیب ترین آسمانخراش های دنیا با ارتفاع 190 متر است که در کشور سوئد بنا شده است و بلندترین برج در محدوده کشورهای اسکاندیناوی (شامل سه کشور سوئد، نروژ، دانمارک) محسوب می‌شود. این برج اولین برج تابیده در جهان است که در سال 2005 بازگشایی شد و به عنوان نماد کشور سوئد محسوب می شود. این سازه تابیده دارای 54 طبقه است که در 9 قسمت 5 طبقه‌ای از یکدیگر تفکیک شده‌اند. ضمن بالا آمدن سازه، این 9 قسمت نسبت به یکدیگر تابانده شده‌اند به نحوی که بالاترین قسمت نسبت به پایین ترین قسمت، 90 درجه ساعتگرد چرخیده است. هر طبقه این برج به شکل یک پنج ضلعی نامنظم است که به دور یک هسته عمودی می‌چرخند. دو بخش اول و دوم پایین ساختمان به دفاتر اداری و سایر بخش‌ها به 147 آپارتمان اختصاص داده شده است.

3310
3311

عجیب ترین آسمانخراش های دنیا، شماره 1 - برج هِرمی ترانس آمریکا (Transamerica Pyramid)

آخرین مورد از عجیب ترین آسمانخراش های دنیا، ساختمان هِرمی ترانس آمریکا است. این ابرسازه یک سازه قدیمی است که در سال 1972 تکمیل شده و 48 طبقه دارد. این ساختمان قلب سانفرانسیسکو بوده و با نام آن پیوند خورده است. این برج در بسیاری از فیلم‌ها (مانند فیلم فرار از آلکاتراز) نشان داده شده است. این ساختمان هرمی شکل 260 متر ارتفاع دارد و دو سازه در سمت شرق و غرب آن برای استقرار آسانسورها و راه پله در نظر گرفته شده است. مساحت کف این برج با افزایش ارتفاع کم می شود و این بدین معنی است که از 18 آسانسور این برج، تنها دوتای آن به بالاترین ارتفاع می‌رسند. سکوی دیدِ بازِ این برج بعد از حادثه 11 سپتامبر بسته شد و بازدیدکنندگان تنها در طبقه همکف می‌توانند به فیلم ویدئویی با دید 360 درجه از منظره برج، دسترسی داشته باشند؛ که برای افرادی که به ارتفاع علاقه‌ای ندارند می‌تواند مناسب باشد.

3313

امیدواریم از دیدن عجیب ترین آسمانخراش های دنیا لذت برده باشید. اگر سوال یا نقطه نظری دارید، یا اگر در مورد موضوع خاصی به دنبال اطلاعات هستید، حتما در قسمت پایین صفحه با ما در میان بگذارید تا پاسخگوی شما باشیم.

با خدمات "ساختمون" آشنا شوید:

وب‌سایت ساختمون مختص تبلیغ انواع کالاهای ساختمانی اعم از کالاهای دکوراسیون داخلی (مانند انواع شومینه و انواع پرده)، انواع درب‌ها (مانند انواع درب ضد سرقت یا درب‌ اتوماتیک شیشه ای و کرکره برقی)، انواع پنجره و توری پنجره (مانند پنجره دوجداره یا پنجره UPVC)، انواع مصالح ساختمانی (مانند چوب، گچ و سیمان، پوکه معدنی و ...)، انواع سقف (مانند سقف عرشه فولادی و سقف کاذب)، انواع ابزار و یراق و ماشین آلات (ابزار آلات برقی و دستی، قفل، کلید و پیچ و مهره و ...)، انواع کفپوش‌ها (مانند کفپوش بتنی، پارکت و ...)، انواع پله پیش ساخته، پله گرد، انواع نمای ساختمان (مانند نمای کامپوزیت) و سایر کالاهای ساختمانی است. شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون با انواع اقلام ساختمانی مورد نظرتون و با فعالان در این زمینه‌ها آشنا شوید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای