دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

بزرگترین شبکه بزرگراهی جهان

logo
Sakhtemoon
بزرگترین شبکه بزرگراهی جهان

چین با توسعه جاده‌های شهری و ساخت و سازهای گسترده بزرگراهی به سرعت در حال مکانیزه شدن است. این کشور در 30 سال گذشته با نرخ رشد متوسط تولید ناخالص ملی 10 درصدی به عنوان یکی از اقتصادهای بزرگ جهانی شناخته شده است. این کشور متناسب با افزایش درامد، با استفاده قابل توجه از وسایل نقلیه موتوری مواجه بوده است. وب سایت ساختمون در این مقاله قصد دارد شما را با راهکار دولت مردان چین برای حل این معضل، آشنا کند. پس با ما همسفر شبکه بزرگ بزرگراه‌های کشور چین باشید.


در سال 1998 اولین بزرگراه چین ساخته شد و تا پایان سال 2001 شبکه بزرگراهی این کشور به چیزی در حدود 19 هزار کیلومتر افزایش پیدا کرد. می‌توان گفت، چین تا سال 2011 پس از آمریکا بزرگترین شبکه بزرگراهی را داشته است. همچنین گفتنی است تا پایان سال 2009 طول بزرگراه‌های چین به 65 هزار کیلومتر رسید.

چین در نیمه راه ساخت بزرگترین شبکه آزادراهی جهان است. این پروژه عظیم در 25 سال گذشته به سرعت درحال انجام بوده است، تا بتواند جوابگوی گسترش روزافزون تعداد اتومبیل‌ها باشد، چرا که چین و تمام دنیا در حال انتقال از سیستم حمل و نقل ریلی به شبکه آزادراهی است.همانطور که گفته شد، اولین آزادراه در این شبکه بین المللی آزادراهی در سال 1988 افتتاح شد. از آن به بعد، طی 26 سال طول این شبکه به 65000 مایل رسید. در طی 10 سال تا سال 2004، هرسال طول این شبکه سه برابر شد. در حال حاضر، سالانه چین به اندازه دو برابر عرض آمریکا راه می سازد. در سال 2011 طول شبکه آزادراهی چین از بزرگراه‌های ایالتی آمریکا بیشتر شد. این افزایش بی سابقه، بخاطر رشد قابل توجه مالکیت خودرو در چین بوده است.

2791

این افزایش بی رویه ناشی از رشد اقتصادی عجیب چین در فاصله سال های 1985 تا 2005 بود، بطوری که اوضاع مالی طبقه متوسط  بهبود پیدا کرد و ده‌ها میلیون نفر توانستند در مدت کوتاهی صاحب خودرو شوند.

در طی این 20 سال، تعداد وسائل نقلیه سواری در چین از 19000 به 62 میلیون افزایش پیدا کرد. این افزایش 323 هزار درصدی بسیار قابل توجه است و پیش بینی می‌شود که تعداد وسایل نقلیه در سال 2020 به سه برابر، یعنی حدود 200 میلیون افزایش پیدا کند.

به همین دلیل، داستان‌هایی در ارتباط با ترافیک چین شنیده‌ شده که در ابتدای امر مزاح به نظر می‌رسیده است. بعنوان مثال، راه بندان هایی در پکن به طول 60 مایل که 11 روز طول می‌کشد. به همین دلیل پروژه توسعه شبکه بزرگراه‌ها و آزادراهای کشور چین به شدت مورد نیاز است. دلیل این امر بدیهی است. چرا که پیش بینی شده است با به پایان رسیدن این پروژه، متوسط طول کل زمان سفر بین شهرهای کشور چین به یک دوم کاهش خواهد یافت. هزینه کل ساخت این شبکه 240 میلیارد دلار خواهد بود.

2788

این پروژه بزرگترین پروژه زیرساختی در تاریخ بشر است، با هزینه سالانه 12 میلیارد دلار تا سال دوهزار و بیست. انجام این هزینه بدون افزایش مالیات بر سوخت امکانپذیر است، چرا که 95% از راه‌ها دارای عوارض هستند، که توسط شرکت‌های بخش خصوصی دریافت می شود. با این حال، این موضوع به عنوان یک مشکل تلقی می‌شود، زیرا عوارض‌ها بیش از 10 سنت به ازای هر مایل است که مبلغ چشمگیری است و از قیمت خود سوخت بیشتر است.

اما صرف نظر از این که هزینه ساخت این راه‌ها چگونه پرداخت می شود، یا اینکه شما از وسیله نقلیه بنزینی، الکتریکی یا خودران استفاده می کنید، در آینده، اقتصاد چین و کیفیت زندگی مردم آن بواسطه انجام این پروژه بلند پروازانه به مقدار قابل توجهی بهبود پیدا خواهد کرد.

به عنوان نمونه می‌توان بزرگراه G50 در این کشور را نام برد که در یکی از دور افتاده ترین نقاط چین را به شانگهای متصل می‌سازد. طول این بزرگراه حدود 2000 کیلومتر است. هیچ مانعی اعم از کوه یا دره نتوانسته جلوی ساخت این بزرگراه را بگیرد. لذا بخشی از این بزرگراه در کوهستان واقع شده و بخش دیگر آن در هوا معلق است که منجر به ساخت مرتفع ترین پل در جهان (Sidu river bridge) شده است. ارتفاع این پل از کف دره 500 متر است.

یکی دیگر از مهمترین بزرگراه‌های چین، بزرگراه پکن- شانگهای است. طول این بزرگراه 1212 کیلومتر است و کار ساخت آن در سال 2006 به اتمام رسیده است. در بهترین شرایط جوی و ترافیکی می‌توان در مدت زمان 10 ساعت طول این بزرگراه را پیمود.

نمونه‌های بسیاری از این بزرگراه‌ها در کشور چین ساخته شده است ولی در حالت کلی به نظر می‌رسد که کل کشور این عبارت چینی " Lu Tung Kate on " را که می‌گوید "ثروت به دنبال گسترش راه‌ها می‌آید" در آغوش گرفته است.

با خدمات "ساختمون" آشنا شوید:

وبسایت ساختمون یکی از معتبرترین مراجع نیازمندی های صنعت ساختمان است که در آن انواع محصولات مرتبط با صنعت ساختمان از جمله انواع کفپوش‌ها مانند کفپوش بتنی یا کفپوش اپوکسی، انواع درب داخلی و خارجی مانند درب اتوماتیک شیشه ای و کرکره برقی، انواع بتن و فراورده های بتنی مانند الیاف بتن و بتن مسلح، انواع مصالح ساختمانی، انواع پله مانند پله گرد یا پله پیش ساخته و انواع سقف شیبدار و سقف کاذب و هزاران محصول دیگر مرتبط با صنعت ساختمان و فعالان دراین حوزه ها، ارائه شده است.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای